تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803370672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتوری که دیر روشن می‌شود یا آغازی که نگران‌کننده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موتوری که دیر روشن می‌شود یا آغازی که نگران‌کننده است؟
تیم ملی والیبال ایران آغاز در جام جهانی والیبال مقابل آرژانتین شکست خود تا شروع امیدوار کننده‌ای نداشته باشد.


به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران در حالی رقابت‌های خود را در سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال آغاز کرد که مقابل تیم ملی آرژانتین متحمل شکست 3 بر یک شد، نتیجه‌ای که تا حدود زیادی نگران کننده به نظر می‌رسد.


مردان والیبال ایران ست نخست این دیدار را نسبتا خوب شروع کردند و در دقایق ابتدایی ست از حریف پیش افتادند. تیم ایران در ست نخست این بازی با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) برابر حریف به میدان رفت. در ابتدا در حالی ایران از حریف پیش بود آرژانتینی‌ها با زدن سرویس‌های کم نقص و هدف دار توانستند بازی را به تساوی بکشانند و در ادامه با دو اختلاف امتیاز از ایران جلو بیافتند. بعد از آن بود که دفاع خوب روی تور و هماهنگی بالای آرژانتینی ها برتری ۲۱ بر ۱۵ آن‌ها را به دنبال داشت.  در ادامه باز هم چندین دفاع خوب از ایران باعث شد تیم کشورمان به امتیاز ۱۹ برسد و ولاسکو را مجاب به دریافت تایم اوت کند. تیم کشورمان در ادامه با سرویس‌های خوب عبادی‌پور به بازی برگشت و ۲۳ بر ۲۲ از آرژانتین پیش افتاد اما تعویض های ولاسکو بازی را در امتیاز ۲۴ برابر کرد. در نهایت این ست را که در انتهای آن به ماراتنی شبیه شده بود ،تیم ایران با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود خود پایان داد. 


در ست دوم تیم  آرژانتین آغاز بهتری نسبت به ایران داشت و از همان شروع ست دوم از ایران جلو افتاد و چند امتیاز پیاپی در جدول امتیازات خود ثبت کرد. دفاع روی تور خوب شاگردان ولاسکو در این ست هم باعث شد تا آرژانتین با نتیجه 8 بر 6 راهی استراحت فنی نخست این ست شود. شاگردان کواچ پس از این وقت استراحت کمی تغییر رویه دادند و با  دریافت‌های بهتر نسبت به ست اول و اوایل ست دوم توانستد امتیازات را برابر کنند و   و حتی در ادامه از آرژانتین پیش بایفتند. ایران وقت استراحت فنی دوم را 16 بر 15 به سود خود تمام کرد.نمایش نسبتا خوب بازیکنان ایران در دفاع روی تور شرایط را در ادامه کار برای یاران آرژانتین سخت‌تر کرد.


 تیم ملی ایران اختلاف امتیاز خود را به عدد 3 رساند  تا خولیو ولاسکو بار دیگر اقدام به تغییر و تحول در تیم خود کند. تغییراتی که برای تیم ملی آرژانتین جواب داد و سبب شد آن‌ها در امتیاز 20 بار دیگر به ایران برسند. پس از برابر شدن امتیاز دو تیم سرویس فرهاد قائمی با برخورد به تور سبب شد برتری به تیم آرژانتین برسد. این برتری از سوی آبی و سفیدها تا پایان ست ادامه پیدا کرد. دریافت شاگردان کواچ در شرایط حساس این ست بسیار بد بود به نحوی که در خیلی از توپ‌ها منجر به کسب امتیاز برای آرژانتین و عقب افتادن تیم ایران شد.. در نهایت این ست به سود آرژانتین به پایان رسید تا نتیجه یک بر یک به تساوی برسد.


ست سوم در حالی آغاز شد که به نظر می رسید هر دو تیم برای برتری به میدان آمده بودند. توزیع امتیازات نیز در اوایل این ست به ششکل مساوی بین دو تیم تقسیم شد. با این حال اولین وقت استراحت فنی این ست 7 بر 8 برای آرژانتینی ها بود. در ادامه آرژانتین که در دفاع روی تور و دریافت‌های انتهای کم اشتباه تر از ایران بود ۱۴ بر ۱۱ از ایران جلو افتاد  و وقت دوم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۳ به نام خود روی تابلو ثبت کرد. آرژانتین در حملات بلند بهتر از ایران کار می‌کرد و در اسپک و دفاع روی توپ موفق‌تر بود عملکرد مدافعان روی تور تیم ملی آرژانتین به خصوص سباستین سول و پالاسیوس ساید دیدنی بود و در بسیاری از مواقع حملات ایران را با مشکل مواجه می‌کرد. محمد موسوی در ست سوم این مسابقه نسبت به دیگر بازیکنان نمایش بهتری داشت و برخی آبشارهای تیم حریف را دفاع می‌کرد. ای بازیکن همچنین  در حملات سرعتی برای ایران موثر بود. سعید معروف اما در این ست چندان موفق عمل نکرد و چندین پاس اشتباه داد.کواچ برای تقویت حملات کناری نیز امیر غفور را به جای شهرام محمودی به میدان فرستاد غفور که بعد از مدت‌ها مصدومیت بار دیگر به روزهای اوج خود نزدیک بود نمایش نسبتا خوبی داشت و با وجود دفاع خوب آرژانتینی‌ها در چند صحنه توانست برای ایران خلق موقعیت کرده و امتیاز بگیرد. با این حال توپ گیری‌های عالی از بازیکنان آرژانتین و همچنین مدیریت خوب بازی توسط ولاسکو با تعویض‌های به موقع و موثر موجب شد تا ایران در ست سوم با اختلاف سه امتیاز و با نتیجه 25 بر 22 شکست بخورد. 


ست چهارم این دیدار در حالی آغاز شد که آرژانتینی‌ها به دلیل بهره مندی از روحیه بهتر که حاصل پیروزی در ست سوم بود، نسبت به ایران نمایش بهتری هم داشتند. تیم‌ملی والیبال ایران اما در شروع ست چهارم نمایش بسیار ضعیفی داشتند. در واقع می‌توان گفت تدابیر خولیو ولاسکوی با تجربه اجازه نداد بازیکنان ایران از همان ابتدا بتوانند خود را در زمین پیدا کنند. تیم ملی ایران در سرویس و دفاع روی تور بر خلاف آرژانتینی‌ها که فوق العاده عمل کردند، نمایش پراشتباهی داشت. ماهنگی بالای یاران ولاسکو سبب شده بود بازیکنان ایران نتوانند برنامه‌های خود را به درستی در زمین پیاده کنند. برتری ۸ بر ۲ در وقت نخست استراحت فنی کاملا نشان می‌داد شاگردان کواچ به لحاظ روحی در وضعیت خوبی قرار ندارند. در ادامه این ست و در حالی که شاگردان ولاسکو به دهمین امتیاز خود رسیدند، ایران تنها 4 امتیاز داشت که3 امتیاز آن روی خطاهای صورت گرفته از سوی آرژانیتن به نام ایران ثبت شده بود. کواچ پس از این عقب ماندگی در امتیاز دست به تعویض زد تا شاید با تغییر در ترکیب تیم به بازی بازگردد. میرزاجانپور جایگزین عبادی‌پور شد و سعید معروف هم جای خود را به مهدی مهدوی دادبا این حال تعویض‌ها کواچ جواب نداد و آرژانتینی‌ها با اتکا بر  بازی خوب و هماهنگ کونته ، سباستین سل و پالاژیه از چپ و راست زمین ایران را آماج حملات خود کردند. در یک صحنه ولاسکو با تیزهوشی و درخواست بازبینی فیلم آن هم در حالی که همگان امتیاز را به سود ایران تلقی کرده بودند فاصله را حفظ کرد. این دیدار همچنان با برتری شاگردان ولاسکو در حال پیگیری بود. هرچند کواچ تقاضای وقت استراحت کرد و با جابجایی غفور و محمودی سعی کرد نتیجه را تغییر دهد.   در ادامه کار میرزاجانپور هم به ترکیب تیم ایران اضافه شد اما هر تدبیر کواچ با واکنش ولاسکو همراه شد . بازیکنان کشورمان اندکی فاصله را کاهش دادند و در وقت دوم استراحت فنی برتری ۱۶ بر ۱۱ آرژانتین را شاهد بودیم. سرویس‌های قائمی در ادامه فاصله دو تیم را به ۲ امتیاز نیز کاهش داد و ایران را تا حدی به بازی امیدوار کرد. اما باز هم بازیکنان ایران با خراب کردن سرویس‌های خود همه چیز را به نتیجه ابتدایی بازگردادند و در آن طرف میدان هم آرژانتین با دو دفاع روی تور فاصله را بیشتر کرد. این ماراتن باز هم ادامه پیدا کرد و بازی خوب میرزاجانپور ایران را به یک امتیازی حریف رساند. نتیجه در این ست حتی 23 بر 23 مساوی شد. اما این آرژانتین بود که با یک پوئن سرویس برتری ۲۶ بر ۲۴ را رقم زد و در نهایت بازی را ۳ بر یک سود خود تمام کرد.


شاید بتوان گفت این شکست حاصل کم تجربگی اسلوبودان کواچ در مقایسه با خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ایران بود. ولاسکو شناخت خوبی از بازیکنان ایران و سطح فنی تک تک نفرات داشت و قطعا با  آنالیز دقیق خود توانست کواچ  و تیم سابقش را شکست دهد و به یک پیروزی ارزشمند روحیه بخش دست پیدا کند.


تیم ملی ایران در حالی نبرد خود در جام جهانی را با شکست آغاز کرد که به نظر می‌رسید این تیم در سه بازی نخست خود با مشکل خاصی مقابل حریفانش  روبه‌رو نشود به نحوی که بازیکنان تیم ملی هم بر این باور بودند که نبردهای اصلی تیم ایران از دیدار چهارم آغاز خواهد شد.


عدم هماهنگی بازیکنان ایران با وجود تمرینات طولانی مدت و اردوهای برون مرزی و حضور در بازی های دوستانه پیش از این مسابقات این نگرانی را در بین والیبال دوستان ایجاد خواهد کرد که شاید تیم ملی ایران از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. البته می‌توان به کسب این شکست از منظر دیگری هم نگاه کرد. تیم ملی ایران با شرایط سختی به ژاپن اعزام شد و از همان ابتدا با برخی کارشکنی‌ها از سوی میزبان روبه رو شد. شاید خستگی ناشی از سفر طولانی و شرایط ایجاد شده در کشور ژاپن هم در این شکست بی تاثیر نبوده است. با این حال هر چند این شکست ناراحت کننده است اما برای قضاوت زود است و باید به بازی‌های آینده هم امیدوار بود.


تیم ملی والیبال ایران نشان داده است که اغلب تورنمنت‌های مهم را با ناکامی آغاز می‌کند و به قولی موتور این تیم دیر روشن می‌شود. با این حال رقابتی مانند جام جهانی که سبک و سیاق خاص خود را در نحوه برگزاری دارد جایی برای اشتباه کردن و از دست دادن امتیاز نیست. 


تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های خود دو دیدار نسبتا ساده با تونس و ونزوئلا برگزار خواهد کرد و پس از آن باید به مصاف لهستان و روسیه برود. رقابت‌هایی که قطعا برای شاگردان کواچ ساده نخواهد بود.


انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

آمریکا و روسیه به پیروزی رسیدند
ولاسکو: پیروزی مقابل ایران اتفاق بزرگی است
کواچ: نتوانستیم به بازی برگردیم
حواشی دیدار ایران و آرژانتین
زور کواچ به ولاسکو نرسید،ایران 3 بر یک به آرژانتین باخت





۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن