تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815478955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه متحدان آمریکا در برابر یمن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: همه متحدان آمریکا در برابر یمن


کارشناسان معتقدند: یمن شاهد تدارک برای جنگ بیشتر بر اساس راهبرد آمریکا و متحدانش است تا بر اساس دکترین نظام منطقه ای، قدرت نظامی ایران کاهش یابد و رژیم صهیونیستی در دل خاورمیانه قدرت گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در حمله سعودیها به چند استان یمن، 45 نفر که بیشتر زن و کودک بودند، شهید شدند. خبرگزاریها از احتمال افزایش بیشتر شهدا می گویند. سازمان ملل با اشاره به آماره رسمی جان باختن بیش از 4 هزار یمنی، از جمله 700 کودک بی گناه و آواره شدن 300 هزار نفر، درباره پیامدهای بحران آوارگی در یمن هشدار داده است. با گذشت 168 روز از حمله عربستان به یمن، آیا مقامات ریاض به اهداف خود رسیده اند؟ حسین حاجی کارشناس مسایل خاورمیانه و هادی محمدی کارشناس مسایل خاورمیانه در برنامه پیشخوان خبر این موضوع را بررسی کردند.

حسین حاجی با اشاره به پاسخ موشکی انصارالله به کشتار آل سعود در یمن گفت: انصارالله با پاسخ موشکی از شما یمن به عربستان موفق شد تا اعتلاف آل سعود را در هم بکوبد تا جایی که عربستان هرگز تصور نمی کرد که حتی پاسخی از یمن دریافت کند چه برسد به مرگ نیروهای نظامیش. این کارشناس مسایل خاورمیانه در ادامه گفت: این پاسخ موشکی انصار الله به عربستان باعث شد تا علاوه بر نظامیان عربستان ردپای نیروهای قطری و مصری نیز به این نبرد نا برابر باز شود بطوری که میزان تسلیحات نظامی مورد استفاده در حملات اخیر به صنعا برابری می کند با تمام تسلیحات نظامی عربستان در 6 ماه گذشته و این موضوع بیانگر اوضاع وخیم یمن است.

وی در ادامه گفت: نیروهای وابسته به القاعده نیز در این نبرد نابرابر حضور جدی دارند بطوری که نیروهایشان را در ایالتهای الحمره و حضرموت مستقر کرده اند و قصد دارند در یک عملیات مشترک علیه انصارالله وارد عمل شوند از طرف دیگر 40 هزار نفر نیروی خارجی در مارب به رهبری ژنرال احمر از مشاوران رییس جمهور مستعفی یمن در حالت آماده باش هستند تا به صنعا پایتخت یمن حمله کنند. حاجی با اشاره به درگیری های اخیر در عدن گفت: هدف نیروهای متجاوز به یمن این است تا با حمله های سازمان یافته شهر را در اختیار بگیرند و از طرف دیگر حلقه دفاعی انصارالله در صنعا را تنگ تر کنند. در حقیقت مارب، عدن، تعز و الحدیده محورهایی هستند که نیروهای خارجی می خواهند با فتح این ایالات به  فتح بزرگتر یعنی صنعا برسند، اینکه نصرالله چقدر می تواند مقابل این تهاجمات مقاومت کند پاسخ روشنی دارد و آن این است که رسانه های غربی با سیاه نمایی در تلاش اند تا روحیه انصارالله را تخریب کنند و تعز را از دست انصاالله خارج کنند زیرا با سقوط تعز فتح صنعا آسان تر می شود از طرف دیگر نیروهای القاعده نمی توانند از طریق استانهای الجوف و صعده وارد عمل شوند زیرا این استانها به لحاظ استراتژیک کوهستانی و صعب العبور هستند و حتی در زمان جمال عبدالناصر نیز مصریان نتوانستند از این محور به خاک یمن نزدیک شوند و از نیروهای یمنی شکست سنگینی را متحمل شدند. وی در ادامه گفت: از مجموع حادث روزهای اخیر می توان پیش بینی کرد در روزهای آینده عربستان درخواست آتش بس بدهد زیرا آل سعود در این جنگ 168 روزه هزینه های انسانی سنگینی پرداخت کرده است و دیگر نمی توان بیش از این هزینه بدهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با اشاره به جایگاه اصلی عربستان در تجاوز نظامی به یمن گفت: حقیقت این است که عربستان یک سرباز استراتژیک برای ایالات متحده است و در حقیقت پشت این جنگ نا برابر آمریکا و متحدانش و حمایت بی قید و شرط سازمان ملل و شورای امنیت است. وی در ادامه به کوتاهی سازمان ملل در انجام وظایف انسانیش گفت: سازمان ملل در این جنگ نابرابر چشمان خود را بر روی کشتار صدها انسان غیر نظامی به دست نیروهای آل سعود بسته است زیرا این سازمان به نفع عربستان، قاعده عامره را هم نادیده گرفته است این قاعده به ممنوعیت بمباران خانه های مسکونی اشاره دارد ؛ موضوعی که حتی شورای امنیت نیز در مقابل آن سکوت کرده است. هادی محمدی دیگر کارشناس برنامه از برنامه های آمریکا در خاورمیانه پرده برداشت و گفت: آنچه در یمن شاهد هستیم تدارک برای جنگ بیشتر در یمن بر اساس راهبرد آمریکا و متحدانش است زیرا جان کردی در مصاحبه ای اعلام کرده بود بعد از توافق هستی با ایران به دنبال یک نظام منطقه ای و قرار دادن رژیم صهونیستی در مرکزیت خاورمیانه هستیم.

این کارشناس مسایل خاورمیانه در ادامه گفت: هدف از این نظام منطقه ای مقابله با قدرت نظامی ایران است و ارتش عربستان در جنگ یمن با زیر پا گذاشتن همه قواعد سازمان ملل باید نشان دهد که می تواند یک متحد وفادار برای ایالات متحده و جایگزین ایران در منطقه باشد.   
دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن