تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803955418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام فرصت خوبي براي شناسايي افراد دلسوز نظام، انقلاب و مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
آيت‌الله هاشمي: برجام فرصت خوبي براي شناسايي افراد دلسوز نظام، انقلاب و مردم است موج - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برجام براي مردم درس خوبي است؛ چرا که آن‌ها متوجه خواهند شد چه کساني دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کساني با افکار افراطي به دنبال تأمين منافع شخصي، باندي و سياسي خود هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مرکزي و عمومي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز به تفاوت‌هاي نسل ديروز با امروز از لحاظ آگاهي، رشد و پيشرفت روزافزون جوانان در شرايط فعلي اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با استفاده از ابزار و تجهيزات مدرن آموزشي، ارتباطي و خبري، راه يادگيري علم و دانش و آگاهي براي همه علاقه‌مندان در سطح کشور هموار است و با اين همه وسايل ارتباط جمعي که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود، دائماً سطح اطلاعات و معلومات افراد به ويژه جوانان در حال افزايش است.
وي در ادامه با بيان اينکه ايران جزو سه کشوري است که از تمامي منابع طبيعي به ويژه منابع انساني مستعد و مکتب اهل بيت برخوردار است، گفت: ايرانيان چه در شهرها و چه در روستاها، افرادي باهوش و تحصيلکرده هستند و خوشبختانه شرايط کشور هم به خوبي از لحاظ سطح آگاهي و تحصيل دختران و پسران و وجود جوانان مستعد تغيير کرده و آينده خوبي در انتظار ملت ايران است. دسترسي آسان به شاهراه اطلاعاتي، وسايل ارتباط جمعي و رشد آگاهي و تحصيل جوانان، وجه تمايز جوان امروز با ديروز حتي در مناطق روستايي و دورافتاده کشور است و به همين دليل نسل جديد به ويژه دانشگاهي به راحتي به طور سطحي قانع و راضي نمي‌شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني همچنين با تأکيد بر اينکه استبداد و استعمار در جوامع امروز به دليل آگاهي مردم ديگر جايگاه و زمينه رشد ندارند و رو به اضمحلال هستند، گفت: مسير کلي حرکت جوامع بشريت به طرف حاکميت انسان‌ها پيش مي‌رود و دير زماني است که دژ استبداد شکسته و بساط حکومت‌هاي موروثي و نظامي برچيده شده است يا مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه مشکلات و مصايب اکثر کشورها نشأت گرفته از دو بليه استعمار و استبداد است، خاطر نشان کرد: دردهاي جوامع به خاطر اين دو پديده شوم است که اجازه رشد و بالندگي را به ملت‌ها نمي‌دهد.
وي در پاسخ به سؤال يکي از حاضران در مورد مباني فکري و اعتقادي خود از جواني تاکنون، با اشاره به اينکه تمام اصولي که از قرآن، روايات و مدرسين خود به ويژه امام راحل ياد گرفته‌ام، شيوه اعتدال‌گرايي است، اظهار داشت: مطالعات ديني، تجربيات سياسي و مديريتي‌ام از دوران نوجواني در روستا، طلبگي در قم، مبارزه و مسووليت‌هاي مختلف کشور نيز بر اعتدال در تمامي زمينه‌ها و مراحل زندگي بشر صحه مي‌گذارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امام راحل نيز در زندگي شخصي، علاوه بر اينکه از زهد فروشي و ريا به شدت پرهيز داشتند و به طور کامل مشي اعتدال گرايانه را رعايت مي‌کردند، همواره به شاگردان خود نيز به حفظ حالت اعتدال تأکيد داشتند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه روش افراط و تفريط مقطعي، ناکارآمد و نهايتاً بي‌تأثير بوده و براساس آموزه‌هاي ديني و قرآني، اعتدال در امور، تنها راه کارگشا براي کشور است، در پاسخ به سؤال ديگري در مورد علل برخوردهاي دوگانه اصلاح‌طلبان و اصولگرايان با ايشان در مقاطع زماني مختلف گفت: لفظ‌هايي چون محافظه‌کار، راديکال و معتدل هميشه وجود داشته و به گروه و جناح خاصي اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب تعلق ندارد. من در اصول و مباني فکري اعتدالي خود همواره ثابت بوده‌ام و به همين دليل هم در مقطعي از زمان اصلاح طلبان افراطي و در مقطعي ديگر اصولگرايان افراطي به دليل حب و بغض‌هاي افراط‌گرايانه‌شان رفتاري دوگانه با من داشته‌اند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه اين مردم بودند که در اوج خفقان رژيم شاه دست به مبارزه زدند و پيروز شدند، گفت: رژيم گذشته تصور مي‌کرد با سرکوب و خفقان مردم مي‌تواند به اهداف خود دست يابد، اما نمي‌دانست که با افراط و تفريط راه به جايي نخواهد برد.
وي تاکيد کرد: ما به عنوان مسلمان بايد راه و عقيده‌مان، اسلام و اصولش باشد و هر جا بر اساس اسلام، صداقت و در جهت خدمت و رفاه مردم حرکت کرديم، موفق خواهيم بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با تأکيد بر اينکه اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقيت همراه بوده است، گفت: در طول تاريخ پيوستن به اقيانوس مردم نتيجه‌اي جز پيروزي به همراه نداشته است و ما بايد مردم را حفظ کنيم.
وي در پايان با اشاره به موفقيت‌هاي سياست خارجي دولت يازدهم تأکيد کرد: برجام براي مردم درس خوبي است؛ چرا که آن‌ها متوجه خواهند شد چه کساني دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کساني با افکار افراطي به دنبال تأمين منافع شخصي، باندي و سياسي خود هستند.
در ابتداي اين ديدار، تعدادي از دانشجويان به بيان سؤالات و مطالبات خويش پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن