تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805342207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیف: از ورود بانک‌های خارجی به ایران استقبال می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سیف: از ورود بانک‌های خارجی به ایران استقبال می‌کنیم
رئیس کل بانک مرکزی ایران اوضاع اقتصادی کشور در سایه لغو تحریم های بین المللی را تشریح کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس کل بانک مرکزی ایران در مصاحبه ای اختصاصی که شبکه المیادین با وی انجام داد به تشریح اوضاع اقتصادی کشور در سایه لغو تحریم های بین المللی پرداخت.


این شبکه از سیف درخصوص توافق هسته ای و آزاد سازی دارائی های بلوکه شده ایران پرسید و برنامه ایران در این زمینه ها پرسید.


  سیف در پاسخ گفت: درارتباط با میزان ذخایر ارزی ایران در بانک مرکزی ما چیزی اعلام نکرده ایم. آنچه من در گذشته گفته ام درباره میزان دارائی های بلوکه شده ایران در خارج از ایران که پس از توافق هسته ای آزاد خواهد شد بوده است. من گفته ام که 29 میلیارد دلار از دارائی های ایران آزاد خواهد شد. 23 میلیارد دلار از این پول متعلق به بانک مرکزی و جزء سرمایه این بانک است و شش میلیارد دلار نیز متعلق به دولت است و هنوز به بانک مرکزی تحویل داده نشده است. بنابراین من از 29 میلیارد دلار سخن گفته ام.


وی افزود:  بانک مرکزی منابع دیگری نیز دارد که در صورت ضرورت می تواند از آن نیز استفاده کند. ما برای توسعه برخی طرحهای نفتی از منابع ارزی استفاده کرده ایم. آنچه که اهمیت دارد سوء تفاهم به وجود آمده است و برخی تصور می کنند که کل ذخایر بانک مرکزی و کشور ارزی و 29 میلیارد دلار است. 


رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار المیادین که آیا ذخایر ارزی بانک مرکزی 107 میلیارد دلار است؟ گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی نزدیک به همین رقم است؛ اما ما رسماً آن را اعلام نکرده ایم. اینجا باید موضوع دیگری را نیز در نظر داشت و آن اینست که برخی شرکت های دولتی و خصوصی نیز دارائی هایی دارند که متعلق به خودشان است و ممکن است به علت آن که به نحوی به دولت وابسته هستند دارائی هایشان بلوکه شده باشند و این دارائی ها نیز آزاد خواهد شد که البته جزء حسابهای ما نیست. 


رئیس کل بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص نحوه بهره برداری دولت ایران از دارائی های آزاد شده و یا سرمایه گذاری های جدید برای رونق بخشی به اقتصاد گفت: در واقع کشور ما خوشبختانه ظرفیت های سرمایه‌گذاری متعددی در اختیار دارد و این ظرفیت ها می توانند سرمایه گذاری‌های بسیاری را جذب کنند و برنامه های اقتصادی تدوین شده صرفاً به سرمایه های خود ما اتکا ندارند، سرمایه گذاران بسیاری در سراسر جهان هستند که تمایل دارند وارد ایران شوند و از ظرفیت های سرمایه گذاری ایران استفاده کنند. افزون بر این، بازاری منطقه ای وجود دارد که ایران می تواند محور آن باشد و می تواند زمینه سودآوری بالائی باشد.


سیف در پاسخ  به سوال خبرنگار المیادین درخصوص سیاست های دولت برای جذب سرمایه گذاری ها گفت: ما قانونی در حمایت از سرمایه گذران خارجی داریم که قانونی پیشرفته است و از سرمایه گذاران در برابر خطراتی که ممکن است در ایران با آن مواجه شود پشتیبانی می کند. 


وی  در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی و میزان نگرانی از جذب سرمایه گذاری ها در افزایش تورم گفت: ما خوشبختانه در دوسال گذشته، علیرغم تحریمها توانسته ایم اوضاع اقتصادی کشور را تحت کنترل بگیریم و ثبات را به بازارها بازگردانیم. ما پارسال پس از هشت فصل رشد اقتصادی متوالی منفی شاهد چهار فصل رشد اقتصادی مثبت بودیم. 


وی افزود: هدف ما کاهش تورم به زیر ده درصد است. این تورم 15 درصدی برای ما قابل قبول نیست. ما امیدواریم با برنامه هایمان بتوانیم ثبات مطلوبی را در اقتصاد ایجاد کنیم. 


سیف در پاسخ به پرسشی درخصوص مسئله قطع خدمات سوئیفت درایران گفت: هنوز توافقنامه هسته ای به اجرا در نیامدهاست. سوئیفت نیز در واقع شبکه تبادل اطلاعات میان بانک هایی است که با یکدیگر همکاری می کنند. این شبکه سطح امنیتی خوبی دارد. در گذشته از سوئیفت در سیستم بانکی ما استفاده می شده است و طبعاً پس از لغو تحریم ها از سوئیف نیز استفاده خواهیم کرد. 


وی در بخش دیگری در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال گشایش شعب بانک های خارجی در ایران گفت: یکی از نکات ضروری درخصوص تحقق رشد سرمایه گذاری و طرح ها در ایران، به وجود اطلاعات و گزارشهای دقیق اقتصادی درخصوص کشور و وجود شاخص های اقتصادی است و این بخشی از برنامه ماست. تا پیش از تحریم های اعمال شده علیه ایران ، بانک های زیادی درایران دفتر نمایندگی داشتند. در زمان تحریم نیز دفاتر برخی از بانکها در ایران باقی ماندند، اما کارشان کم یا متوقف شده بود. 


سیف اضافه کرد: ما اکنون در حال مذاکره در این خصوص هستیم. بانکهای اروپائی بزرگی خواستار حضور در اقتصاد ایران و مبادلات تجاری هستند. ما از بانکهای خارجی برای ورود به ایران استقبال می کنیم. من در این چارچوب به دو حسن این اقدام اشاره می کنم؛ نخست آن که آمدن بانک های بین المللی به ایران روابط تجاری ایران با جهان را تسهیل می کند و دوم آن که حضور بانک‌های پیشرفته به علت ایجاد رقابت به پیشرفت خوب بانکهای ما کمک می کند.


رئیس بانک مرکزی درخصوص مسئله نظام بانکداری اسلامی گفت: ما اجازه فعالیت بانکداری ربوی در ایران را نمی دهیم؛ لذا فعالیت بانکهای خارجی در ایران باید در چارچوب نظام بانکداری غیرربوی باشد و ما زمینه لازم را برای آن فراهم می کنیم.


سیف درباره کاهش ارزش ریال در مقابل دلار گفت: براساس قانون، بهای ارز در ایران شناور و تک نرخی است؛ اما در زمان تحریم برای کنترل و نظارت بر بازار ارز و حفظ ثبات آن بانک مرکزی اقدام به ارائه ارز به بازار با بهای مشخصی کرد. در کنار این اقدام ارز آزاد نیز راه خود را به بازار باز کرد و تفاوت این دو نرخ در مواردی بسیار بالا بود اما اکنون این تفاوت کم شده و حدود 12 درصد است. 


وی گفت: یکی از اولویت‌های برنامه های ما قطعاً یکسان سازی نرخ ارز است و در اولین فرصت این کار را خواهیم کرد. 


سیف در پاسخ به سوالی درخصوص بازار کار در ایران گفت: اوضاع در دوسال گذشته بهبود یافته است. اما اکنون جایگاه تا  130 رشد بهبود یافته است. پیش بینی های ما این است که در رتبه بندی جدیدی که بانک جهانی ارائه خواهد کرد جایگاه ایران بین 100 تا 110 باشد و این امر به معنای آن است که اقتصاد ما به دقت درحال بازیابی است.


رئیس کل بانک مرکزی درباره همکاری ایران با نهادهای بین المللی و موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: نکته محوری اقتصاد مقاومتی اتکا به توانمندی های داخلی به نحوی است که امکان صادرات نیز داشته باشد این امر به اشتغالزائی و تقویت فعالیت های اقتصادی کمک می کند. این سیاست در همه حوزه ها دنبال خواهد شد و حضور ایران در هر نهاد بین المللی در این چارچوب و برای تحقق این هدف است. 






انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

لوبلاگ: توافقی بهتر از برجام وجود ندارد
نماینده جمهوری خواه: اوباما در توافق هسته ای گفته است به ایران اعتماد کنید تا راستی آزمایی انجام دهید
سناتور آمریکایی: ایران باید بداند صبر آمریکا بی حد و مرز نیست
ابراز امیدواری شرکت روس اتم روسیه برای ادامه همکاری‌ها با ایران





۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن