تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص قيمت توليد کننده در چين کاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۸:۵۹ق.ظ)
شاخص قيمت توليد کننده در چين کاهش يافت موج - آمارهاي منتشره در چين از کاهش قيمت توليدکننده و نگراني توليدکنندگان حکايت مي کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، به دنبال کاهش متوالي 42 ماهه شاخص قيمت توليد کننده (PPI)، در چين اين شاخص 5.9 درصد در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهريور)، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش يافت.
کاهش شاخص قيمت مصرف کننده در چين طي ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهريور)، بزرگترين افت اين شاخص از زمان بروز بحران جهاني در اواخر سال 2009 تا کنون است و توليد کنندگان منتظر اعمال محرکه هاي اقتصادي از سوي دولت چين هستند.
اقتصاددانان پس از کاهش 5.4 درصدي شاخص مورد بحث، کاهش 5.5 درصدي را براي ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهريور)، پيش بيني کرده بودند.
قيمت ها نيز با سريع ترين نرخ طي شش سال گذشته در چين کاهش يافته و تقاضاي داخلي نيز با رکود مواجه شده است.
لي هوي يونگ، يکي از اقتصاددانان چيني اظهار کرده است: تغيير در شاخص قيمت مصرف کننده در چين بسيار نگران کننده است و مي تواند بر سودآوري شرکت ها و به نوبه خود به سطح مصرف و اقتصاد چين تأثير منفي بگذارد.
اداره آمار ملي چين اعلام کرده است: طي يک سال گذشته شاخص قيمت مصرف کننده در چين 2 درصد افزايش يافته است، امّا؛ اين تغيير در نتيجه افزايش قيمت مواد غذايي و نه بهبود فعاليت هاي اقتصادي رخ داده است.
تحليلگران در نظرسنجي رويترز پيش بيني کرده بودند که شاخص تورم مصرف کننده در چين در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهريور)، 1.8 درصد افزايش مي يابد و اين پيش بيني در حالي انجام مي شد که در ماه ژوئيه (10 تير تا 9 مرداد)، اين شاخص 1.6 درصد افزايش يافته بود.
در واقع، تورم غير غذايي چين در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهريور)، در 1.1 درصد باقي ماند و نسبت به ماه ژوئيه (10 تير تا 9 مرداد)، تغييري نکرد.
کوين لاي، اقتصاددان ارشد ژاپني اظهار کرده است که خطر کاهش قيمت ها و تورم همچنان در چين پابرجاست و اين شرايط تقاضاي کل را ضعيف خواهد کرد و بر اقتصاد تأثير منفي مي گذارد.
وي ادامه داده است: شرايط موجود در اقتصاد چين به خروج سرمايه از اين کشور به علت کاهش سرعت رشد اقتصاد و تضعيف بيش از پيش يوان منجر مي شود.
کوين تصريح مي کند: چرخه معيوب اقتصاد در چين همچنان ادامه مي يابد تا جايي که کاهش مداوم شاخص قيمت توليدکننده در چين به افزايش بدهي هاي شرکت هاي بزرگ مي انجامد.
وي در ادامه به نظرسنجي هاي اخير از کارخانجات دولتي و خصوصي چين اشاره کرد که نتيجه آن نشان دهنده افزايش اخراج کارگران در نتيجه کاهش سفارشات بوده است.
بانک مرکزي چين از نوامبر سال جاري ميلادي (10 آبان 93) تا کنون، پنج بار نرخ بهره را کاهش داده است و انتظار مي رود در آينده نزديک نيز مجدداً نرخ بهره در اين کشور کاهش يابد، امّا؛ هنوز اقتصاددانان معتقدند که نرخ بهره در چين بالاست و اين موضوع دلسردي سرمايه گذاران را به دنبال داشته است.
آمارهاي اقتصادي چين همچنين از کاهش صادرات و واردات اين کشور در ماه اوت خبر داد که در نتيجه کاهش تقاضا رخ داده است.
در اين شرايط اقتصاددانان معتقدند که سياست هاي تسهيلي بيشتري در چين بايد به اجرا گذاشته شود تا از ايجاد چرخه معيوب و کاهش بيشتر قيمت ها جلوگيري کند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن