تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819545449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخزن نيتروژن پالايشگاه دوم پارس جنوبي طراحي و نصب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱۲ب.ظ)
مخزن نيتروژن پالايشگاه دوم پارس جنوبي طراحي و نصب شد موج - مهندس ارشد مکانيک پالايشگاه دوم مجتمع پارس جنوبي از طراحي، ساخت و نصب مخزن نيتروژن در اين پالايشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر آقارضايي، مهندس ارشد مکانيک پالايشگاه دوم پارس جنوبي، گفت: طي چند سال گذشته با بالا رفتن مصرف نيتروژن پالايشگاه دوم و کاهش ميزان نيتروژن ذخيره در حال کارکرد عادي پالايشگاه، در زمان تعميرات اساسي کمبود شديد نيتروژن مشاهده و اين کسري نيتروژن مورد نياز از توليدکنندگان بيرون از سازمان جبران مي‌شد.
وي افزود: به دليل اطمينان از توليد پايدار و عدم وابستگي به شرکت‌هاي ديگر، تصميم بر اين شد که اين مهم از سوي پالايشگاه تأمين شود.
به گفته مهندس ارشد مکانيک پالايشگاه دوم پارس جنوبي، با تشکيل يک کارگروه، دلايل افزايش مصرف نيتروژن به صورت ريشه‌اي بررسي و مشخص شد که دليل اين موضوع، خوردگي به وجود آمده در تانک‌هاي ذخيره و همچنين استهلاک آب‌بندهاي مکانيکي در برخي از تجهيزات دوار است.
آقارضايي ادامه داد: با توجه به شرايط تحريم قادر به تأمين قطعات يدکي تجهيزات مورد نظر نبوده و براي افزايش اطمينان از توليد مداوم گاز، طراحي، ساخت و نصب مخزن نيتروژن در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وي، با توجه به مجاورت محل نصب مخزن نيتروژن با واحدهاي حياتي پالايشگاه از جمله واحدهاي توليد هوا، نيتروژن و آب و همچنين شرايط بهره‌برداري پالايشگاه، حساسيت ويژه‌اي در خصوص نصب مخزن مورد نظر وجود داشت؛ زيرا در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي عواقب جبران‌ناپذيري براي توليد و برداشت از مخزن مشترک و همچنين نيروي انساني به وجود مي‌آمد.
وي با اشاره به دستورالعمل تهيه شده براي نصب مخزن تصريح کرد: بر اين اساس دستورالعمل نصب براي چهار مرحله شامل بارگيري، حمل، تخليه بار و نصب بر روي فونداسيون، با صرف ۱۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسي تهيه شد و ارزيابي خطر انجام فعاليت‌ها طي سه جلسه فشرده با حضور ۲۰ نفر از کارشناسان ارشد گروه‌هاي مختلف پالايشگاه دوم به پايان رسيد.
اين مقام مسوول با تأکيد بر اهميت ساخت و نصب اين مخزن گفت: با ساخت و نصب اين مخزن از هدر رفت نيتروژن در زمان‌هاي کم‌مصرف جلوگيري به عمل آمده و وابستگي به توليدکنندگان بيرون از سازمان را نيز مرتفع مي‌سازد و با توجه به حجم نيتروژن ذخيره شده در پالايشگاه دوم، در صورت نياز به ساير پالايشگاه‌ها نيتروژن مايع ارسال مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن