تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816641069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در مسیر رسیدن به قدرت سایبری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران در مسیر رسیدن به قدرت سایبری


فضای مجازی فرصت های متعدد و مناسبی را برای رسیدن به عدالت اجتماعی فراهم می کند. در فضای مجازی ارتباطات گسترده می شود اما باید توجه داشت که اگر الزامات لازم در حوزه رعایت نشود، هویت ملی تحت تاثیر عوامل خارجی تهدید خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وظایف و ماموریت‌های مهمی که مقام معظم رهبری در حکم اخیرشان برای اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کردند،  هر یک نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق و اجرای هوشمندانه برای تبدیل ایران به قدرت سایبری در تراز قدرت‌های تاثیرگذار جهانی است .  این مهم فرصتی شد برای بازخوانی و نقد عملکرد این شورای فرادستی و نگاهی به چالش ها و ابهامات پیش رو . تیتر امشب سه شنبه هفدهم شهریور به بررسی عملکرد شورای عالی فضای مجازی پرداخته است.


محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این پرسش که مهمترین نقطه قوت عملکرد شورا در یکی دوسال اخیر چیست گفت: شورای عالی فضای مجازی دو کار عمده را انجام داده است، شورای عالی مجازی در پیشرفت کشور اهمیت ویژه ای داشته است و راهبردهای جدی در توسعه کشور داشته است. وی افزود: در تحولاتی که در دنیا در حال اتفاق است، یک تغییر جدی رخ داد و اینترنت تاثیرات مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی حاکمیتی رخ داد و باید یک درک مشترک در این خصوص پیدا شود و پیاده شدن این موضوع در نظام اداری کشور پیاده شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: عملکرد بحثی است که باید خروجی های شورا را اندازه گرفت، اما باید شرایط خروجی های شورا را اندازه گرفت، اما باید شرایط چگونه است، بپردازیم و هدف اصلی تشکیل این شورا تحول در نظام اداری است.


سید سعیدرضا عاملی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، در نقد این شورا طی سال گذشته گفت: نگاه من اینست که نقس ایجاد شورای عالی موضوع مهمی است و نیاید انتظار داشت که ظرف سه سال به نتیجه مهمی برسد، و زمان قابل توجهی لازم است، اما اگر کلی بخواهیم نگاه کنیم عقب هستیم. وی در ادامه با بیان اینکه شورا جایگاهی است که با توجه به افراد حقیقی و حقوقی می تواند تغییربنیادی شروع کند، تاکید کرد: در دیگر کشورها سه دهه شروع شده است و ما عقب هستیم، و شورای عالی فضای مجازی نتوانسته است مسیر مورد نظر خود را در این مدت طی کند و تا جایگاه خود فاصله دارد، و تاثیر شورای عالی فضای مجازی را باید در برنامه ششم ببینیم، و برنامه ششم باید در دو فضا طراحی شود . وی افزود: مفهوم دولت عوض شده است و دولت مجری به دولت برنامه ریز تبدیل شده است و دولت های بزگ نمی توانند دولت های قدرتمندی باشند. دولت های قدرتمند وظایف اجرایی خود را واگذار می کنند و باید مشارکت همگانی ایجاد کرد. عامری به نداشتن اطلاعات لازم در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت که ما هنوز در حوزه هدفمندی اطلاعات داده های لازم را نداریم و نمی دانیم که چه کسانی واقعا نیازمند دریافت یارانه هستند. انتظاری به تناسب نداشتن تحولات جهانی و آنچه در شورای عالی فضای مجازی اتفاق می افتد اشاره کرد و درباره تعداد جلسات برگزار شده شورای عالی فضای مجازی گفت: 420 جلسه کمیته های اصلی و فرعی را داشتیم و یک نظام سنتی باید به نظام جدید تبدیل شود و با توجه به نیاز برای نظامات جدید و قوانین جدید متناسب با فضای مجازی باید عقب ماندگی موجود را سریع تر جبران شود و به عنوان یک قدرت سایبری تبدیل شویم و اگر اینگونه نشویم کشور به عنوان قدرت به حساب نخواهد آمد. تاکید رهبری بر استفاده از ظرفیت های مجازی و توجه به آسیب های مجازی از دیگر موضوعاتی بود که عامری به آن اشاره، و درباره اهمیت توجه به واقعیت ها نیزگفت: مرکز ملی فضای مجازی باید ماموریت های شورای عالی را پی گیری کند و وزارت ارتباطات و اطلاعات ماموریت های اجرایی را بر عهده دارند. تغییر بینش موضوع دیگری بود که سید سعیدرضا عاملی به آن اشاره کرد و گفت: تغییر بینش باید به مرور زمان صورت بگیرد و مجلس باید همراه شود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت و دولت باید از تدبیر رهبری استفاده کنند. انتظاری هم گفت: در عرصه فضای مجازی اکنون 15 دستگاه به طور موازی فعالیت می کنند و رهبری به پرهیز از موازی کاری اشاره داشتند، و الان دستگاه های حاکمیتی باید به فضای مجازی بیایند. شبکه ملی اطلاعات یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در برنامه تیتر امشب سه شنبه شب بود، و دبیر شورای عالی فضای مجازی در این خصوص گفت: باید سیستم های حیاتی کشور مانند نفت، بانک، آب روی شبکه اطلاعات قرار بگیرد و این باید در شبکه داخلی قرار بگیرد. به گفته وی، شبکه ملی اطلاعات نیازمند الزاماتی است که هنوز مقدمات اتفاق نیافتاده است و بحث ما بحث تخصصی و علمی است و ما معتقدیم که شبکه شبکه ملی اطلاعات باید بر اساس شاخص ها صورت بگیرد اما ما هنوز در این حوزه موفق نبوده ایم. وی درباره راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: کشور به لحاظ سخت افزاری امکانات بسیار خوبی دارد و تحصیلکردگان این رشته از برترین های کنکور هستند اما با یک روش علمی و تخصصی باید تبادل نظر کنیم تا کار به نتیجه برسد.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن