تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821126898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت کلان‌شهرها نيازمند تحول جدي در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۹ب.ظ)
مديريت کلان‌شهرها نيازمند تحول جدي در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است موج - رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با تأکيد بر اين که مديريت کلان‌شهرها نيازمند تحول جدي در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است، از برگزاري دور جديد اجلاس کلان‌شهرها در پايتخت و با مسووليت مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،به نقل از روابط عمومي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، بابک نگاهداري، رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران افزود: محوريت تحول در دوران جديد مديريت شهرها بر تغيير نگرش و رفتار مديران شهر و به تبع آن شهروندان به عنوان عناصر تشکيل دهنده شهر پويا استوار است.
وي با تأکيد بر اين که تغيير نگرش به شهر به عنوان کالبد زيست شهري لازمه تجلي روح فرهنگ در شهر است، تصريح کرد: تغيير نگرش افراد به معناي تغيير فرهنگ جامعه، امري متشکل از باورها، ارزش‌ها، هنجارها، کنش‌ها، رفتارها، دانش بومي و مصنوعات بشري اعم از کالا و محصولات و نهايتا نمادها و نشانه‌ها است.
رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خاطرنشان کرد: تحول فرهنگي-اجتماعي بايد مبتني بر هويت و سبک زندگي بومي باشد که شهرداري تهران نيز با برنامه‌ريزي براي تغيير در ابعاد ياد شده، در سال‌هاي گذشته به دنبال گذار از سازماني خدماتي به نهادي فرهنگي-اجتماعي بوده است.
وي تأکيد کرد: چشم‌انداز پايتخت در پرتو اين نگاه تحولي، شهري متعالي با ابعادي چون جهان شهر، شهر هوشمند، شهر دانايي، فرهنگ شهر و نهايتا شهر متعالي است.
وي در ادامه به ارکان تحول جامع مديريت شهري براي تبديل شهر به شهري متعالي در دو سطح نگرش و ساختار اشاره کرد و گفت: ارکان اين تحول را جامعه محوري، عدالت و سلامت، امنيت و ايمني تشکيل مي‌دهد که بايد همزمان و در عرض همديگر مبناي طراحي اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي مديريت شهري قرار گيرد.
نگاهداري افزود: در راستاي تحقق عدالت، مي‌توان از طرح محله محوري و اقدامات عملياتي در سطح يک‌يکم شهر تهران به منظور ارائه خدمات يکپارچه در تمامي محلات با ساخت و راه‌اندازي سراي محلات ياد کرد و يا در اقدامات هنري از طراحي و اجراي «نگارخانه‌اي به وسعت يک شهر» در بعد هنر شهري و از احداث بزرگراه‌هاي کاهنده فاصله جنوب و شمال اقتصادي شهر نام برد.
رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خاطرنشان کرد: طراحي و اجراي فضاهاي گسترده سبز شهري، پارک‌ها و ارائه خدمات ويژه فرهنگي و ورزشي در بخش‌هاي کمتر برخوردار، از اقداماتي است که در راستاي تحقق عدالت انجام شده است.
نگاهداري گفت: در راستاي تحقق سلامت نيز، طرح‌هاي متفاوتي از اجراي خانه‌هاي سلامت در بعد فيزيکي تا اجراي برنامه‌هاي فرهنگي براي تحقق سلامت معنوي و رواني نام برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن