تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804594642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام سلامت کارآمد نيازمند بيمه اي موفق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۹ق.ظ)
وزير بهداشت: نظام سلامت کارآمد نيازمند بيمه اي موفق است موج - وزير بهداشت گفت: امکان ندارد يک نظام سلامت کارآمد بدون اينکه يک بيمه موفق در کنار آن باشد، شکل بگيرد و حمايت از مردم وظيفه بيمه‌هاست.
به گزارش خبرگزاري موج، هاشمي در اجلاس مديران ارشد بيمه سلامت ايرانيان با اشاره به اهميت و نقش بيمه‌ها در شکل‌گيري عدالت اجتماعي گفت: امکان ندارد يک نظام سلامت کارآمد بدون اينکه يک بيمه موفق در کنار آن باشد، شکل بگيرد.
وي افزود: حوزه بهداشت و درمان بخش بسيار حساس و پرهزينه‌اي است و در کشورهايي مانند انگلستان حتي دولت‌ها به دليل عملکرد حوزه سلامت خود تغيير مي‌کنند.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: بار حمايت از مردم؛ به ويژه قشر آسيب‌پذيرتر جامعه بر دوش بيمه‌ها قرار دارد و خصوصاً در کشور ما که بسيار آسيب‌پذير است و تصادفات بخش زيادي از مرگ و مير را ايجاد مي‌کند، تمام بار آن بر روي بيمه‌هاست.
هاشمي گفت: در حوزه مسائل اجتماعي نيز در کشوري که بيمه مناسبي ندارد و توسعه يافته نيست، نمي‌توان انتظار عدالت داشت.
وزير بهداشت اظهار داشت: در وزارت بهداشت در حالي کار خود را آغاز کرديم که وزارتخانه 8 هزار و 500 ميليارد بدهي داشت و دو سال بود که اين وزارتخانه عملاً وزير نداشت، عليرغم اينکه وزير در وزارتخانه بود ولي به دليل اختلاف نظر وزير وقت با رئيس دولت در آن زمان انتظار کار فوق‌العاده‌اي نمي‌رفت. با تمام اين بدهي‌ها و مشکلات مديريتي توانستيم بحران دارويي را با کمک سازمان‌هاي بيمه‌گر و بانک مرکزي رفع کنيم.
هاشمي يادآور شد که به موازات اين اقدامات بود که طرح تحول سلامت آغاز شد.

اگر بخواهيم مردم غير از بيماري رنج ديگري نداشته باشند، بايد هزينه کنيم
وي افزود: اقدام مهم در اين حوزه اين بود که مسئولين نظام صداي مردم را شنيدند. البته هنوز اول راه هستيم و اگر بخواهيم نظام سلامت توانمند داشته باشيم به طوري که مردم غير از بيماري رنج ديگري نداشته باشند، بايد هزينه کنيم و بايد فرمايش مقام معظم رهبري را که فرمودند سهم سلامت از سود ناخالص ملي به اندازه ميانگين منطقه باشد، تحقق ببخشيم.
هاشمي گفت: اگر مي‌خواهيد پرداختي از جيب مردم به 30 درصد کاهش يابد، بايد پول تزريق شود. بارها در مجلس گفته شد که نمي‌شود قانوني را تصويب کنيد که پرداخت از جيب مردم را به 30 درصد برسانيد، اما؛ اعتبارات آن را تخصيص ندهيد. منابع هم مشخص است؛ يا دولت بايد از منابع عمومي هزينه‌ها را پرداخت کند، يا بايد حق بيمه را افزايش دهيم يا ماليات بر کالاهاي آسيب رسان را جدي بگيريم.
بنابراين اگر منابع مالي تأمين شود قانون نيز محقق مي‌شود؛ وگرنه موارد مطرح شده در قوانين توسعه آرزوهايي است که بر روي صفحه کاغذ باقي خواهند ماند.
هاشمي با اشاره به برخي گفته‌هاي نادرست مبني بر اينکه 25 درصد اعتبارات دولت به حوزه سلامت وارد شده است، گفت: در کشوري که 80 درصد منابع دولت صرف حقوق و مزايا مي‌شود، اگر 25 درصد از اعتبارات به حوزه سلامت وارد شود بايد پرسيد پس تکليف ساير دستگاه‌ها چه مي‌شود.

منافع برخي از گروه‌ها در اجراي طرح تحول سلامت آسيب ديده است
وزير بهداشت با بيان اينکه شش ماه طول کشيد تا در زمينه طرح تحول سلامت به مدل پيشنهادي رسيديم، گفت: تاکنون بخشي از آن عملياتي شده است، اما بخش‌هاي مهمي از آن در حال اجرايي شدن است.
وي گفت: اين طرح افتخاري براي نظام است. تمام مراجع تقليدي که خدمت آن‌ها رفتيم، مي‌گفتند اين کار باعث آبروي نظام شد و بايد آن را غنيمت بشماريم؛ چرا که در راستاي آرمان‌هاي انقلاب است.
وي با تاکيد بر لزوم ايجاد سطح دوم نظام ارجاع، گفت: نظام ارجاع زماني ايجاد مي‌شود که ما زيرساخت‌ها را کامل کنيم. در حال حاضر در روستاها پزشک عمومي بيمار را مي‌بيند، اما سطح دوم ارجاع وجود ندارد.
هاشمي افزود: منافع برخي از گروه‌ها در اجراي اين طرح آسيب ديده است.
براي مثال در زمينه تجهيزات و ملزومات يا داروهاي پزشکي در قالب طرح تحول سلامت مناقصه‌اي انجام داديم؛ به طوري که قيمت برخي اقلام تا 90 درصد کاهش يافت و متوسط قيمت دارو نيز 26 درصد کاهش پيدا کرد. اين درحالي‌ست که کساني که در گذشته تجهيزات يا داروي گران قيمت خريداري کرده بودند، اکنون به اسم حمايت از مردم و به نام دين و خيرخواهي، اگر کوچک‌ترين نقصي ببينند آن را بزرگ مي‌کنند تا بتوانند به رويه قبلي بازگردند.
وزير بهداشت افزود: ما در قالب طرح تحول نظام سلامت 4000 متخصص و بيش از 2000 پزشک عمومي را وارد کرديم. برخي از همکاران مطب‌هاي خود را به خاطر طرح تحول بستند و در مراکز ما مشغول به کار شدند.
حال ما چند ماه است که پولشان را نداديم. حرفم بيشتر با تأمين اجتماعي است. از قديم مي‌گفتند تأمين اجتماعي وضعشان خوب است؛ چرا که مي‌توانند پول پزشکان خود را بدهند، اما براي ساير پزشکان پول ندارند به همين علت است که افراد ناراحت مي‌شوند.
وي با بيان اينکه وزارت بهداشت از دو طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي و سازمان‌هاي بيمه‌گر پول خود را دريافت مي‌کند، گفت: بنا شد در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در برخي رديف‌ها 40 تا 42 درصد تخصيص يابد و در رديف‌هاي دانشگاهي حداکثر 75 درصد پرداخت کنند. با اين وصف اميد ما به پرداخت بيمه‌هاست که طبق قانون ظرف يک ماه بايد 60 درصد اسناد را پرداخت کنند و بقيه را نيز ظرف سه ماه تسويه کند.
هاشمي با اشاره به بحث ساختار بيمه‌ها، گفت: تصميم‌گيري در زمينه ساختار بيمه‌ها تصميم کلاني است که مسئولين کشور بايد پيگير آن باشند.
اگر سياست‌هاي کلي نظام سلامت و سياست‌هايي که در برنامه ششم آمده است عملي شود بيش از 90 درصد مشکلات مردم در حوزه سلامت رفع خواهد شد. در غير اين صورت مشکلاتي که از قبل وجود داشته ادامه خواهد داشت.

نبايد براي ارائه دهندگان خدمت التهاب ايجاد کنيم
وزير بهداشت بخشي گلايه‌ها از سازمان‌هاي بيمه‌گر را به دليل کسورات بي‌دليل و عدم رعايت مصوبات دانست و افزود: هيات وزيران مصوباتي را تصويب کرده است که حتي اگر اين مصوبات مشکلي داشته باشند تا قبل از اصلاح آن‌ها بايد آن را اجرا کنيم و نبايد براي ارائه دهندگان خدمت التهاب ايجاد کنيم.
وزير بهداشت از ايجاد کميته صرفه‌جويي خبر داد و گفت: اين کار در استان‌ها نيز انجام خواهد شد. ما بايد گايدلاين هاي عملي را انجام دهيم و اين کار بايد با هماهنگي بخش‌ها و انجمن‌ها باشد؛ چرا که با ابلاغ بخشنامه ميسر نيست.
هاشمي افزود: عده اي به دروغ مي گويند در حوزه سلامت اسراف صورت مي‌گيرد، البته نمي‌گوييم که در حوزه ما متخلف وجود ندارد، اما اينکه بگوييم طرح تحول سلامت هزينه‌ها را بالا برده، اشتباه است؛ چرا که نمي‌توان رضايت‌مندي مردم را با دعا و ورد به دست آورد و بايد در اين زمينه هزينه کنيم.

سلامت يکي از اولويت‌هاي دولت بوده است
وزير بهداشت در ادامه به مشکلات بيمه‌ها نيز اشاره کرد و گفت: از 550 ميليارد بيمه سلامت، در سال گذشته 70 ميليارد آن محقق شد و اگر اين اتفاقات نمي‌افتاد ما اين مشکلات را نداشتيم. در عين حال اميدواريم که تا آخر شهريور معوقات تأمين شود و ما به سمت اجراي قانون برويم.
وي در ادامه ضمن ابراز خوشحالي از توجه رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور به حوزه سلامت، گفت: جناب رئيس جمهور به وعده انتخاباتي خود عمل کردند و تا امروز سلامت يکي از اولويت‌هاي دولت بوده است، اما اين کافي نيست و بايد به سمتي برويم که منابع جديدي به صورت مشترک با بيمه‌ها براي اين حوزه ايجاد کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن