تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود 70 دستگاه تاکسي هيبريد و يورو 5 به ناوگان تاکسيراني پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۴ب.ظ)
ورود 70 دستگاه تاکسي هيبريد و يورو 5 به ناوگان تاکسيراني پايتخت موج - معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران از ورود 70 دستگاه تاکسي هيبريد و يورو 5 به ناوگان تاکسيراني پايتخت خبر داد و گفت: صبح سه شنبه با حضور شهردار تهران 10 رام قطار نيز وارد ناوگان ريلي پايتخت مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جعفر تشکري هاشمي، معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران، با اشاره به 10 رام قطار که به ناوگان مترو تهران اضافه خواهد شد، تصريح کرد: از اين تعداد 6 رام قطار جديد بوده و 4 رام نيز قطارهاي اورهال شده هستند. از اين تعداد قطار جديد، يک رام قطار جديد با 8 واگن در خط مسير تهران-کرج و 5 رام در خط 3 مترو مورد بهر برداري قرار مي‌گيرد.
معاون شهردار تهران تأکيد کرد: قطارهاي جديد در شرکت واگن سازي تهران داخلي سازي شده اين در حالي است که تا پايان سال 22 رام قطار ديگر نيز در شرکت واگن سازي توليد خواهند شد.
وي تأکيد کرد: همزمان از 70 دستگاه تاکسي نسل جديد (هيبريد و يورو 5) نيز بهره‌برداري مي‌شود که با توجه به وضعيت آلودگي هوا و پيمايش تاکسي‌ها، نسل جديد تاکسي براي ناوگان عمومي شهر تهران در نظر گرفته شده است، به طوري که اين خودروها کمترين آلودگي را خواهند داشت.
تشکري هاشمي با تأکيد بر اين که در گام نخست 70 دستگاه تاکسي مذکور در مسير فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار مي‌گيرند، تأکيد کرد: در آينده به صورت انبوه تاکسي‌هاي يورو 5 در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت و در نقاط پايانه‌اي مستقر که به صورت تلفني فعاليت مي‌کنند.
معاون شهردار تهران در ادامه با بيان اين که طي سال‌هاي اخير در شهرداري تهران تلاش شده دوچرخه به عنوان يک مد حمل‌ونقل عمومي در شهر تهران مورد استفاده شهروندان قرار گيرد، گفت: با توجه به وضعيت آلودگي هوا و ترافيک در شهر تهران توجه به استفاده از دوچرخه از سوي شهروندان امري ضروري است. به همين منظور طي چند سال اخير اقداماتي در زمينه توسعه دوچرخه‌سواري در شهر صورت گرفته است.
وي با بيان اين که سازوکار طرح‌هاي گذشته از جمله خانه‌هاي دوچرخه مشکلاتي داشت که شهروندان کمتر مي‌توانستند از دوچرخه به عنوان مد حمل‌ونقلي استفاده کنند، اظهار کرد: اقدامات نرم‌افزاري در اين زمينه صورت گرفته به طوري که اگر در گذشته شهروندان بايد دوچرخه‌اي را که از يک خانه دوچرخه تحويل مي‌گرفتند، به همان خانه دوچرخه تحويل مي‌دادند، اکنون با بهره‌برداري از رک‌هاي هوشمند دوچرخه در سطح مناطق 22 گانه شهروندان در هر منطقه مي‌توانند از دوچرخه استفاده کنند.
وي در توضيح استفاده از رک‌هاي هوشمند دوچرخه تصريح کرد: اکنون شبکه يکپارچه دوچرخه‌سواري در تهران راه‌اندازي شده و شهروندان مي‌توانند از طريق اي.دي کارت‌هاي هوشمند دوچرخه را از هر خانه دوچرخه‌اي در سطح مناطق 22 گانه تحويل بگيرند و پس از استفاده در هر ايستگاه دلخواهي تحويل دهند.
به گفته معاون شهردار تهران در اين رک‌هاي هوشمند چرخ‌دنده‌هايي طراحي شده که با استفاده از آي.دي کارت‌هاي خصوصي‌سازي شده از سوي بانک شهر قفل چرخ‌ها آزاد مي‌شوند و پس از تحويل نيز در ايستگاه قفل خواهند شد. در عين حال که آي.دي کارت‌هاي مذکور چند منظوره بوده و از سوي بانک شهر پشتيباني مي‌شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن