تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820052121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرات آن‌ها نتيجه بررسي خودشان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳ب.ظ)
ولايتي در واکنش به اظهار نظر جليلي: نظرات آن‌ها نتيجه بررسي خودشان است موج- رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات سعيد جليلي درباره برجام گفت: نظرات آن‌ها نتيجه بررسي‌هاي خودشان است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر ولايتي در حاشيه ديدار با هيات علمي تحقيقاتي سوئيس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين که دبير سابق شوراي امنيت گفته است که در متن برجام حداقل از 100 حق مسلم ايران چشم پوشي شده است، گفت: نظرات وي نتيجه بررسي خودشان است. بالاخره گروهي که در مجلس تشکيل شده براي بررسي دقيق و سرفرصت براي همين موضوع است. اين حق مجلس است که اين کار را انجام دهد و اميدواريم در نهايت به نتيجه اي برسند که به نفع جمهوري اسلامي ايران باشد. بدون ترديد نمايندگان مردم در امري که مربوط به تعهدات جمهوري اسلامي در قضيه هسته اي مربوط مي‌شود، ذي حق هستند.
ولايتي در ادامه درباره ديدار با هيات عالي علمي تحقيقاتي از سوييس گفت: اين هيات علمي از دانشگاه پلي تکنيک زوريخ هستند و براي مشارکت در مطالعه و راه حل از خشک شدن درياچه اروميه به ايران آمده‌اند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک گفت: با توجه به خطر خشک شدن درياچه اروميه که پيامدهاي خطرناک زيست محيطي براي کشوردارد، سازمان نيکوکاري بين المللي ايران برآن شد تا با استفاد از دانش تخصصي متخصصان ايراني و دانش تخصصي دانشگاه زوريخ راه‌هاي آب رساني و باسازي و زنده کردن اين درياچه تاريخي مورد مطالعه قرار گيرد.
ولايتي افزود: با توجه به اهميت موضوع، مرکز تحقيقات استراتژيک تصميم گرفت با حضور متخصصين سوييسي و ايراني يک گردهمايي برگزار کند و از نظرات کارشناسان در اين خصوص بهرمند شود.
رييس مرکز تحقيقات استراتزيک ادامه داد: سه راه حل براي آب رساني به درياچه اروميه پيشنهاد شده است که اول انتقال آب از درياچه خزر و دوم انتقال آب از خليج فارس و راه سوم انتقال آب از درياچه وان ترکيه است که پروژه اتصال درياچه وان در ترکيه به درياچه اروميه در ايران با خط لوله به عنوان بهترين گزينه براي اين پروژه باشد.
وي افزود: از کشور ترکيه نيز متخصصاني در کنفرانس بين المللي احياي درياچه اروميه شرکت کرده‌اند و آمادگي اين کشور را براي اين کار اعلام کردند. عملياتي شدن اين کار مستلزم آن است که مسوولين دو کشور در اين باره مذاکره کنند که اگر اين کار صورت بگيرد عملي‌ترين راه انتقال آب به اين درياچه است.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک افزود: اين هيات عالي علمي قرار است با رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز ديداري در اين زمينه داشته باشد.
ولايتي خاطرنشان کرد: کنفرانس بين المللي احياي درياچه اروميه با همکاري استانداري استان آذربايجان غربي، ستاد احياي درياچه اروميه، دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امورخارجه و با همکاري دانشگاه پلي تکنيک زوريخ به مدت 2 روز در دانشگاه اروميه برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن