تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت پوشاک کشوردر معرض نابودي/برنامه ريزي ترکيه براي تصاحب بازارپوشاک ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱ب.ظ)
در گفت و گو با موج عنوان شد؛ صنعت پوشاک کشوردر معرض نابودي/برنامه ريزي ترکيه براي تصاحب بازارپوشاک ايران موج - در چند سال اخير با توجه به تغيير رويکرد ترکيه به توليد پوشاک ارزان قيمت و نيز با توجه به حمايت هاي دولت ترکيه براي صادرات پوشاک به ايران، ميزان واردات از اين کشور به شدت افزايش يافته است.
محمد جوادصدق آميز مدير مرکز پژوش هاي اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت:با توجه به توجيه اقتصادي ضعيف توليد در کشور و بدتر شدن اين شرايط، سهم محصولات وارداتي دايما در حال افزايش است و امروز 65 درصد از نيازمندي داخل کشور از طريق واردات پوشاک تامين مي شود که اين رقم نسبت به سال گذشته افزايش داشته است .چنانچه اين روال ادامه پيدا کند قطعا شرايط بدتر خواهد شد.
صدق آميز با بيان اين که 98 درصد پوشاک وارداتي از مبادي غيرقانوني و به شکل قاچاق وارد کشور مي شود؛مي گويد: مهم ترين دليل اين امر توجيه اقتصادي قاچاق و امکان اجرايي شدن آن است.با وجود اين که ميزان تعرفه ها از 200 درصد به 75 درصد کاهش پيدا کرده است اما با توجه به هزينه 7 تا 15 درصدي قاچاق ،هنوز توجيه اقتصادي دارد.آمار حجم کشفيات هم به نسبت کل قاچاق، آماربسيار پاييني است. سال گذشته حدود 30 ميليارد تومان کشفيات داشتيم اما اين عدد در مقايسه با حجم قاچاقي که اتفاق مي افتد بسيار ناچيز است.
وي با بيان اين که واحد عرضه اتحاديه پوشاک روزانه 20 واحد گشت دارد؛مي افزايد:اين کاري پر هزينه و بزرگ است اما 20 هزار واحد صنفي کجا و 20 واحد گشت کجا.
وي ادامه مي دهد:فروشگاه ها موظف به ارايه برگ سبز به واحد هاي گشتي ما هستند اما داشتن برگ سبز به معني واردات درست اجناس نيست.برگ سبز در گمرکات کشور بر اساس کيلوگرم داده مي شود و بنابراين نمي توان مشخص کرد که اين برگ سبز متعلق به کدام کالاست.در نتيجه امکان شناسائي قاچاق در سطح عرضه وجود ندارد.
صدق آميز با بيان اين که بارها درخواست کرده ايم تا برگ سبز را به شکل ديگري ارايه کنند؛ اضافه مي کند: نبايد يک برگ سبز براي همه کالاها صادرشود اما تا کنون اين اتفاق نيفتاده است.
مدير مرکز پژوش هاي اتحاديه صنف پوشاک تهران در پاسخ به اين که چرا جلوي واردات کالاهايي که به شکل عمده قاچاق مي شوند؛ گرفته نمي شود؛ اظهارمي دارد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا دغدغه اين موضوع را دارد ولي مشکل اينجاست که تعيين تعرفه هاي غير منطقي کار را سخت کرده است.تعيين تعرفه 200 درصدي باعث شده تا 98 درصد واردات به شکل غير قانوني وارد شود و به جاي اين که هزينه هاي واردات در اختيار دولت قرار گيرد و دولت آن را در بخش هاي مولد مورد استفاده قرار دهد؛ نصيب قاچاقچيان مي شود.اين نظام تعرفه اي هيچ وقت نمي تواند يک برنامه حمايتي طولاني مدت باشد و به نظرم عملا يک بهانه است که بگويند ما از توليد داخل حمايت مي کنيم و عملا منافع يک عده قاچاقچي تامين مي شود.
وي مي افزايد:سهم جدي واردات پوشاک مربوط به کشورهايي است که توانايي توليد پوشاک ارزان قيمت دارند.ارزش پول ملي ما پايين تر از دلار و يورو وسطح درآمد مردم هم پايين تر از استانداردهاي جهاني است در نتيجه مردم بيشتر به دنبال پوشاک ارازن قيمت و تقلبي هستند. برندهاي اصلي سهم زيادي در بازارهاي ما ندارند و شايد سهم آن ها به کمتر از يک درصد برسد.چين،تايوان،بنگلادش و هند بيشترين سهم بازار پوشاک کشور را در اختيار دارند.
صدق آميز اضافه مي کند:اما در چند سال اخير با توجه به تغيير رويکرد ترکيه به توليد پوشاک ارزان قيمت و نيز با توجه به حمايت هاي دولت ترکيه براي صادرات پوشاک به ايران، ميزان واردات از اين کشور به شدت افزايش يافته است.دولت ترکيه در سند چشم انداز 24، الويت هايي براي صنايع مختلف در نظر گرفته و گاه جلوتر از اين برنامه ها حرکت مي کند. در زمينه پوشاک هم براي برخي بازارهاي منطقه اي از جمله ايران برنامه ريزي خاصي کرده اند.در اين سند چشم انداز علاوه بر حمايت کامل از توليد کننده براي نظام عرضه هم امکانات خاصي در نظر گرفته اند و 50 تا 80 درصد هزينه کمپاني هايي که در داخل ايران فروشگاه احداث کنند را پرداخت مي کند.
وي با بيان اين که ترکيه براي بازار ايران برنامه ريزي مدوني دارد؛مي گويد: اين برنامه ريزي ها باعث مي شود تا آن ها بتوانند در آينده بدون حمايت از سوي دولت جايگاه خود را درکشور ما حفظ کنند.
وي با اشاره به اين که صنعت نساجي قدمتي هزاران ساله در کشور دارد؛مي گويد: متاسفانه امروز اين صنعت در حال نابود شدن است.
وي در پاسخ به اين که طرح ممنوعيت فروش پوشاک بدون برچسب چه تاثيري در کاهش قاچاق پوشاک دارد؛عنوان مي کند:اصل اين موضوع درست است و مشکل برگ سبز را حل مي کند اما نبايد فکر کنيم که اجراي اين طرح به طور کلي قاچاق را از بين مي برد.براي رفع معضل قاچاق بايد سه موضوع را مورد بررسي قرار دهيم.اول اينکه توجيه اقتصادي و امکان اجرايي قاچاق را از بين ببريم.دوم اين که بايد فرهنگ سازي کنيم تا مشتري بين دو جنس ايراني و خارجي جنس ايراني را انتخاب کند.نکته مهم ديگري که بايد مورد توجه قرار بگيرد عدم تونايي رقابت توليدکننده داخلي با بازارهاي خارجي است که بخش عمده اي از آن به اشکالات قانوني کشور بر مي گردد و تا زماني که اين اشکالات قانوني اصلاح نشوند نمي توان به بهبود اووضاع پوشاک اميد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن