تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816681455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري رونمايي آلبوم «چارتار» کوچکترين آسيبي به بناها و محوطه باغ نياوران وارد نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۷ب.ظ)
مدير مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران در گفت و گو با موج: برگزاري رونمايي آلبوم «چارتار» کوچکترين آسيبي به بناها و محوطه باغ نياوران وارد نکرد موج- مدير مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران با بيان اينکه در حين برگزاري آيين رونمايي از آلبوم دوم گروه «چارتار» در مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران تمام تمهيدات حفاظتي انديشيده شده بود گفت: آسيب به بناهاي تاريخي تنها آسيب فيزيکي نيست.
آفرين امامي مدير مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج با اشاره به انتقاداتي که طي چند روز گذشته پيرامون برگزاري آيين رونمايي از آلبوم دوم گروه موسيقي «چارتار» از سوي برخي رسانه‌ها مطرح‌شده گفت: اگر رسانه‌ها برنامه‌هاي فرهنگي که در مجموعه‌هاي فرهنگي اتفاق مي‌افتد را درست نقد کرده و به‌دور از جهت‌گيري‌هاي خاص هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را بيان کنند، باعث پيشرفت در برنامه‌هاي آتي خواهد شد.
وي توضيح داد: انتقاداتي که بدون هيچ‌گونه مستند علمي و بررسي کارشناسي انجام شود به‌جز تخريب و القاي کنار نشستن مجموعه‌هاي فرهنگي، تاريخي از برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي بالاخص درزمينه موسيقي نتيجه ديگري به دنبال نخواهد داشت.
امامي اظهار کرد: در حين برگزاري آيين رونمايي از آلبوم دوم گروه «چارتار» در مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران تمام تمهيدات حفاظتي انديشيده شده و با همکاري يگان حفاظت و حراست اين مجموعه و سازمان ميراث فرهنگي، اداره اماکن و کلانتري نياوران، برنامه بدون هيچ مشکلي برگزار شد و شور و شعف مردم در اين برنامه حاکي از همين امر است.
وي افزود: همچنين فرکانس صداي موسيقي اجرايي در اين برنامه تنظيم‌شده بود و تمامي ويترين‌هاي ضلع جنوبي کاخ نياوران بنا به احتياط به مخازن منتقل‌شده بود و پس از اجراي برنامه نيز با بررسي‌هاي انجام‌شده کوچک‌ترين آسيبي نه به بناها و نه به محوطه باغ وارد نشده بود، حال اينکه رسانه‌ها با کدام مستندات علمي ادعاي ايجاد آسيب به بناها رادارند جاي بسي تأمل است.
مدير مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران تصريح کرد: برنامه يادشده تمامي مجوزهاي لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره اماکن، اداره کل موزه‌ها و روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را دريافت کرده بود و بازهم رسانه‌هاي منتقد بدون کوچک‌ترين تحقيقي در اين خصوص ادعاي برگزاري اين برنامه بدون مجوزها و هماهنگي‌هاي لازم رادارند و اين موضوع نيز جاي سؤال دارد که رسانه‌اي که بايد در جامعه الگو بوده و تمامي اخبار خود را بر اساس مستندات پخش نمايد چگونه اقدام به نشر چنين اخباري مي‌نمايد؟
وي گفت: مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران طي دو سال متوالي از سوي ايکم، در دو شاخص «تلاش براي بقاء» و «حفاظت و مرمت» در سال 93 و چهار شاخص «معرفي»، «بازديد»، «کودک و نوجوان» و «حفاظت و نگهداري» در سال 94 مفتخر به کسب عنوان موزه برتر شده است و به‌اندازه کافي در ميان مخاطبان از محبوبيت برخوردار است و نيازي نمي‌بيند تا با برگزاري برنامه‌هاي خاص و بدون مجوز، کسب محبوبيت کند و برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي تنها باهدف تعامل سه سويه هرچه بيشتر مردم، موزه و هنرمندان برگزار مي‌شود، چراکه جاي برنامه فرهنگي در محيط فرهنگي است.
امامي خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها انتظار مي‌رود پس از بررسي تمام مستندات اقدام به پخش اخبار منفي در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي نمايند تا موجب تشويش اذهان عمومي نگشته و با نقد منصفانه و ذکر همزمان نقاط مثبت و منفي برنامه، عدالت در نقد رعايت شود.
وي گفت: کاش رسانه‌ها زماني که اتفاق مثبت و خوبي در مجموعه‌هاي فرهنگي، تاريخي رخ مي‌داد را نه به‌اندازه بزرگنمايي کاستي‌ها، بلکه به‌اندازه همان شأن برنامه انعکاس مي‌دادند تا تصور جهت‌گيري‌هاي خاص رسانه‌اي در اذهان متبادر نشود.
وي افزود: مجموعه فرهنگي، تاريخي نياوران پيرامون دريافت مجوز گروه‌هاي موسيقي جهت اجراي برنامه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره اماکن و ساير ادارات ذي‌ربط هيچ‌گونه دخل و تصرفي ندارد و هر گروه موسيقي که با توجه به نوع اجرايش بتواند در اين مجموعه مجوز لازم جهت اجراي برنامه را دريافت نمايد، اين امکان برايش ميسر خواهد بود.
امامي اظهار کرد: آسيب به بناهاي تاريخي تنها آسيب فيزيکي نيست بلکه ايجاد فضاي جنجالي و سر زبان انداختن آن چندين برابر به حيثيت يک بناي تاريخي لطمه وارد مي‌کند؛ ضمن اينکه ما معتقديم در اين برنامه هيچ‌گونه آسيب فيزيکي نيز وارد نشده است.
وي گفت: اخبار کذب، انتقادهاي غرض ورزانه و فراهم کردن شرايط براي افرادي که از اخبار محوطه‌هاي تاريخي بيشتر به دنبال جنجال هستند، جز فراهم کردن امکانات براي سوءاستفاده برخي از خبرگزاري‌هاي خارجي منتقد به عملکرد ميراث فرهنگي کشور سود ديگري نخواهد داشت؛ کما اينکه بارها مشاهده‌شده شبکه‌هاي خارجي منتقد بارها از ميان همين اخبار منتشرشده کارشناسي نشده سوءاستفاده رسانه‌اي کرده و بازارگرمي براي خود فراهم نموده‌اند که اين موضوع نه به نفع ميراث فرهنگي و نه به نفع کشور است.
امامي ادامه داد: موزه‌ها زماني که به اين شکل مورد هجمه رسانه‌اي قرار مي‌گيرند ترجيح مي‌دهند کار خود را در سکوت ادامه دهند تا از اين هجمه‌ها به دور باشند.
وي اظهار کرد: اتفاقي که در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران رخ داد همواره در تمام فضاهاي فرهنگي به اشکال مختلف اتفاق مي‌افتد، اما اين مجموعه مدتي است که از بازار گرم اخبار غيرمنصفانه بي‌نصيب نمانده است.
مدير مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران توضيح داد: در حين اجراي برنامه شاهد بوديم که خبرنگاران برخي رسانه‌ها با پرسه زدن در ميان مردم و با دادن اخبار معکوس، قصد انتقاد از برنامه و متشنج کردن فضا و اثبات ادعاهايي که از چند روز قبل از برگزاري برنامه در خصوص عدم کنترل جمعيت زياد مخاطبان و يا آسيب به بناهاي تاريخي در رسانه‌ها منعکس‌شده بود را داشتند و به دنبال مصاحبه نبودند، بلکه در‌پي تاييديه براي نظرات شخصي خود از سوي مردمي بودند که پس از سال‌ها شاهد يک رخداد فرهنگي خوب در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران بودند که اين کار اعتراض مردم فرهيخته و فرهنگ دوست کشور را در پي داشت.
وي خاطرنشان کرد: باوجود تمام بي‌مهري‌ها تلاش ما در برقراري تعامل خوب و سازنده با خبرنگاران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن