تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت تمام اتريش پشتوانه تجارت دو کشور/ نقشه راه تا سال 2020 ترسيم شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۲۱ب.ظ)
رئيس جمهور اتريش تاکيد کرد: حمايت تمام اتريش پشتوانه تجارت دو کشور/ نقشه راه تا سال 2020 ترسيم شد موج - سفر هيئت تجاري عالي رتبه به ايران نقطه عطفي در روابط دو کشور است و با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل هاي بالاي دو کشور مي‌توان همکاري‌هاي بسياري را انجام داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فيشر رئيس جمهور اتريش در نشست تجاري مابين بازرگانان ايران و اتريش، با تاکيد به تمايل اين کشور براي برقراري روابط دوستانه با ايران اظهار کرد: اطمينان داريم که اقتصاد نقش پر رنگي را براي رسيدن به اين هدف ايفا مي‌کند هرچند روابط اقتصادي و سياسي از يک جنس نيستند اما به يکديگر بسيار نزديک بوده و هريک ديگري را تسهيل کرده و اثر گذار خواهد بود.
وي با اشاره به شرايط جدي پيش آمده پس از رفع تحريم ها براي اقتصاد ايران گفت: در يک مقطع زماني ارتباط با ايران دشوار بود اما خوشبختانه مشکلات به صورت مسالمت آميز و با گفت و گو رفع شده و در حال حاضر شرايط خوبي پيش رو است.
فيشر تصريح کرد: يقين داشتم که طرح سياسي که ايران در پيش گرفته مشکلات را حل خواهد کرد و انتظار داشتيم که زمان کمتري ببرد اما کمي طول کشيد و به هر حال نتيجه اي که حاصل شد بستر سفر به اتريش را به ايران فراهم کرد . امروز هيئت عالي رتبه اتريشي در زمينه هاي فرهنگي، علمي ،اقتصادي و سياسي به ايران سفر کرده است
رئيس جمهور اتريش با اشاره به تمايل دولت اتريش براي گسترش همکاري با ايران گفت: دولت اتريش متشکل از دو حزب اعتلافي است که با يکديگر همکاري مي‌کنند و توسعه همکاري هاي اقتصادي با ايران مورد حمايت کل دولت اتريش است و البته در اين بين علامت سوال هايي وجود دارد که طبيعي است
وي اظهار اميدواري کرد که اميدواريم در سال هاي آينده حرکت رو به رشدي را در توسعه روابط ايران و اتريش شاهد باشيم.

تعيين نقشه راه پنج ساله ايران و اتريش
محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت معدن تجارت در نشست تجاري ايران و اتريش گفت: بايد از فضاي جديد به وجود آمده جهت تعميق روابط دو کشور استفاده کرد و گام هايي رابرداشت.
وي با اشاره به اينکه روابط تجاري ايران و اتريش در سطح قابل قبولي است گفت: سفر هيئت تجاري عالي رتبه به ايران نقطه عطفي در روابط دو کشور است و با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل هاي بالاي دو کشور مي‌توان همکاري‌هاي بسياري را انجام داد که در اين راستا بايد از اين فرصت حداکثر استفاده را نمود.
نعمت زاده با اشاره به لزوم استفاده از تجارب کشورهاي پيش رو در عرصه اقتصاد گفت: ايران عزم جدي دارد و ازتجربيات اتريش در زمينه هاي تکنولوژي هاي جديد، دارو، هوا و فضا و تکنولوژي‌هاي نو و خدمات فني و مهندسي استفاده کند
به گفته وزير صنعت گسترش روابط با تمام کشورهاي جهان در دستور کار دولت يازدهم است
وي به سفر اخير هيئت تجاري ايران به اتريش در مرداد ماه اشاره کرد و گفت: تصميم بر اين شده که کار گروه داخلي جهت اجراي مفاد هشتمين اجلاس مشترک ايران و اتريش تشکيل شود و نقشه راه پنج ساله ايران و اتريش تهيه شود و دراين راستا شرکت هاي مربوطه مي‌توانند جهت کسب اطلاعات به سازمان توسعه تجارت مراجعه نمايند.
نعمت زاد ه با اشاره به ظرفيت بالاي ايران گفت: ايران با تکيه بر دانش بومي پروژه‌هاي عظيمي را در زمينه‌هاي ساخت سد توليد خودرو و احداث پالايشگاه انجام داده است
وي به اينکه نيز اشاره کرد: ايران آمادگي دارد تا نيازهاي اتحاديه اروپا را در بخش تجهيزات پزشکي، مواد غذايي و محصولات کشاورزي تامين کند

اعتماد لازمه توسعه همکاري‌هاي ايران و اتريش
ميتر لهنر وزير اقتصاد اتريش امروز در نشست تجاري ايران واتريش با اشاره به سابقه طولاني روابط اقتصادي و فرهنگي ايران واتريش گفت: تحريم ها نيز قادر به برداشتن اين روابط طولاني نبوده‌اند.
وي با اشاره به توافق وين گفت: اين توفق براي امنيت و توسعه همکاري هاي اقتصادي دوکشور بسيار مهم است اما از اين به بعد بايد بر اجراي توافق تمرکز شود.
معاون نخست وزير اتريش تصريح کرد: توافق وين اميد بسياري را براي همکاري هاي اقتصادي دو کشور به وجود آورده که از نشانه‌هاي آن مي‌توان به حضور 250 شرکت اتريشي اشاره کرد.
وي با اشاره به برگزاري کميسيون مشترک اقتصادي ايران و اتريش در ماه‌هاي گذشته گفت: در اين همايش نقشه راهي براي همکاري دو کشور تا سال 2020 تهيه شده است.
وي با اشاره به زمينه‌هايه همکاري ميان دو کشور گفت: انرژي‌هاي نو و تجديد پذير، راه‌آهن، بنادر، آموزش و خدمات گردشگري از زمينه‌هاي همکاري ميان دو کشور است و انتظار ما اين است ايران نيز به اتريش بي‌آيد.
وي تصريح کرد: در زمينه‌ پروژه هاي مشترک گردشگري، آموزش و خدمات مي‌توانيم همکاري‌هاي مشترکي را داشته باشيم.
به گفته وزير اقتصاد اتريش بايد همکاري‌هاي اين دو کشور به صورت برد برد باشد و در اين راستا بايد ميان دو کشور اعتماد به وجود آيد که لازمه آن شناخت بيشتر دو کشور است.

ايران امن‌ترين کشور براي سرمايه‌گذاري در خاورميانه
محسن جلال پور رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و کشاورزي ايران امروز در نشست تجاري ايران و اتريش که در سالن اجلاس برگزار شد با اشاره به رابطه 500 ساله ايران و اتريش گفت: تلاش فراوان اين کشور در توافق نامه وين و رسيدن مردم ايران به حقشان ستودني است.
وي تصريح کرد: بخش خصوص مايل است که دوستان اتريشي در شرايط جديد پيش آمده نقش پررنگي را ايفا کنند و سفر هيئت تجاري اتريش گوياي اين موضوع است که دولت اتريش نيز تمايل به تداوم ارتباط با ايران را دارد.
وي خطالب به رئيس جمهور اتريش گفت: حضور وزير ايراني در کميسيون مشترک ايران واتريش زمينه را براي توسعه همکاري‌هاي دو کشور فراهم کرده است.
به گفته جلال‌پور ايران با جمعيت 80 ميليوني با 15 کشور همسايه است و به عنوان هاب منطقه براي دستيابي به بازار 300 ميليوني ميتواند نقش مهمي را ايفا کند.
وي يا اشاره به اينکه فرصت‌هاي همکاري در زمينه‌هاي بسيار براي دو کشور فراهم است گفت: امنيت بالاي ايران اين کشور را از ساير کشورها متمايز مي‌کند
رئيس اتاق ايران تصريح کرد: با نگاهي به اين منطقه در مي‌يابيم که ايران با دراختيار داشتن زير ساخت‌هاي مناسب و بنگاه‌هاي حرفه‌اي و نيروي انساني خبره در کنار امنيت بالاي سرمايه گذاري مي‌تواند شريک خوبي براي ساير کشورها در منطقه خاورميانه به شمار آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن