تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803809249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ قدرت خارجي نبايد و نمي‌تواند درباره سوريه تصميم بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۷ب.ظ)
روحاني در نشست مطبوعاتي با رييس جمهوري اتريش: هيچ قدرت خارجي نبايد و نمي‌تواند درباره سوريه تصميم بگيرد موج - رييس جمهوري با اشاره به اين که معضل بزرگ تروريسم امروز نه تنها امنيت و ثبات منطقه خاورميانه، بلکه امنيت جهاني را تهديد مي‌کند، تأکيد کرد: نخستين گام و مهم‌ترين اولويت در مرحله کنوني جلوگيري از خونريزي، ايجاد امنيت و ثبات در منطقه است تا زمينه براي بازگشت آوارگان هر چه سريع‌تر فراهم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در نشست مطبوعاتي با رييس جمهوري اتريش و در پاسخ به خبرنگار تلويزيون ORF اين کشور مبني بر نگاه ايران به تحولات سوريه گفت: همه کشورها بايد کمک کنند تا شرايطي به وجود آيد تا در سوريه امنيت و ثبات ايجاد شود و زمينه براي استقرار دموکراسي و خواست مردم بيش از پيش فراهم شود.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه سوريه امن تر، به نفع منطقه و جهان است، تصريح کرد: همه کشورهاي منطقه و تأثيرگذار از جمله اعضاي اتحاديه اروپا بايد در اين زمينه تلاش کنند و ايران در کنار هر ميزي که نتيجه آن امنيت، ثبات، استقلال و احقاق حقوق ملت سوريه باشد حضور خواهد يافت.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه آنچه براي تهران مهم است جان مردم سوريه و بازگشت آوارگان است، گفت: اين موضوع به نفع منطقه و جهان است و جمهوري اسلامي ايران وظيفه بزرگ بين‌المللي، منطقه‌اي، انساني و اسلامي خود مي‌داند که در جهت جلوگيري از کشته شدن و آوارگي مردم بي‌پناه و مبارزه با تروريسم و بيرون‌ راندن تروريست‌ها هر گامي که لازم باشد بردارد.
رييس جمهوري ادامه داد: بدون ترديد بازگشت آوارگان، ايجاد ثبات و دموکراسي خواست جمهوري اسلامي ايران است. براي ما مهم ميز مذاکره، شکل و طرف‌هاي حاضر در آن نيست آنچه اهميت دارد، دستيابي به هدف مهم صلح و ثبات در منطقه حساس خاورميانه است.
دکتر روحاني با بيان اين که امروز در مذاکرات خصوصي و مشترک دو کشور يکي از مسائل مهمي که دنبال شد بحث منطقه‌اي، تروريزم و مشکلات کشورهاي منطقه در اين خصوص بود، گفت: تهران و وين ديدگاهي مشترک درباره تروريسم دارند چرا که اين معضل امنيت جهان را تهديد مي‌کند و امروز دل‌نگراني‌ها از اين که اين معضل و پيامدهاي آن نظير آواره شدن هزاران انسان بي‌گناه ساير مناطق از جمله اروپا را تحت تأثير قرار دهد، وجود دارد.
رييس جمهوري افزود: جستجو براي يافتن راه حل مبارزه با تروريسم نبايد بر مباحثي نظير حمايت از فرد يا دولتي خاص متمرکز شد چرا که سوريه کشوري داراي دولت است و در آن مخالفان و گروه‌هاي ترويستي وجود دارند اما اولويت کار در شرايط موجود صحبت کردن راجع به دموکراسي، تغيير در قانون اساسي و نحوه فعاليت گروه‌هاي موافق و يا مخالف نيست؛ بلکه اولويت امروز بحث درباره ميليون‌ها آواره و صدها هزار کشته است.
دکتر روحاني با انتقاد از اين که نفت استخراج شده در سوريه توسط تروريست‌ها به راحتي در بازار فروخته مي‌شود و پولش صرف حرکت‌هاي تروريستي مي‌شود، گفت: اولويت امروز بازگرداندن ثبات به اين کشور است در حالي که پول نفت به جاي هزينه شدن در امور رفاهي مردم صرف کشتار آن‌ها مي‌شود.
رييس جمهوري در عين حال تأکيد کرد: آينده سوريه توسط آراي مردم اين کشور ساخته مي‌شود و مردم هستند که نسبت به حکومت، آينده و شيوه رفتار دولتمردانشان تصميم خواهند گرفت و هيچ کشور و قدرت خارجي نبايد و نمي‌تواند نسبت به آينده اين کشور تصميم بگيرد.
دکتر روحاني همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مناسبات خوب و سابقه مثبت روابط ايران و اتريش اظهار اميدواري کرد: اين سفر سرآغاز تحول بسيار مثبت در توسعه روابط دو کشور دوست باشد و بتوانيم در ماه‌هاي باقي‌مانده سال جاري و سال آينده به سرعت عقب‌ماندگي‌هايي را که در حوزه اقتصاد در چند سال اخير به دليل تحريم‌هاي ظالمانه به وجود آمد، جبران کنيم.
رييس جمهوري در پايان از دولت اتريش بخاطر ميزباني خوب از مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و 1+5 قدرداني کرد و افزود: توافق وين توافقي مهم، جامع و تاريخي است که مي‌تواند منافع ايران، 1+5، اتحاديه اروپا و کل منطقه و جهان را در بر داشته باشد.
هاينتس فيشر رييس جمهوري اتريش نيز در اين نشست مطبوعاتي با اشاره به روابط ديرينه دو کشور از اين که اتريش هيچ گاه سابقه استعماري نداشته به عنوان نقطه مثبتي براي گسترش بيش از پيش همکاري‌ها ياد کرد و گفت: سياست خارجي اتريش بر مبناي همکاري‌هايي بنا شده که منافع دوجانبه را در بر داشته باشد و در اين راستا وين علاقه مند به گسترش همکاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اين که تلاش مي‌کنيم حجم مبادلات اقتصادي دو کشور در کوتاه مدت و تا پايان سال به رقم 300 ميليون يورو افزايش يابد، گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود پيش بيني مي‌کنيم اين همکاري‌ها رشد فزاينده‌تري داشته باشد و نتايجش براي طرفين مثبت باشد. ما به دنبال تأمين منافع به شکل 50، 50 هستيم.
رييس جمهور اتريش ادامه داد: به منظور تحقق اهداف ترسيم شده تلاش خواهيم کرد تا اسناد امضا شده ميان طرفين هر چه سريع‌تر عملي شود.
هاينتس فيشر با اعلام آمادگي کشورش براي حل و فصل مسائل منطقه اي و بين‌المللي با مشارکت جمهوري اسلامي ايران گفت: بايد در کنار هم براي رسيدن به دنيايي که در آن کشورها با احترام و مسالمت آميز زندگي کنند و تروريسم ريشه‌کن شود، همکاري کنيم.
وي با اشاره به برگزاري مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و 1+5 در وين از نتيجه مثبت بدست آمده ابراز خرسندي کرد و با اشاره به حمايت همه کشورها از توافق حاصل شده، گفت: اميدوارم تا پايان و با اجرايي شدن مفاد اين قرارداد خط سير خوبي براي روابط ايران و ساير کشورها ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن