تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819831247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش بهره وري با انتقال کشت محصولات کشاورزي به پاييز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
وزير جهاد کشاورزي اعلام کرد: افزايش بهره وري با انتقال کشت محصولات کشاورزي به پاييز موج - حجتي گفت: اساس الگوي کشت امسال بر افزايش بهره وري آب است و تلاش مي‌کنيم زمان کشت برخي محصولات را بر اساس ميزان و پراکنش بارش‌ها تنظيم کنيم تا از آب سبز يا همان آب باران بيشترين استفاده را کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود حجتي افزود: با اجراي اين روش کشت کمترين ميزان وابستگي را به آبياري دستي يا آبياري با ذخاير آب زيرزميني خواهيم داشت.
وزير جهاد کشاورزي کشت ارقام زودرس و انتقال کشت برخي محصولات را از فصل بهار به پاييز از ديگر محورهاي الگوي کشت در سال زراعي جديد دانست و گفت: با انتقال کشت چغندرقند از فصل بهار به پاييز ميزان مصرف آب در اين محصول به يک چهارم ميزان مصرف فعلي خواهد رسيد.
حجتي همچنين از اجراي طرح مشترک وزارت جهاد کشاورزي با وزارت نيرو در تعادل بخشي به بهره برداري از منابع آب زيرزميني خبر داد و اظهار داشت: در اجراي اين طرح در اجراي روش‌هاي نوين آبياري، شيوه‌هاي نوين کشت و توسعه گلخانه‌ها پيشرفت خوبي داشتيم.
وي درباره تأمين گندم مورد نياز نانوايي‌ها گفت: سال 92 چهار ميليون و 700 هزار تن، سال گذشته 6 ميليون و 700 هزار تن و امسال نيز 8 ميليون تن گندم به صورت تضميني از کشاورزان خريداري شد که با اين ميزان نياز 70 هزار نانوايي کشور تأمين مي‌شود و براي تأمين نياز اين بخش واردات نخواهيم داشت.
حجتي درباره قيمت خريد شيرخام نيز گفت:‌ اجراي اين مصوبه بر عهده ستاد تنظيم بازار و سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان است و قيمت خريد شير خام نيز هزار و 440 تومان تعيين شده است.

کاهش بدهي دولت به گندم کاران
وزير جهاد کشاورزي گفت: بدهي دولت به گندم کاران تا پايان هفته به کمتر از 400 ميليارد تومان مي‌رسد.
محمود حجتي با اشاره به اينکه تا امروز حدود 8 ميليون تن گندم از کشاورزان خريداري شده است، افزود: ارزش خريد تضميني گندم از کشاورزان 9 هزار و 200 ميليارد تومان بود که تا روز گذشته 8 هزار و 200 ميليارد تومان آن پرداخت شد.
وي گفت: در دو هفته اخير با کمک بانک‌ها و دولت هزار و 600 ميليارد تومان از بدهي دولت به کشاورزان پرداخت شد که مجموع پرداخت‌ها به 8 هزار و 200 ميليارد تومان رسيد.
وزير جهاد کشاورزي افزود: در هفته جاري نيز 500 ميليارد تومان ديگر از بدهي گندم کاران پرداخت مي‌شود و ميزان بدهي دولت به کمتر از 400 ميليارد تومان مي‌رسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن