تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803028683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت نيازي به ارائه لايحه برجام به مجلس نمي بيند / برنامه ششم توسعه را در فضاي خوشبينانه تهيه مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۹ب.ظ)
نوبخت: دولت نيازي به ارائه لايحه برجام به مجلس نمي بيند / برنامه ششم توسعه را در فضاي خوشبينانه تهيه مي کنيم موج-سخنگوي دولت گفت: دولت نظر رسمي خود را درباره لايحه برجام قبلاً اعلام کرده که نيازي به ارائه اين لايحه به مجلس نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در نشست خبري امروز خود با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي تنظيم لايحه برنامه ششم توسعه گفت: دولت بايد برنامه ششم توسعه را از آغاز سال 1395 اجرايي کند بنابراين برخورداري از شرايط خروج از تحريم در برنامه ششم توسعه مي‌بايست گنجانده شود.
وي افزود: لازم است بنده يادآوري کنم که در گذشته هر وقت از برنامه صحبت مي‌شد، بنده از 3 برنامه ياد مي‌کردم که اين برنامه‌ها براي ادامه روند موجود، شرايط بدبينانه و شرايط خوشبينانه بود و برنامه‌اي را که ما اجرا و بودجه‌اي را که تأييد و تصويب مي‌کرديم، در ادامه روند موجود بود، اما الآن براي برنامه ششم را برنامه خوشبينانه را که به نوعي بعد از موفقيت در مذاکرات و لغو تحريم‌هاست را به عنوان يک برنامه مقتضي از آن ياد مي‌کنيم.
سخنگوي دولت اضافه کرد: به دليل اينکه شرايط بعد از تحريم فراهم شد، ما انشاءالله برنامه ششم توسعه را در فضاي خوشبينانه تهيه خواهيم کرد، البته باز هم دو برنامه ديگر وجود دارد و هر لحظه اگر شرايط کشور عوض شود، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور به نيابت از دستگاه قوه مجريه موظف است که يکي از برنامه‌هاي متناسب آن زمان را در دستورکار خودش قرار دهد.
نوبخت با بيان اينکه برنامه ششم توسعه در حال حاضر بر اين متمرکز است که تحليل درست و واقع‌بينانه‌اي از شرايط پس از تحريم داشته باشيم، گفت: غير از آنچه که منابعي آزاد خواهد شد که اعداد و ارقامش حائز اهميت باشد، آنچه که براي دولت مهم است، فضاي جديدي است که براي سرمايه‌گذاري‌ها حاصل مي‌شود.
وي اضافه کرد: با فرض بر اينکه ما چند صد ميليارد دلار هم بعد از تحريم منابع آزادشده داشتيم، سؤال اين است که آيا قرار بود توسعه کشور را با همين چند صد ميليارد دلار انجام دهيم؟ آيا اصلاً دولت خودش بايد انجام دهد و يا اينکه بستري را براي سرمايه‌گذاري بخش داخلي و خارجي فراهم کند؟
سخنگوي دولت در همين زمينه تأکيد کرد: اين مهم اتفاق مي‌افتد و ما بعد از لغو تحريم‌ها مي‌توانيم از يک فضاي مناسب و بهبود کسب و کار برخوردار شويم که هم شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در داخل کشور مشارکت داشته باشند و هم منابعي که در بخش غيردولتي ايراني وجود دارد فعال شود و اين الآن فراهم مي‌شود.
وي با بيان اينکه فراهم شدن زمينه براي سرمايه‌گذاري بخش داخلي و سرمايه‌هاي ايران در خارج مهم‌تر از اين است که بخواهيم چند صد ميليارد دلار منابع آزاد شده بعد از لغو تحريم شده داشته باشيم، گفت: خوشبختانه نوعي تعدد و تکرر سفر مقامات خارجي به ايران نشانگر اين است که يک فرصتي براي ما فراهم خواهد شد، البته بايد از اين فرصت‌ به نفع مقتضي استفاده کنيم.
سخنگوي دولت اظهار داشت: همانطور که در پشت ميز مذاکره با طرف‌هاي خارجي، آن‌ها با اهداف ديگري پشت ميز نشسته بودند و ما هم هدف ديگري داشتيم و قطعاً آنچه که منافع مالي ما بود را دنبال مي‌کرديم، الآن هم ممکن است اين سفرهاي خارجي با تعقيب منافع ملي کشورهايي که از خارج مي‌آيند دنبال شود، اما اين ما هستيم که بايد در اين مذاکرات بدانيم منافعمان چيست.
نوبخت تصريح کرد: ما در حال حاضر بر روي 3 محور با طرف‌هاي خارجي که به ايران سفر مي‌کنند روبرو هستيم، در حال حاضر کشورهايي که بالاتر از سطح مدير کل به ايران نمي‌آمدند، الآن عالي‌ترين مقامات به ايران مي‌آيند که اين يک فرصت براي ماست که بايد به نحو شايسته از آن استفاده کنيم.
وي با طرح اين سؤال که بايد براي توسعه برنام ششم توسعه بدانيم که اصلاً به دنبال چه چيزي هستيم؟ گفت: رشد 8 درصدي سالانه اقتصاد يکي از اهداف برنامه شش توسعه هستيم. ما در اين مذاکرات مي‌توانيم از اين منابع به نحو مقتضي استفاده کنيم.
سخنگوي دولت با تأکيد بر اينکه از فاينانس و استفاده از منابع مالي خارجي خاطره خوبي نداريم، افزود: به همين جهت معتقديم که اگر سرمايه‌گذاري خارجي صورت بگيرد، بهتر است، به همين دليل به جاي استفاده از فاينانس و يوزانس و تأمين مالي صرف از خارج، تلاش مي‌کنيم که سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي را در ايران داشته باشيم.
نوبخت اضافه کرد: در کنار اين ما نيازمند يک رشد اقتصادي درون‌زا هستيم، اين رشد با فناوري‌‌هاي جدي مي‌تواند ايجاد شود.
وي خاطرنشان کرد: دولت نظر رسمي خود را درباره لايحه برجام قبلاً اعلام کرده که نيازي به ارائه اين لايحه به مجلس نيست. در حال حاظر، برجام در مجلس در حال بررسي است و اگر مجلس در اين خصوص از دولت کمکي بخواهد، کمک خواهيم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن