تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803570360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال مرگ دو مادر باردار و پاسخ وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۸ق.ظ)
جنجال مرگ دو مادر باردار و پاسخ وزير بهداشت موج - وزير بهداشت درباره نتيجه بررسي‌ها پيرامون مرگ مادر باردار قروه اي که پيش از اين در رسانه‌هاي مختلف به دليل مشکلات مالي ذکر شده بود و مرگ مادر باردار سلماسي گفت: مرگ مادر سلماسي مربوط به گذشته بوده و اخيراً مرگي اتفاق نيفتاده است.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي درباره مرگ مادر باردار سلماسي و نتيجه بررسي‌ها پيرامون مرگ مادر باردار قروه اي توضيحاتي ارائه کرد.
سيد حسن هاشمي در حاشيه همايش بيمه سلامت در خصوص صحت و سقم اخبار مربوط به مرگ مادر باردار سلماسي به خاطر مشکلات مالي گفت: شايد نخستين بار اين خبر را خودم ديدم و در تماس با رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي، وي به بنده گفت خير؛ اين خبر صحت ندارد ولي علي الظاهر خبر مربوط به گذشته بوده و در زماني که اين موضوع را به بنده اطلاع دادند، مرگي اتفاق نيافتاده است.
وي افزود: در عين حال موضوع آن هم نداشتن امکانات مالي نبوده، بلکه موضوع ديگري بوده است که روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي اطلاع رساني کرده است.
وزير بهداشت گفت: به نظر مي‌رسد بيشتر يک فضايي است که دارد ايجاد مي‌شود تا پرداختن به واقعيت؛ آنچه به من گزارش شده بود اين بود.
هاشمي در ادامه درباره مادر باردار سلماسي نيز گفت: مادر را به زايمان طبيعي تشويق کرده بودند؛ خب اين موضوع پرواضح بود که اشتباه است و به نوعي تخطئه کردن اين کار بهداشتي و درماني باشد که توصيه مي‌شود يعني همان تشويق مردم به زايمان طبيعي.
وي گفت: موضوع را به نحوي منعکس کرده بودند که اگر سزارين مي‌شد اتفاق نمي‌افتاد و حالا که سزارين نشده اين اتفاق افتاده است.
هاشمي افزود: از اصل طبق گزارشي که کردند خبر مربوط به چند ماه گذشته بوده و بدون ارتباط با موضوع مالي يا نداشتن امکانات مالي يا انتخاب نوع يا روش زايمان بوده است.
وزير بهداشت همچنين در خصوص پرونده بررسي‌ها پيرامون مرگ مادر باردار قروه اي که حدود دو ماه پيش رخ داد گفت: فکر مي‌کنم مادر قروه اي آن مادري بود که با بالگرد منتقل شده بود که الان شايد حضورذهن آنچناني نداشته باشم.
هاشمي افزود: ولي در هر حال يک مورد مرگي بود که اتفاق افتاده بود و بستگان مادر هم شکايت کرده بودند که البته مسير شکايت هم سازمان نظام پزشکي است.
وي با بيان اينکه ما روي مرگ مادر و نوزاد فوق العاده حساس هستيم گفت: هر يک موردي که اتفاق مي‌افتد، رئيس بيمارستان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان بايد پاسخگو باشند و جلساتي براي بررسي تشکيل دهند و علل مرگ بررسي و بعد به ما منعکس مي‌شود.
وزير بهداشت با بيان اينکه در مرکز هم خود من بازرسان را موظف کرده‌ام براي هر مورد مستقيم حاضر شوند و گزارش تهيه کنند افزود: در آن مورد خاص (مادر قروه اي) که اتفاق افتاده بود به دنبال زايمان طبيعي، خونريزي به وجود آمده بودکه در هيچ شرايطي و در هيچ مجموعه اي حتي خارج ساختن رحم زنده ماندن مادر ممکن نيست.
هاشمي گفت: تلاش زيادي از طرف همکاران ما به ويژه متخصص زناني که مسووليت زايمان را بر عهده داشت، شده بود و به دنبال آن مادر از دست رفته بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن