تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816196973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان به نقض قوانین دموکراتیک ترکیه ادامه می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اردوغان عصبانی، فارین پالیسی اردوغان به نقض قوانین دموکراتیک ترکیه ادامه می دهد

روزهای ناآرام سیاسی ترکیه؛
اردوغان به نقض قوانین دموکراتیک ترکیه ادامه می دهد
باید دید اگر نتیجه انتخابات دوباره و زودهنگام پارلمانی ترکیه مانند قبل باشد، اردوغان و حزب عدالت و توسعه چگونه واکنش نشان می دهند.



به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیوز، نشریه آمریکایی فارین پالیسی در مقاله ای به نتیجه انتخابات پارلمانی ترکیه و عدم تشکیل دولت ائتلافی از سوی اردوغان که منجر به رای گیری مجدد و زودهنگام شد، پرداخت.  
این نشریه نوشت: "تا کنون، پیروزیهای مداوم در انتخابات مختلف باعث شده که اردوغان تصور کند برای هر اقدامی که انجام می دهد، اقبال عمومی دارد. این درک عوامانه اردوغان از دموکراسی باعث شده که حزب عدالت و توسعه نتواند نتایج آشکار انتخابات جدید را نادیده گرفته، تغییر دهد یا حتی آن را لغو کند."     "قانون اساسی ترکیه که در آخرین کودتای نظامی توسط ارتش بنا شده، راه های شبه قانونی زیادی را در اختیار اردوغان قرار می دهد تا فرآیند انتخابات را اداره کند. شواهد بسیاری هم نشان دهنده تقلب در رای گیری های اخیر به نفع حزب عدالت و توسعه هستند. حملات آتش افروزانه اخیر به ساختمان های حزب دموکراتیک خلق (رقیب حزب عدالت و توسعه) نیز گویای عدم احتمال انجام شدن انتخابات عادلانه است."  
 
فارین پالیسی حول محور درگیری ها با گروهک پ.ک.ک و ناآرامی های اخیر جنوب ترکیه و تاثیر آن در روند سیاسی این کشور می نویسد: "حزب عدالت و توسعه امیدوار است که جنگ دولت با جدایی طلبان کُرد دوباره آغاز شود تا شاید باعث شود رای دهندگان ملی گرا در انتخابات پیش رو به آنها رای دهند و همچنین امیدوارند خشونت های پ.ک.ک باعث بی اعتباری حزب دموکراتیک خلق شود که پیروزی آنها در انتخابات قبل جاه طلبی های اردوغان را بر باد داد."     "با کشیده شدن خشونت ها و درگیری ها به خیابان ها و شهرهای ترکیه، اردوغان بر این مسله تاکید می کند که اگر حزب عدالت و توسعه در انتخابات قبل اکثریت آرا را بدست آورده بود هرگز این ناآرامی ها رخ نمی داد."    

 
 
این نشریه آمریکایی درباره نتایج انتخابات جدید زودهنگام می نویسد: "بنظر می رسد کسانی که بار قبل ضد حزب عدالت و توسعه رای دادند، این بار هم مصمم به انجام دوباره آن هستند. نظرسنجی های بسیاری نشان می دهد که بسیاری از مردم معتقدند حزب عدالت و توسعه اردوغان مسئول این ناآرامی ها و آشوب های پس از انتخابات می باشد."     "کردهای ترکیه به دلیل بی تفاوتی های حزب اردوغان و خود او به مسایل مختلفی مانند محاصره شهر کوبانی توسط داعش، مصالحه نکردن با گروهک پ.ک.ک، جلوگیری نکردن از خشونت ها علیه حزب دموکراتیک خلق و برخورد نامناسب با صلاح الدین دمیرتاش (رهبر این حزب) در حال فاصله گرفتن از او هستند. اردوغان در حال دو برابر کردن اقداماتی است که در انتخابات قبل باعث رای نیاوردنش شد و کردها نیز در واکنش به او در حال دو برابر کردن رای خود در انتخابات جدید هستند."  
 
فارین پالیسی در ادامه اینگونه می نویسد: " بسیاری از مردم معتقدند که جنگ فعلی اردوغان با پ.ک.ک جزیی از نقشه وی برای بازگرداندن حزب توسعه و عدالت بر سر قدرت است. البته عده ای اعتقاد دارند که این اردوغان نبود که جنگ را شروع کرد بلکه خود کردها به افزایش اختلافات تمایل داشتند."     "حزب توسعه و عدالت نیز از دادن پاسخ نظامی و قاطع به آنها ترس دارد زیرا ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت نسبت به انتخابات قبلی شود. برخی از سیاستمداران مخالف پ.ک.ک معتقدند که سیاست های صلح جویانه حزب عدالت و توسعه باعث خشونت های فعلی است، عده ای نیز این درگیری ها را ساختگی و برای دستاوردهای سیاسی می دانند."
 

در تاریخ 17 خرداد امسال بود که حزب دموکراتیک خلق توانست اکثریت آرا را از چنگ حزب توسعه و عدالت به رهبری رجب طیب اردوغان خارج کرده، تسلط کامل سیاسی را از آنها گرفته و او را مجبور به تشکیل دولت ائتلافی کند. اما اردوغان با بیان اینکه تنها حزب توسعه و عدالت می تواند ثبات را به کشور برگرداند و اعتقاد به اینکه رای دهندگان "مرتکب اشتباه شدند" و باید با رای گیری دوباره "مشکلات را اصلاح کنند"، تلاش کرد که انتخابات دیگری را پایه ریزی کند که البته در این کار نیز موفق شد. انتخابات مجدد و زودهنگام در تاریخ 10 آبان برگزار خواهد شد.  

  507



۲۲/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن