تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816825727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن‌هاي علمي سرمايه‌هاي اجتماعي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۹ق.ظ)
وزير بهداشت: انجمن‌هاي علمي سرمايه‌هاي اجتماعي هستند موج - وزير بهداشت گفت: انجمن‌هاي علمي با بهره مندي از خرد جمعي به عنوان سرمايه اجتماعي وظيفه خطيري در توسعه آموزش و پژوهش دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، هاشمي در نشست انجمن‌هاي علمي گروه پزشکي گفت: بدون ترديد براي انجمن‌هاي علمي هيچ هدفي نمي‌تواند ارزشمندتر از اين باشد که تاکيدشان ارتقاي حرفه پزشکي اعم از دانش و مهارت باشد و منزلت اجتماعي هم به تبع آن به دست مي‌آيد. در انجمن‌هاي علمي اگر گرفتار مسائل صنفي شديم جاي انجمن‌ها در وزارت بهداشت نيست، بلکه در وزارت کار است و اگر گرفتار حاشيه‌هاي سياسي شديم در وزارت کشور.
وي گفت: در بازنگري اساسنامه‌ها بايد نظر انجمن‌ها خواسته شود اما بايد مراقب باشيم مسير اصلي را گم نکنيم.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: در بحث آموزش موفقيت‌ها و در عين حال مشکلات مان زياد است. ما فراموش نکرديم سه دهه گذشته کجا بوديم و امروز کجا قرار داريم و به اساتيد، اين ثروت لايزالي که در اختيار ماست افتخار مي‌کنيم.
وي افزود: اگر نتوانيم مشکلات پيش رو را حل کنيم قطعاً خروجي مراکز آموزشي ما نمي‌توانند ميراث ارزشمند گذشته را حفظ کنند.

متاسفانه در آزمون پزشکي سبکي را دنبال مي‌کنيم که مربوط به سه دهه پيش است
هاشمي با اشاره به رشد کمي سريع در بخش آموزشي کشور گفت: از جنبه‌اي اين رشد ضروري بوده است اما از طرف ديگر تعداد دانشگاه‌هاي پزشکي ما از 7 به 91 رسيده است و در شهرهايي دانشگاه احداث شده است که جمعيت شهر کمتر از 50 هزار نفر است و شايد نيازي به احداث آن دانشگاه نبوده است. در عين حال پذيرش ما هم از طريق کنکور، غربالگري عادلانه‌اي نيست. بين نمره 19 تا 20 تفاوت چنداني نيست اما در کنکور اختلاف رتبه، 2 تا 3 هزار نفر است و از اين طريق سرخوردگي در ميان داوطلبان ايجاد مي‌کنيم. همين مشکل را در ورودي تخصص هم داريم.
وي افزود: ورودي ما دچار مشکل هست و حاصل آن مشکلاتي خواهد شد که گريبان‌گير همکاران ما و مردم است.
وزير بهداشت گفت: در آزمون پزشکي اگر چه منابع به روز شده‌اند اما سبکي که دنبال مي‌کنيم سبک سه دهه گذشته است. آزمون‌ها به نحوي برگزار مي‌شود که تنها دانش نظري افراد را مي‌سنجد و از دانش مهارتي افراد هيچ سنجه‌اي نداريم.
هاشمي تاکيد کرد که اين جنبه‌هاي منفي که گريبان‌گير ما هست، نيازمند تحول اساسي است و در حال حاضر فرصت خيلي خوبي فراهم شده است و افرادي که دلسوز و امين هستند و اهل تغيير در حوزه آموزش پزشکي هستند به وزارت بهداشت کمک مي‌کنند.
وي با يادآوري سال‌هاي پيش وزارت بهداشت گفت: خوب است که هيچ کداممان ديروز را فراموش نکنيم. اينجا وزارتخانه اي بوده که قبل اين دولت دو سال عملاً وزير نداشته است و وزير وقت دو سالي تحت فشار بود و امورات وزارت خانه انجام نمي‌شد. از نگاه من قبل از آن هم سلامت اولويت نبود، وي افزود: ساليان زيادي است که نگاه به حوزه سلامت نگاه غيرمنصفانه‌اي است و هنوز نگاه بسياري از سياستمداران اين است که سلامت هزينه است نه سرمايه گذاري.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: مبدأ همه تحولات بخش آموزش است و نحوه تربيت ما و مسيري که در اين راه انتخاب مي‌کنيم بسيار در آينده اثر گذار خواهد بود.
وي تاکيد کرد: در اين حوزه نبايد دچار شتاب‌زدگي شد و بايد از کار نمايشي پرهيز کرد و از خرد جمعي استفاده کرد تا اشتباه مکرر رخ ندهد.
هاشمي گفت: وظيفه انجمن‌ها تربيت افرادي است که بشود به آن‌ها افتخار کرد و اين به توانمندي‌ها و مهارت‌هاي افراد و همچنين ميزان از خودگذشتگي که براي مردم و کشور دارند وابسته است.
وي افزود: انجمن‌ها مي‌توانند کارهاي بسيار ارزشمندي در جهت ارتقاي اخلاق حرفه‌اي جامعه پزشکي نيز انجام دهند. فرصت‌هاي بسيار خوبي را مي‌توان از کمک‌هاي خيرخواهانه جامعه پزشکي ايجاد کرد و بسيار مطلوب است که در اين فضاي سياست‌زده به تصوير کشيده شود. دکتر هاشمي گفت: بسيار پزشکان دلسوز و فداکاري در سراسر کشور وجود دارند که حتي جامعه پزشکي هم از آن‌ها غافل است.

فرصتي تکرار نشدني فراهم شده است
وزير بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت گفت: فرصتي در قالب اين طرح ايجاد شده است که رهبري معظم نظراتشان را در خصوص حوزه سلامت ابراز و سياست‌هاي کلي نظام سلامت را ابلاغ کنند. اگر اين‌ها اجرا شود بيش از 90 درصد مشکلات نظام سلامت حل خواهد شد. علاوه بر ايشان روحاني هم قلبا به اين حوزه علاقه‌مند بودند و در روزهاي سخت دولت عنايت ويژه‌اي به اين حوزه داشته و دارند.
وي افزود: بعيد مي‌دانم فضايي که ايجاد شده است قابل تکرار باشد.
هاشمي اظهار داشت: يکي از خطاهاي ما همواره اين بوده است که گرفتار حاشيه‌ها شده‌ايم و آنجايي که سياست‌گذاران براي توجه به اين حوزه آماده مي‌شدند متأثر از اين حاشيه‌ها بيشتري آسيب را ديديم.
وزير بهداشت در پايان با توجه به نزديکي انتخابات مجلس تاکيد کرد: بسيار مهم است که چه پزشکاني به مجلس راه پيدا مي‌کنند. پايداري اقداماتي که انجام مي‌دهيم به اين وابسته است که اثرگذاران در حوزه قانون‌گذاري و اجرا از اين اقدامات حمايت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن