تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816662856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمربیان دانا در لیگ اسپانیا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سرمربیان دانا در لیگ اسپانیا




14 نفر از سرمربیان کنونی لالیگا به عنوان بازیکن در باشگاه‌های اسپانیا بازی کرده‌اند.





خبرگزاری ایسنا: ضرب المثل «قبل از اینکه راهب شوی، آشپز باش»، برای سرمربیان لالیگا اسپانیا به دلیل اینکه 15 مربی درلیگ اسپانیا بازی کردند، صدق می‌کند.

رافائل بنیتس، لوکاس آلکاراس، مندیلیبار، اسکریبا تنها کسانی هستند که نتوانستند در دسته اول اسپانیا بازی کنند اما به عنوان مربی، با تجربه هستند.

سرمربی رئال مادرید، رافائل بنیتس بیش از 500 بازی بر نیکمت تیم‌های اسپانیایی، انگلیسی و ایتالیایی نشسته است. دیوید مویس تنها کسی است که به رکورد او نزدیک و 460 بازی در انگلستان بر نیمکت نشته است و در 27 بازی، رئال سویداد را رهبری کرده است.

ارنستو والورده، سرمربی 51 ساله اتلتیک بیلائو در میان مربیانی که در حال حاضر روی نیمکت تیم‌ها در لالیگا می‌نشینند، بیشترین حضور را در لیگ فوتبال اسپانیا داشته‌اند. او از رکورد هزار و 116 بازی لوییس آراگونس فاصله زیادی دارد و فقط 536 بازی را به نام خود ثبت کرده است.

لوییس انریکه، سرمربی بارسلونا 400 بازی به عنوان بازیکن و 76 بازی به عنوان مربی، نزدیک‌ترین تعقیب کننده والورده است. از طرفی سرخیو گونسالس 418 بازی انجام داده و همچنین 38 بازی مربیگری‌اش در باشگاه اسپانیول را نیز باید به آن افزود.

پاکو اررا قبل از تولد سرخیو ویکتور بازی می‌کرد. مربی لاس پالماس، کهنه‌کارتر از 20 مربی دیگر لالیگا است. در زمان بازیگری، دو فصل در تیم اسپورتینگ خیخون در سطح اول اسپانیا بازی کرد. او در مجموع 35 بازی انجام و تنها یک گل در مقابل اتلتیک به ثمر رساند. این گل را در 15 سپتامبر 1974، زمانی که هنوز سرخیو گونسالس و ویکتور سانچس، جوانترین مربی‌های لالیگا، به دنیا نیامده بودند، به ثمر رساند. پاکو اررا به عنوان مربی در لالیگا دو فصل حضور داشت، 12 بازی در نومانسیا و 24 بازی در سلتاویگو انجام داد.

اونای امری با 285 بازی در تیم‌های آلمریا، والنسیا و سویا، در رتبه سی و چهارم رنکینگ مربیان لالیگا قرار دارد و با گذارندن فصل پیش‌رو، رکورد ویسنته کانتاتوره، آلفردو دی‌استفانو و یوهان کرایف را می‌شکند. با وجود این به عنوان بازیکن در سطح اول لالیگا تجربه کمی دارد. او تنها در پنج بازی حضور داشت و یک گل مقابل آلباسته به ثمر رساند.

دیوید مویس به عنوان بازیکن حرفه‌ای، 20 فصل بازی کرد اما اغلب در تیم‌های پایه پا به توپ شد. اولین حضور او در سلتیک اسکاتلند بود که 27 بازی بین سال‌های 1980 تا 1983 برای این تیم انجام داد. سپس به انگلستان رفت و در تیم‌های کمبریج یونایتد، بریستول سیتی، دانفرملاین، همیلتون آکادمیکال و پرستون نورث‌اند بازی کرد.

او در دومین دوره حضور حرفه‌ای خود در فوتبال موفق‌تر بود.‌ مربیگری مویس با تیم پرستون آغاز شد. او در فصل 02-2001 سرمربی اورتون شد که 426 بازی روی نیمکت این تیم نشست. همچنین 34 بازی نیز روی نیمکت منچستریونایتد نشست.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، سرمربی اسپورتینگ خیخون تنها کسی است که در سطح اول باشگاهی تجربه ندارد اما به عنوان بازیکن در لالیگا، 385 بازی انجام داد. دیدار با رئال مادرید اولین تجربه او در مربیگری بود که نتیجه قابل قبولی را به دست آورد. او در دوران بازیگری بارها مقابل سفیدپوشان مادریدی قرار گرفت. در 22 بازی مقابل این تیم، هفت بار پیروزی، 6 مرتبه تساوی و هفت شکست را تجربه کرده است. همچنین دو گل را در بازی مقابل رئال به ثمر رساند.

قهرمانی در لالیگا را بازیکنان کمی تجربه کرده‌اند. کسب این جام به عنوان یک سرمربی نیز آسان نیست. دیگو سیمئونه و لوییس انریکه، تنها مربی‌های کنونی لالیگا هستند که موفق به فتح این جام، هم در دوران بازیگری و هم در زمان مربیگری شدند.

مربی آبی اناری‌پوشان، سه عنوان قهرمانی در زمان بازیگری‌اش که یک بار با رئال مادرید و دو بار با بارسلونا بوده را کسب کرده است. این در حالی است که سیمئونه تنها یک بار با اتلتیکو، قهرمان لیگ فوتبال اسپانیا شده است.

عناوین مربیان کنونی لالیگا در خارج از اسپانیا

جام اتحادیه و حذفی انگلیس، دو سوپرکاپ و یک جام حذفی ایتالیا، لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان از عناوین خارجی رافائل بنتیس هستند. دو قهرمانی در لیگ آرژانتین توسط سیمئونه، سه قهرمانی در لیگ و دو جام حذفی در کشور یونان توسط والورده و یک جام حذفی انگلستان توسط مویس، عناوین کسب شده دیگر مربیان لالیگا است.







تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن