تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820763949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخليه و بارگيري 25 ميليون تن انواع کالا در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۵:۳۲ق.ظ)
تخليه و بارگيري 25 ميليون تن انواع کالا در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران موج-مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از تخليه و بارگيري 25 ميليون تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران طي پنج ماهه نخست سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابراهيم ايدني، مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با تشريح عملکرد بندر شهيد رجايي طي پنج ماهه نخست سال 94 اظهار کرد: طي اين مدت، در مجموع 25 ميليون و 367 هزار و 443 تن کالاي نفتي و غيرنفتي در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران تخليه و بارگيري شد.
وي ادامه داد: از مجموع عمليات انجام شده در اين بندر طي 5ماه اول سال جاري، 15 ميليون و 632 هزار و 188 تن مربوط به کالاهاي غيرنفتي و 9 ميليون و 735 هزار و 255 تن به مواد نفتي اختصاص دارد.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اعلام اين مطلب که عمليات مربوط به کالاهاي نفتي در بندر نفتي خليج‌فارس واقع در منطقه شرقي بندر شهيد رجايي صورت مي‌گيرد، بيان کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون، 469 هزار و 867 تن انواع فرآورده‌هاي نفتي از طريق اين بندر به کشورهاي مختلف ترانزيت شد که افزايش 115 درصدي را در اين زمينه شاهد بوديم.
ايدني از واردات 673 هزار و 750 تن انواع فرآورده‌هاي نفتي از طريق بندر خليج‌فارس به داخل کشور طي سال جاري خبر داد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان حجم کابوتاژ کالاهاي نفتي صورت گرفته طي 5 ماه نخست سال جاري را 6 ميليون و 181 هزار و 830 تن اعلام کرد و گفت: طي اين مدت، دو ميليون و 404 هزار و 636 تن از اين نوع کالا به خارج از کشور صادر شد که رشد يک درصدي داشته است.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي ضمن اشاره به فعاليت‌هاي بندري مربوط به تخليه و بارگيري کالاهاي غيرنفتي طي 5 ماه نخست سال 94 گفت: طي اين مدت، 4 ميليون و 134 هزار و 239 تن از چنين کالاهايي وارد بندر شهيد رجايي شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدي را نشان مي‌دهد.
ايدني اضافه کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون، ترانشيپ بيش از 525 هزار تن کالاي غيرنفتي نيز از طريق خطوط کشتيراني فيدري به بنادر ديگر در راستاي تبديل بندر شهيد رجايي به يک بندر کانوني، به ثبت رسيد.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: طي 5 ماه اخير، ترانزيت يک ميليون و 761 هزار و 998 تن کالاهاي غيرنفتي از طريق اين بندر به انجام رسيد.
وي حجم کابوتاژ کالاهاي غيرنفتي در اين مدت را 155 هزار و 654 تن با رشد 27 درصدي عنوان کرد و افزود: طي اين مدت، همچنين 8 ميليون و 510 هزار و 742 تن از اين کالاها به خارج از کشور صادر شد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: طي مدت ياد شده، تخليه و بارگيري 673 هزار و 481 TEU کانتينر در پيشرفته‌ترين بندر کانتينري کشور به انجام رسيد.
ايدني، از پهلوگيري يک هزار و 601 فروند انواع شناورهاي بزرگ و کوچک در بندر شهيد رجايي طي 5 ماه اول سال 94 سخن به ميان آورد و ادامه داد: از اين ميزان، يک هزار و 230 فروند شناور بزرگ بالاي يک هزار تن و 371 فروند شناور نيز زير يک هزار تن وزن داشته است.
يادآور مي‌شود؛ بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران در فاصله 23 کيلومتري غرب شهر بندرعباس واقع شده و با بهره‌مندي از 40 پست اسکله و 2400 هکتار وسعت، از ظرفيت پذيرش سالانه حدود 90 ميليون تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي برخوردار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن