تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چیت‌چیـان: خشکسالی در کشور بی‌سابقه است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چیت‌چیـان: خشکسالی در کشور بی‌سابقه است
وزیر نیرو با بیان اینکه از ۶۰۰ سد کشور، ۱۵۸ سد در طبقه‌بندی بین‌المللی جزو سدهای بزرگ است، گفت: منابع آب تجدیدپذیر کشور، کاهش یافت.
آفتاب : حمید چیت چیان با بیان اینکه امروزه مسئله آب برای همه جوامع بشری و جهان یک مسئله اصلی است و برای ما که در منطقه خشک خاورمیانه واقع شده‌ایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در سال‌های گذشته با یک خشکسالی بی‌سابقه را که ۲۵ درصد متوسط کاهش بارش در ۵۰ سال گذشته را به همراه داشته، روبرو بوده‌ایم.

وزیر نیرو، افزایش ۱.۱ دهم سانتیگرادی دمای هوا را موجب افزایش تبخیر آب‌های سطحی دانست و افزود: میزان آب تجدید پذیر کشور از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب در سال به حدود ۱۱۰ میلیارد مترمکعب در سال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در همین مدت به دلیل افزایش جمعیت، توسعه کشاورزی و صنعت و آب شرب، میزان مصارف نیز افزایش یافته که در این راستا برای تأمین نیاز کشور برنامه‌های گسترده ای را اجرا کرده‌ایم، افزود: در ۳۰ سال گذشته بیش از ۶۰۰ سد احداث شده است که ۱۵۸ سد در طبقه بندی بین المللی، جزو سدهای بزرگ شناخته می‌شوند و در مجموع ظرفیت این سدها بالغ بر ۴۸ میلیارد متر مکعب است که به جز سدهایی که قبل از انقلاب احداث شده بود، مابقی توسط شرکت‌های ایرانی احداث شده و در حال بهره برداری است.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه نقش این سدها به جز استحصال و تأمین آب، تولید بیش از ۱۱ هزار مگاوات انرژی از طریق نیروگاه‌های برق آبی در حال بهره‌برداری بوده تاکید کرد: هم اکنون ظرفیت تولید برق ۷۴ هزار مگاوات است.

وزیر نیرو در خصوص توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی در بخش کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۸.۵ میلیون هکتار باغات و زراعات آبی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: احداث چند صد کیلومتری شبکه و خطوط انتقال آب برای تأمین آب شرب شهرها و استقرار سامانه‌های آب شیرین‌کن در مجاورت دریای عمان و خلیج فارس از دیگر اقدام‌های تأمین آب شهرهای کشور برای برون رفت از چالش کم آبی است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۲ درصد از جمعیت شهرها تحت پوشش شبکه‌های فاضلاب هستند و این برنامه به‌ سرعت ادامه دارد، افزود: در برخی شهرها ناچار هستیم برای تصفیه آب از نیترات و نیتریت هزینه بالایی را بپردازیم که این موارد تماما توسط شرکت‌های ایرانی با بالاترین فناوری جهانی در حال انجام است.



تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن