تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819582614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري ايران و صربستان براي توسعه تحقيقات کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
همکاري ايران و صربستان براي توسعه تحقيقات کشاورزي موج - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي جمهوري اسلامي ايران و وزير کشاورزي و محيط زيست صربستان بر گسترش و توسعه همکاري‌هاي کشاورزي؛ بويژه در عرصه حفاظت از گياهان، توليد دانه و محصولات کشاورزي تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کشاورز که در صدر هياتي از وزارت جهاد کشاورزي کشورمان وارد صربستان شده، در نشستي با سنژانا بوگوساوليويچ بوشکوويچ، وزير کشاورزي و محيط زيست صربستان، با توضيحات جامعي در مورد امکانات کشاورزي ايران به خشک‌سالي و تغييرات آب و هوايي که منجر به کاهش بارندگي شده است، اشاره کرد.
وي براي توسعه همکاري بين ايران و صربستان درحوزه کشاورزي برگزاري همايش‌هاي مشترک بين مراکز تحقيقاتي و تجاري درحوزه کشاورزي و همکاري در کشت فرا سرزميني براي افزايش امنيت غذايي را پيشنهاد کرد.
وي با ارائه توضيحاتي در مورد همکاري در کشت فرا سرزميني و اينکه شرکت‌هاي ايراني مي‌توانند از زمين کشورهاي ديگر براي کشت استفاده کنند، گفت: ما صربستان را به عنوان هدفي جهت کشت فرا سرزميني در نظر داريم که در اين خصوص در حال مطالعات هستيم.
وي همچنين توسعه همکاري‌هاي علمي و فناوري و کارهاي تحقيقاتي در حوزه‌هاي کشاورزي را به عنوان ديگر زمينه همکاري بين دو کشور عنوان کرد.
کشاورز همچنين از وزير کشاورزي و محيط زيست صربستان براي سفر به ايران جهت ديدار با مقامات ايراني و بررسي راه‌هاي همکاري دعوت به عمل آورد که مورد استقبال قرار گرفت.
وزير کشاورزي و محيط زيست صربستان نيز دراين نشست ضمن موافقت با پيشنهادهاي هيات کشاورزي کشورمان و اجرايي کردن آنها از عملي شدن همکاري بين صربستان و ايران استقبال کرد و گفت: تمامي سفارش‌هاي لازم را انجام خواهم داد که همکاري دو کشور در حوزه کشاورزي توسعه يابد.
بوگوساوليويچ بوشکوويچ در يک کنفرانس مشترک مطبوعاتي با معاون وزير جهاد کشاورزي کشورمان با اشاره به اينکه همکاري‌هاي صربستان و ايران در شاخه کشاورزي در گذشته درسطح بالايي به خصوص درزمينه هاي توليد محصولات مختلف کشاورزي بوده است، گفت که در اين ملاقات براي احياي همکاري‌هاي دو کشور در سطح بسيار مطلوب گفت و گو شد.
وي افزود که دو کشور مي‌توانند در ابتدا همکاري‌هاي خود را در حوزه کشاورزي در زمينه‌هاي دانه‌هاي گندم، جو، ذرت، آفتابگردان و ساير محصولات زراعي و سبزيجات و صيفي جات شروع کنند.
معاون وزير جهاد کشاورزي ايران نيز در اين کنفرانس مشترک مطبوعاتي با اشاره به علاقه‌مندي ايران براي گسترش همکاري درزمينه هاي مختلف با صربستان گفت که به زودي هياتي از صنايع، معدن، تجارت، فرهنگ، ورزش و کشاورزي از ايران به صربستان سفر خواهند کرد.
عباس کشاورز همچنين امکانات دو کشور را براي توسعه همکاري‌هاي اقتصادي در تمامي زمينه‌ها بويژه در زمينه‌هاي کشاورزي چه در بخش‌هاي دولتي و خصوصي را گسترده دانست و از بازرگانان صربستان براي تبادل اطلاعات با همتايان ايراني خود جهت شرکت در نمايشگاه‌هاي ايران و همچنين تشکيل جلسات مشترک دعوت به عمل آورد.
هيات بلندپايه کشاورزي کشورمان نيز در ملاقات با مسوولين دانشکده کشاورزي دانشگاه بلگراد در مورد همکاري‌هاي دانشگاهي و کارهاي پژوهشي و تحقيقاتي بين دانشکده کشاورزي بلگراد و دانشکده هاي کشاورزي ايران گفت و گو کردند.
طرفين در اين ديدار ابراز اميدواري کردند که در زمينه همکاري‌هاي تحقيقاتي و علمي مراودات بيشتري داشته باشند.
هيات وزارت جهاد کشاورزي ايران همچنين از مجتمع کشاورزي و صنعتي صربستان در بلگراد بازديد کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن