تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802751252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد سوء مدیریت خودروسازانی که پشت تولید ملی پنهان شده اند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اسناد سوء مدیریت خودروسازانی که پشت تولید ملی پنهان شده اند!
تولید داخل و حمایت از تولید داخل برای هر ایرانی وطن دوست،یک اصل مهم تلقی می شود ایرانیان برای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور یکپارچه اند. اما برخی بنگاه های ایرانی همچون، خودرو سازان با این بهانه اینکه باید همه از تولید داخل حمایت کنند،سوء مدیریت خود را پنهان کنند. تابناک می کوشد تا با انتشار اسناد سوء مدیریت مدیران این بنگاه ها به همه نشان دهد که مخالفت های خودرویی از جنس مخالفت با سوء مدیریت هاست -که یک صنعت را هزینه بر می کند- نه مخالفت با تولبد داخل.
کد خبر: ۵۲۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ - 08 September 2015



آمریکایی ها از ما می خواهند نقش پلیس خوب را بازی کنیم
یکی از دلایلی که برای افزایش یک باره قیمت خودرو و سه برابر شدن محصولات خودرو سازی ها در سالهای گذشته عنوان می شده است، سرمایه گذاری شرکت های خودرو سازی در برخی از کشورهای دیگر بود، که برخی این پروژه ها به شکست انجامید.

به گزارش «تابناک»، از جمله کشور هایی که ایران با آنها قرارداد فروش یا تولید خودرو امضا کرد، آذربایجان، اکراین، ونزولا و سوریه بودند. این موضوع بارها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گذشته عنوان شده بود، و برخی از نمایندگان در گفته های خود اشاراتی به وام های بانکی برای توسعه صنعت خودرو در کشور های دیگر داشته اند.

هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بهای خودرو و همچنین رخدادهای به وجود آماده در این زمینه گفته بود: خودرو سازی، مجموعه ای در هم تنیده و حاصل یک فرایند پیچیده است و البته نقایص بسیاری در این باره وجود دارد. سال های گذشته، ما در کشور هایی مانند افریقا، آمریکای جنوبی، سوریه و کشور های گوناگون دیگری سرمایه گذاری کرده ایم؛ آن هم نه با سرمایه خودرو سازی، بلکه سرمایه گذاری از طریق وام های با سود بالا؛ اما نه تنها سودی عاید کشور نشد، بلکه برایمان بسیار هم گران تمام شد.

خلاصه آنکه هم اکنون قصه آن سرمایه گذاری ها شده قصه مردم ما، چون این بدهی های بانکی سرشکن می شود و قیمت تمام شده گران در می آید و این ها باید خودرو را گران به مردم بفروشند تا بتوانند قسط های بانکی را بدهند.

اما این گفته ها تا کنون در حد حرف باقی مانده بود ولی هیچ یک این گفته ها از سوی مسئولان خودرو سازی کشور رد یا تایید نشده بود، در تازه ترین اطلاعاتی که در این زمینه به دست ما رسیده است نشان می دهد با وجود سرمایه گذاری های کلان در کشور آذربایجان(شاماخی) تنها در یک مورد و در صادرات 6000 دستگاه سمند به قفقاز شرکت ایران خودرو دیزل باکو 45 میلیون دلار خسارات دیده است.

داستان از این قرار بوده که شرکت ایران خودرو دیزل باکو اقدام به صادرات تعداد 6000 دستگاه خودرو سمند را به قفقاز را داشته است اما به دلایل نامعلوم صادرات با شکست مواجه می شود و به شرکت 45 میلیون خسارات وارد می شود، و برای جبران خسارت وارده مدیر عامل وقت این خودرو سازی در باکو از وزارت خارجه درخواست 50 میلیون دلار وام با درصد کم را برای جبران خسارت وارده می کند.

مطابق اسناد موجود گویا بانک توسعه صادرات نیز با پرداخت وام 50 میلیون دلاری با نرخ سود 7 درصد به بانک ملی موافقت می کند و مقرر می شود بانک ملی نیز با اعطای تسهیلات 60 درصد قیمت خودرو برای خریداران با حداکثر سود 11 درصد موافقت می کند، این کار درحالی صورت می گیرد که نرخ سود تسهیلات بانکی در خود بانک های آذری بیش از 20 درصد بوده است.















برای دیدن عکس در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید


اما ماجرای فروش خودرو به اینجا ختم نمی شود، طی قرارداد دیگری که بین کشور اکراین و ایران خودرو دیزل معقد شده بود مقرر می گردد که 500 دستگاه خودرو به یک خریدار اکراینی تحویل شود، اما باز به دلیل نا معلوم اکراینی ها حاضر به خرید این خودرو ها نمی شوند و 500 دستگاه خودرو در حدود 4 سال در گمرک خارکوف معطل می ماند و خسارت های زیادی را به شرکت صادر کننده وارد می کند.

طبق اسناد موجود خسارت های وارد شده به خودرو ها به شرح زیر است:

1- پرداخت مبلغ 4000 دلار بابت گمرک و بیمه هر دستگاه در زمان 4 سال

2- هزینه های انبار داری

3- باطری از کار افتاده

4- لاستیک از بین رفته به علت متوقف ماندن خودرو در 4 سال

در مقابل بعد از گذشت این مدت طرف آذری به دلیل دو برابر بودن قیمت این خودرو ها در ایران پیشنهاد می دهد که این خودرو ها به ایران منتقل شود اما برای انجام این اقدام 1- برای ترانسپورت هر خودرو به داخل ایران برای هر دستگاه باید مبلغ 1200 دلار پرداخت می شد 2- پرداخت مبلغ 4000 دلار بابت گمرک و بیمه هر دستگاه در زمان 4 سال، 3- پرداخت هزینه باطری و لاستیک نیز باید در نظر گرفته می شد.

لذا مدیر عامل وقت پیشنهاد می دهد مبالغی از قیمت خودرو کسر و همچنین افت قیمت محاسبه شود تا شاید طرف اکراینی حاظر به قبول خودرو های ایرانی گردد.
















برای دیدن عکس در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید


اسناد موجود نشان می دهد که سرمایه گذاری‌های این خودرو ساز علیرغم شکست در صادرات و توسعه صنعت در این کشورها اصرار دارد تا فعالیت خود را در آنجا ادامه دهد، اکنون بعد از گذشت این سالها آثار آن نمود پیدا کرده است و با بالا رفتن قیمت خودرو هایی که در آن زمان نیز با نصف قیمت به خارج از کشور صادر می شده، مردم کشور باید تاوان اشتباهات مدیران را بدهند و در بازپرداخت اقساط این شرکت مشارکت نمایند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن