تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816719859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت يک واحد ۱۲۰ هزار تني تبديل مستقيم گاز به پروپيلن در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۷ب.ظ)
ساخت يک واحد ۱۲۰ هزار تني تبديل مستقيم گاز به پروپيلن در کشور موج - مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران از احداث يک واحد ۱۲۰ هزار تني تبديل مستقيم گاز به پروپيلن (GTP) در کشور با سرمايه‌گذاري مشترک شرکت ملي صنايع پتروشيمي و يک بانک اروپايي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، عباس شعري مقدم، مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران، با بيان اين‌که دانش فني تبديل گاز به پروپيلن (جي.تي.پي) در شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي ايران توسعه يافته است، گفت: هم اکنون اين شرکت توانسته در واحدهاي آزمايشگاهي و پايلوتي خود مشابه شرکت‌هاي خارجي از گاز پروپيلن توليد کند.
وي گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته قرار است به زودي پايلوت جي.تي.پي شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي تبديل به يک واحد بزرگ‌تر با ظرفيت ۱۲۰ هزار تن در سال شود.
مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران با اشاره اخذ مجوزهاي لازم از وزارت نفت براي ايجاد يک واحد جي.تي.پي با ظرفيت ۱۲۰ هزار تن در سال با ليسانس ايراني از سوي اين شرکت گفت: منابع ريالي لازم براي اين طرح از سوي NPC و در صورت نياز به منابع ارزي يک بانک اروپايي در اين پروژه سرمايه‌گذاري خواهد کرد.
اسماعيل قنبري، مدير عامل شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي، نيز هزينه مورد نياز براي ايجاد يک واحد جي.تي.پي با ظرفيت ۱۲۰ هزار تن در سال را حدود ۹۰ ميليون يورو برآورد کرد، گفت: هم کنون واحد جي.تي.پي در مقياس دموپلنت توان توليد روزانه يک تن پروپيلن را دارد، وانگهي محصول توليد شده در اين واحد مطابق با استانداردهاي جهاني است.
صنعت پتروشيمي ايران که با اتکا به خوراک فراوان مايع و گازي، نيروي کار تحصيل‌کرده و جوان، موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد با دسترسي به آب‌هاي آزاد و نزديکي به بازارهاي هدف، حمايت‌هاي دولت و سرمايه‌گذاري‌هاي کلان صورت گرفته، در حال حاضر نقشي فراملي و فرا منطقه‌اي داشته و عليرغم اعمال محدوديت‌هاي گوناگون سياسي و تجاري، موقعيت ممتاز خود را در بازارهاي بين‌المللي حفظ نموده است.
در ۲۵ سال گذشته ارزش کل فروش محصولات ۳۶ برابر شده است که بخش عمده‌اي از اين دستاورد با استفاده از پيشرفت‌هاي علمي داخلي و همت متخصصان ايراني در طراحي و اجرا و ساخت تجهيزات به دست آمده است که قابل توجه است همه اين دستاوردها در شرايطي به دست آمده که کشور و صنعت پتروشيمي با تحريم تحميلي برخي کشورها مواجه بوده است. در پايان سال ۲۰۱۳ صنايع پتروشيمي ايران توانسته است در مجموع ۱۲.۸ ميليون تن به ارزش ۹.۹ ميليارد دلار به بازارهاي جهاني صادر کند و ۱۴.۵ ميليون تن نيز در بازار داخلي عرضه کند.
مهم‌ترين محصولات صنايع پتروشيمي ايران شامل پلي‌اتيلن‌ها، PET، PS، پلي استايرين، PP و پارازايلين که بيش از ۵۰ درصد آن در بازارهاي داخلي عرضه شده و باقي‌مانده در بازارهاي جهاني به فروش مي‌رسد.
ظرف چند سال گذشته صنايع بالادستي و پايين‌دستي پتروشيمي ايران توانسته است به گستره بازارهاي خود بي افزايد و اکنون محصولات در اقصي نقاط جهان اعم از آسيا، آفريقا، اروپا، آمريکا و اقيانوسيه صادر مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن