تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816594787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ۴ دلاري قيمت نفت ايران براي هر بشکه/صعود قيمت نفت در نااميدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲ق.ظ)
افزايش ۴ دلاري قيمت نفت ايران براي هر بشکه/صعود قيمت نفت در نااميدي موج - پس از کاهش بيش از ۵ دلاري قيمت نفت در ۳ هفته اخير، قيمت نفت در هفته منتهي به ۴ سپتامبر (جمعه، ۱۳ شهريور) بيش از ۴ دلار براي هر بشکه افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، قيمت نفت سبک ايران در هفته منتهي به ۴ سپتامبر، ۴ دلار و ۷۳ سنت براي هر بشکه افزايش يافت و به ۴۸ دلار و ۱۶ سنت رسيد؛ متوسط قيمت نفت سبک ايران از ابتداي امسال تاکنون ۵۴ دلار و ۳۳ سنت بوده است.
قيمت نفت سنگين ايران نيز با ۴ دلار و ۵۶ سنت افزايش به ۴۶ دلار و ۴۶ سنت براي هر بشکه رسيد؛ متوسط قيمت نفت سنگين ايران از ابتداي امسال تاکنون ۵۲ دلار و ۴۱ سنت بوده است.
قيمت سبد نفتي اوپک نيز در هفته مورد بررسي با ۵ دلار و ۶ سنت افزايش به ۴۶ دلار و ۹۰ سنت براي هر بشکه رسيد؛ متوسط قيمت سبد نفتي اوپک از ابتداي امسال تاکنون ۵۳ دلار و ۸۵ سنت بوده است.
قيمت هر بشکه نفت خام دبليو.تي.آي نيز در هفته منتهي به ۴ سپتامبر با ۵ دلار و ۹۳ سنت افزايش، ۴۶ دلار ۵۴ سنت براي هر بشکه معامله شد که بيشترين افزايش را ميان نفت خام‌هاي شاخص به خود اختصاص داد.
قيمت نفت برنت نيز با ۴ دلار و ۹۶ سنت افزايش به ۴۸ دلار و ۷۵ سنت براي هر بشکه رسيد؛ متوسط قيمت نفت برنت از ابتداي سال تاکنون ۵۶ دلار و ۴۰ سنت بوده است.
قيمت نفت خام‌هاي دوبي و عمان نيز با ۴ دلار و ۱۴ سنت و ۴ دلار و ۱۷ سنت افزايش به ترتيب به ۴۸ دلار و ۴ سنت و ۴۸ دلار و ۷ سنت رسيد.
بر اساس اين گزارش، حداکثر قيمت نفت امسال ۶۴ دلار و ۹۶ سنت و حداقل قيمت نيز ۴۰ دلار و ۴۷ سنت براي هر بشکه بوده است. اين در حالي است که حداقل و حداکثر قيمت نفت در سال گذشته ۱۱۰ دلار و ۴۸ سنت و حداقل آن ۵۲ سنت بوده است.
در اين هفته قيمت‌هاي نفت خام با افزايش قابل‌توجهي روبه‌رو شدند. در ابتداي هفته اوپک اعلام کرد آماده است که با ديگر توليدکنندگان جهاني نفت درباره قيمت عادلانه به بحث بپردازد، اما؛ بايد همه در اين موضوع مشارکت داشته باشند در غير اين صورت اوپک اقدامي انجام نخواهد داد.
اين اظهارنظر توانست بازار نفت را تقويت کند؛ به ويژه اين‌که «يوري يوشاکف» يکي از مشاوران کرملين اعلام کرد: رئيس‌جمهور روسيه و همتاي ونزوئلايي او «نيکولاس مادرو» قرار است درباره قيمت‌هاي نفت و همچنين همکاري روسيه و اوپک با يکديگر گفت و گو کنند.
به دنبال آن نيز مادرو، رئيس‌جمهور ونزوئلا، نيز بعد از نشستي در چين اعلام کرد: با رئيس‌جمهور روسيه به توافقاتي دست پيدا کرده است که براساس آن مي‌توان ثبات را به بازار نفت بازگرداند، اما؛ اين اقدامات زماني که به اجرا گذاشته شوند به بازار معرفي خواهند شد. در عين حال، «الکساندر نواک» وزير انرژي روسيه اعلام کرد که کاهش توليد در کوتاه مدت نمي‌تواند بيماري بازار نفت را بهبود ببخشد.
به اين ترتيب موسسه مالي Bank of America اعلام کرد اگر تقاضا در اقتصادهاي نوظهور دچار تزلزل شود کشورهاي عضو اوپک ممکن است در صدد کاهش توليد خود برآيند تا قيمت نفت خام برنت را به بالاي ۵۰ دلار در بشکه برگردانند و حتي عربستان که طراح دفاع از سهم بازار بوده است نمي‌تواند در بلندمدت با قيمت کمتر از ۴۰ دلار در بشکه از عهده هزينه‌هايش برآيد.
در اين ميان اداره اطلاعات انرژي در آمريکا گفت براي چهارمين هفته متوالي توليد نفت در آمريکا کاهش داشته و به ۹۲۲۰۰۰۰ بشکه در روز رسيده است. اين کاهش در حالي اتفاق افتاد که اداره اطلاعات انرژي آمريکا برآورد خود را در مورد توليد نفت آمريکا ۱۳۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش داد. آمريکا در ۵ ماهه ۱ سال جاري به ميزان ۹۴۴۰۰۰۰ بشکه نفت خام توليد کرده است در حالي که پيش از اين تصور مي‌شد که توليد نفت خام اين کشور به ۹۵۳۰۰۰۰ بشکه در روز رسيده باشد. به اين ترتيب بازار احتمال مي‌دهد که کاهش توليد آمريکا ادامه داشته باشد. در اين وضعيت موسسه «بيکرهيوز» اعلام کرد که بعد از ۶ هفته افزايش تعداد دکل‌هاي حفاري، در هفته گذشته تعداد دکل‌هاي حفاري نفت در آمريکا ۱۳ دستگاه کاهش يافته است.
در عين حال رئيس بانک مرکزي اروپا نيز اظهار کرد: از تمامي ابزاري که در اختيار دارد براي بهبود اوضاع اقتصاد اين منطقه استفاده خواهد کرد. به اين ترتيب بازار احتمال داد که مشوق‌هاي بيشتري براي تقويت اقتصاد اين منطقه به کار گرفته خواهد شد که ممکن است به تقويت تقاضا منجر شود. علاوه بر آن براساس آمار ارائه شده از سوي وزارت کار آمريکا، اشتغال در اين کشور ۱۷۳۰۰۰ شغل در ماه اوت اضافه شد و نرخ بيکاري به ۵.۱ درصد رسيده است. البته احتمال افزايش نرخ بهره توسط بانک مرکزي آمريکا نيز تقويت شد.
اما؛ به هر حال هنوز بازار نگران آن است که مشکلات اقتصادي چين به آمريکا و اروپا سرايت کند؛ زيرا رشد بخش صنعت در چين دچار کاهش شده است. شاخص مديران خريد در چين از ۵۰ واحد در ماه ژوئيه به ۴۹.۷ واحد در ماه اوت کاهش يافته است که احتمال بدتر شدن اوضاع اقتصادي چين را تقويت مي‌کند.
از سوي ديگر ذخيره‌سازي‌هاي نفت خام در آمريکا به ميزان ۴۶۷۰۰۰۰ بشکه افزايش يافت که بيش از ۹۰۰۰۰۰ بشکه پيش‌بيني بازار بود. و توانست توجه بازار را به حجم بالاي ذخيره‌سازي‌هاي نفت معطوف سازد و روند صعودي قيمت‌ها را محدود سازد به گونه‌اي که Ian Taylor رئيس شرکت Vitol اعلام کرد که قيمت‌هاي نفت در سال آينده در سطح ۴۰ الي ۶۰ دلار در بشکه باقي خواهد ماند؛ زيرا عرضه از تقاضا بيشتر است و مازاد عرضه به اين معني است که افزايش ذخيره‌سازي‌هاي نفت خام همچنان تا اوايل ۲۰۱۷ ادامه خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن