تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803732244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا به تعهداتش عمل نکند پاسخ متقابل مي‌دهيم/ به دنبال صلح و امنيت پايدار در خاورميانه ايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۷ق.ظ)
لاريجاني در گفت وگو با روزنامه آلماني؛ آمريکا به تعهداتش عمل نکند پاسخ متقابل مي‌دهيم/ به دنبال صلح و امنيت پايدار در خاورميانه ايم موج-رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با يک روزنامه آلماني، صلح، همزيستي و امنيت پايدار در خاورميانه را از اهداف ايران برشمرد و گفت: اگر آمريکا اين توافق را نقض کند، ايران نيز مقابله به مثل خواهد کرد و تصميم مقتضي خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني، رئيس مجلس درباره توافق هسته اي ميان ايران و 1+5 گفت: روي هم رفته، فکر مي کنم توافق وين قابل قبول است؛ البته دولت آمريکا هرگز از خصومت عليه ما دست نکشيده و چيزهايي را نيز تحميل کرده است که نه مبناي منطقي دارد و نه اساس حقوقي و فني؛ با اين حال، جمهوري اسلامي ايران در اين مذاکرات به هدف هايي که داشت رسيد.
وي با بيان اين که توافق يادشده، ضعف ها و کاستي هايي نيز دارد، افزود: عده اي در ايران از جمله در مجلس با اين توافق مخالفند.
لاريجاني درباره پيش بيني اش از وضعيت توافق در کنگره آمريکا نيز گفت: تا جايي که مي دانم آنقدر راي در کنگره وجود دارد که مانعي براي توافق ايجاد نشود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره فرض رد توافق در واشنگتن نيز گفت: اگر آمريکا اين توافق را نقض کند، ايران نيز مقابله به مثل خواهد کرد و تصميم مقتضي خواهد گرفت.
وي گفت: فعلا تمايلي ندارد درباره چنين شرايطي سخن بگويد؛ ضمن اينکه اين اقدام براي خود آمريکا نيز خوب نخواهد بود و به جهان اين پيام را خواهد داد که واشنگتن قابل اعتماد نيست.
لاريجاني در پاسخ به پرسشي درباره احتمال بهبود روابط ميان ايران و آمريکا نيز گفت: اين موضوع به آمريکا بستگي دارد؛ رهبر جمهوري اسلامي ايران گفته است که توافق هسته اي در اين زمينه يک آزمون خواهد بود.
علي لاريجاني در پاسخ به پرسشي درباره رقابت ايران و عربستان نيز گفت: ما روابطمان با آنها را در قالب رقابت نمي بينيم؛ سعودي ها مانند برادران ما هستند؛ آن ها اشتباه هم مي کنند و نبايد انتظار داشته باشند که از اشتباهاتشان پشتيباني کنيم.
رئيس مجلس، از يمن و بحرين به عنوان نمونه هاي اشتباه عربستان در منطقه نام برد و تاکيد کرد که رياض مي توانست اين مشکلات را به روش سياسي حل کند.
لاريجاني با تاکيد بر اين که بسياري از مشکلات منطقه، به روش هاي سياسي قابل حل و فصل است، خاطرنشان کرد: هر راه حلي براي سوريه بايد اراده مردم اين کشور را در نظر گرفت؛ اشراف سالاري در اين زمانه پذيرفتني نيست.
وي همچنين خواستار تشکيل دولت ائتلاف ملي در سوريه و افزايش تلاش ها براي مبارزه با افراط گرايي شد و بر ضرورت توجه به حقوق اقليتها در اين کشور تاکيد کرد.
رئيس مجلس همچنين هشدار داد که فروپاشي کشور سوريه، به عنوان هديه اي به تروريستها تلقي خواهد شد.
به گفته وي، در 10 سال اخير، هرجا جنگ و اشغال در منطقه بوده، از افغانستان تا عراق و سوريه، گروه هاي تروريستي تازه اي تشکيل شده است و اين اتفاق مي تواند در کشور جنگ زده يمن نيز تکرار شود.
لاريجاني با بيان اين که «ايران» تنها کشوري است که به طور جدي با تروريسم مبارزه مي کند، افزود: شماري از کشورها مي گويند در حال جنگ با تروريسم هستند اما در واقع دارند به آن ها کمک مي کنند. مدارکي داريم که نشان مي دهد برخي کشورها با کمک واسطه ها به تروريست ها کمک مالي مي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن