تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804560811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در ارومیه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سمینار سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در ارومیه برگزار شد استان‌ها > آذربایجان غربی - رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی : باید اصول پدافند غیر عامل در مراحل مطالعه، طراحی و اجرای هر پروژه به ویژه پروژه‌های ملی و مهم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، علي قهرماني رئيس اداره مديريت بحران اداره كل راه و شهرسازي استان در سمينار سازهاي امن و مبحث 21 مقررات ملي ساختمان كه با حضور مسئولان اجرايي استان در سالن اجتماعات اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي برگزار شد گفت : با توجه به اينكه آذربايجان غربي داراي موقعيت جغرافيايي خاص است بايد اصول پدافند غير عامل در مراحل مطالعه، طراحي و اجراي هر پروژه به ويژه پروژه‌هاي ملي و مهم در نظر گرفته شود. علي قهرماني خاطر نشان كرد : مقررات ملي ساختمان مجموعه اي است از ضوابط فني ، نظارت و اجراي عمليات ساختماني كه به منظور تامين ايمني ، بهره دهي مناسب ، آسايش ، بهداشت و صرفه اقتصادي وضع مي گردد . وي افزود : مبحث بيست و يكم اين مقررات به رعايت الزامات پدافند غير عامل در طراحي ساختمانهاي گوناگون اختصاص دارد كه راهنماي جامع بخش هاي معماري ، سازه و تاسيسات برقي و مكانيكي بوده و بايد در كليه عمليات هاي ساختماني از قبيل تخريب ، نوسازي ، توسعه بنا ، تعمير و مرمت ، تغيير كاربري و بهره برداري رعايت شود . رئيس مديريت بحران اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در ادامه به بخشي از محورهاي كاري و اقداماتي كه در زمينه پدافند غير عامل در كارگروههاي مرتبط با حوزه راه و شهرسازي در يكسال گذشته صورت گرفته است گفت : كنترل طرحهاي مطالعاتي مربوط به طرحهاي هادي ، جامع شهري روستايي در خصوص انجام مطالعات و تدوين ملاحظات مربوط به پدافند غير عامل در آنها ، نظارت بر رعايت دقيق ملاحضات و ضوابط پدافند غير عامل در شهرسازي و معماري در سطح استان ، شناسايي ، طبقه بندي و اولويت مراكز اشاره كرد . وي تاسيسات مهم در حوزه راه و شهرسازي در سطح استان ، شناسايي مراكز و محل هاي اسكان اضطراري در سطح شهرهاي استان ، بازديد از رانش مناطق مختلف استان و انعكاس ميزان خسارت ارائه راهكارهاي و پيشنهادات و اقدامات لازم از جمله جابجايي روستاي گوگرد خوي و احداث راه ارتباطي آن توسط اداره كل راه و شهرسازي ، شناسايي و اقدامات لازم و در خصوص ترفيع نقاط حادثه خحيز و بحران ساز محورهاي مواصلاتي استان ، احياي پناهگاههاي استان و نظارت و پيگيري اجراي ملاحضات پدافند غير عامل از ديگر اقدامات اداره كل مي باشد . در ادامه دكتر صفا پيمان استاد دانشگاه امام حسين (ع) تهران اظهار كرد : جايگاه معماري ، سازه و تاسيسات در سازه هاي امن شامل معماري ، تاسيسات ، انفجار مي باشد و ضرورت ايجاد سازه هاي دفاعي - نظامي تهديد انقلاب اسلامي از سوي قدرت هاي شيطان ، برتري غالب توانمندي تهاجمي دشمن و حفظ تسلط و فرماندهي بر نيروئهاي دفاعي را دارا مي باشد . وي با بيان اينكه در ساخت و سازهاي مسكن بايد به طبقه بندي اماكن و تاسيسات توجه جدي شود گفت : بايد به طبقه بندي اماكن و تاسيسات حياتي ، اماكن و تاسيسات حساس ، اماكن و تاسيسات مهم ، اماكن و تاسيسات قابل حفاظت توجه جدي شود . صفا پيمان افزود : وجود پله هاي غير ضروري در شرايط بحراني بر آسيب پذيري افراد در محيط اثر مي گذارد و جانمايي مناسب ساختمان در محوطه مي تواند تاثير مهمي بر كاهش آسيب پذيري آن داشته باشد .  

کلید واژه ها: استان آذربایجان غربی - وزارت راه و شهرسازی -




سه شنبه 17 شهریور 1394 - 18:06:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن