تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802717692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح 5 بندی حماس برای خروج از بحران داخلی فلسطین/ دعوت مشعل به برگزاری مذاکرات ملی فراگیر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طرح 5 بندی حماس برای خروج از بحران داخلی فلسطین/ دعوت مشعل به برگزاری مذاکرات ملی فراگیر
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن ارائه طرحی پنج بندی برای خروج از بحران داخلی فلسطین، دعوت به برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در شرایط فعلی را نقض صریح تمامی توافقنامه‌های پیرامون مساله آشتی ملی دانست و خواهان تجدید و بازسازی هرچه سریع تر ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین و تمامی نهادهای وابسته به آن شد.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه خبری الفجر، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانسی خبری گفت: مساله فلسطین امروز مرحله سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارد و اسرائیل دست به قتل و کشتار گسترده فلسطینیان و کوچاندن آن‌ها زده است و به هر شیوه‌ای در پی یهودی سازی قدس و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی ما است. توطئه‌های شوم اسرائیل علیه مسجدالاقصی و طرح تقسیم زمانی و مکانی آن به مراحل پایانی خود رسیده است و محاصره نوار غزه، جلوگیری از بازسازی آن و نابودی هرگونه فرصت برخورداری ساکنان آن از یک زندگی شرافتمندانه چندین سال است که ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: شهرک‌سازی، سراسر کرانه باختری را فرا گرفته است و ملت فلسطین در اردوگاه‌های سوریه، لبنان و دیگر کشورها بار دیگر آواره شده‌اند و در دریاها در حال جان دادن هستند. اسرای قهرمان فلسطین با بدترین و شدیدترین شیوه‌های شکنجه روبه‌رو هستند و اسرائیل همچنان از محاکمه و مجازات در امان است و در سایه سکوت خفت بار و مشکوک جامعه جهانی هر روز جنایت تازه‌ای را علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود و از طرفی هم شکاف و دودستگی سیاسی جامعه فلسطین همچنان ادامه دارد و فلسطین از نبود برنامه و پروژه جامع ملی رنج می‌برد.
 
مشعل ادامه داد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با همکاری دیگر گروه‌ها و جریان‌های ملی فلسطین سعی بر آن داشتیم تا سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را به مرجعی جامع برای تمامی گروه‌ها و احزاب مبارز تبدیل کنیم، به گونه‌ای که حافظ مبارزات این ملت و عاملی برای تحقق اهداف و خواسته‌های آن در زمینه آزادی و استقلال باشد و اینکه تنها مرجع مشروع و حقیقی برای تمامی فلسطینیان در داخل و خارج باشد و در اختیار همه باشد. ما در مراحل مختلفی درصدد گسترش، تجدید و بازسازی نهادهای وابسته به این سازمان از طریق راهکارهای دموکراتیک بر آمدیم، طوری که در راستای تحقق آمال و آرزوهای ملت فلسطین گام برداشته، تمامی نسل‌های فلسطین را دربرگیرد و به وضعیت فلسطین در عرصه تصمیمات سیاسی و برنامه‌های مبارزاتی برای مقابله با دشمن صهیونیستی سر و سامان ببخشد، زیرا نهادها و موسساتی که از مدت‌ها پیش از فعالیت بازمانده‌اند و تحولی در آن‌ها صورت نگرفته است، هرگز نمی‌توانند نماینده ملت فلسطین و نسل‌های آینده آن باشند و همسو با تحولات والاترین مساله آزادی بخش ملی در طول تاریخ معاصر حرکت کنند.
 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد: ما طی سال‌های گذشته بارها بر سر بازسازی سازمان آزادی بخش و برگزاری انتخابات شورای ملی و کمیته اجرایی آن به طور دموکراتیک به توافق رسیدیم که تمامی ملت فلسطین و جریان‌های فعال آن در هر کجا بر سر آن اتفاق نظر دارند، کما اینکه ما بر سر تاسیس کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش با مشارکت تمامی گروه‌ها به عنوان مرحله‌ای انتقالی به توافق رسیدیم اما متاسفانه عده‌ای عملا به این مساله پایبند نبودند و وضعیت به گونه‌ای شد که اکنون شاهد هستیم. در شرایطی که دعوت‌هایی برای برگزاری نشست شورای ملی طی روزهای آینده صورت گرفته است، مساله برگزاری نشست کادر رهبری موقت ساف به رغم اصرار گروه‌ها و جریان‌های ملی فلسطین به فراموشی سپرده شده است و نشست‌های شورای ملی طی سالیان متمادی در مراحل حساس و خطرناکی که مساله فلسطین با آن رو به رو بوده است، تعطیل مانده و دعوتی برای برگزاری آن صورت نگرفت، از جمله سه جنگ سختی که نوار غزه پشت سر گذاشته است، ترور شخصیت‌های بزرگی همچون یاسر عرفات(رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین) و شیخ احمد یاسین(پایه گذار جنبش حماس) و طرح‌های شوم دشمنان برای تجزیه کرانه باختری، یهودی سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی. علاوه بر این در پارلمان فلسطین نیز چندین سال است که پلمپ شده و نشستی در آن برگزار نمی‌شود.
 
وی افزود: ما و اکثریت ملت، احزاب، فعالان و فرهیختگان فلسطینی مخالف وضعیتی هستیم که اکنون سازمان آزادی بخش در آن قرار دارد و بر تجدید و بازسازی هرچه سریع تر این سازمان و تمامی نهادهای وابسته به آن بر اساس راهکارهایی دموکراتیک که زمینه ساز مشارکت ملی تمامی طرف‌ها و گروه‌ها باشد، اصرار داریم و بر همین اساس، معتقدیم که دعوت به برگزاری نشست شورای ملی به طور یک جانبه پس از 20 سال تعطیلی، نقض صریح تمامی توافقنامه‌های ملی پیرامون مساله آشتی ملی و بازسازی نهادهای قانونی فلسطین به شمار می‌رود و این مساله نه تنها وجهه ملت و مساله فلسطین را مخدوش می‌کند، بلکه موجب تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی می‌شود، بنابراین تاکید می‌کنیم که سازمان آزادی بخش باید مرجع مبارزاتی جامع برای عموم فلسطینیان باشد و این سازمان در انحصار هیچ طرفی نباشد و هیچ گروهی به حاشیه رانده نشود. کادر رهبری این سازمان و نهادهای آن باید از طریق برگزاری انتخاباتی شفاف انتخاب شوند و در صورتی که این مساله مقدور نباشد، باید با توافق ملی تمامی طرف‌ها و بر اساس توافقنامه‌های قبلی این امر صورت گیرد.
 
مشعل گفت: برگزاری نشست شورای ملی سازمان آزادی بخش به طور انفرادی و یک جانبه و به دور از توافق ملی و پایبندی به توافقنامه‌های قبلی نه تنها خدمتی به آشتی ملی نمی‌کند، بلکه موجب تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی نیز می‌شود. برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در پرتو ادامه اشغالگری به هیچ وجه قابل قبول نیست، بلکه این نشست باید پس از توافق ملی و بازسازی این سازمان به شیوه ای دموکراتیک در مکانی آزاد که زمینه مشارکت تمامی طرف‌ها در آن فراهم شده باشد و خبری از محدودیت‌ها و اعمال فشارهای دشمن صهیونیستی نباشد، برگزار شود.
 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: وضعیت کنونی حاکم بر فلسطین نتیجه دل بستن به مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی طی سالیان گذشته و نبود توافق ملی بر سر راهکار مقاومت و استراتژی مبارزاتی مشترک برای مقابله با دشمن صهیونیستی است و در سایه شکست آشتی ملی، نبود شراکت در تصمیم گیری‌های سیاسی و عدم اهتمام محافل منطقه‌ای و بین المللی به مساله فلسطین و حمایت از ملت فلسطین، ما در جنبش حماس از آنجایی که همواره بر وحدت ملی و دوری از دودستگی و اختلافات داخلی حریص بوده و به دموکراسی و شراکت ملی پایبند بوده‌ایم و به خوبی از شرایط حساس کنونی که مساله فلسطین در آن قرار دارد، آگاه هستیم.
 
مشعل در ادامه طرحی پنج بندی برای حل بحران داخلی فلسطین ارائه داد که بندهای این طرح عبارتند از:
 
1- نشست شورای ملی باید به بعد از توافق ملی و زمینه سازی مناسب برای برگزاری آن همسو با توافقنامه‌های قبلی به تعویق بیفتد، زیرا برگزاری این نشست به صورت انفرادی و یک جانبه ضربه‌ای سنگینی به مساله فلسطین و وحدت فلسطینیان وارد می‌کند.
 
2- هرچه سریع‌تر باید از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش دعوت به عمل آید و در این خصوص با اقشار مختلف جامعه فلسطیین و جریان‌ها و احزاب مختلف آن مشورت به عمل آید و ما آماده برگزاری این نشست در هر کشور عربی هستیم.
 
3- باید زمینه برگزاری نشست شورای فلسطین نیز فراهم شود تا شورا فعالیت خود را طبق توافقات صورت گرفته ازسرگیرد و حکومت دولت وحدت ملی نیز بر اساس توافق و شراکت تمامی طرف‌ها به منظور اداره کردن امور فلسطینیان تشکیل شود تا در نهایت زمینه برگزاری انتخاباتی پاک و شفاف در تمامی نهادهای سیاسی در اسرع وقت فراهم شود.
 
4- تاکید بر تحقق آشتی ملی و برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی از طریق اجرای تمامی بندهای توافقنامه‌های آشتی ملی از جمله برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس و شورای ملی فلسطین و تقویت شراکت و همکاری بین تمامی طرف‌ها به منظور اتخاذ و اجرای تصمیمات ملی.
 
5- دعوت به اجرای گفتمان ملی فراگیر با مشارکت تمامی طرف‌ها به منظور توافق بر سر استراتژی مبارزاتی مشترک برای مقابله با اشغالگری دشمن صهیونیستی، عملیات شهرک سازی و یهودی سازی، تجاوزات علیه قدس و مسجدالاقصی، به شکست کشاندن طرح‌های شوم دشمن برای تقسیم مسجدالاقصی، تلاش برای شکست محاصره غزه، آزادی اسرا، اهتمام به مساله آوارگان فلسطینی و رنج و مشقت‌های آنان و مسئولیت پذیری در قبال مسائل ملی چه در داخل و چه در خارج.
 
وی در پایان تاکید کرد: نظر به حساس و خطرناک بودن مرحله کنونی، همه باید منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی در اولویت قرار دهند و همگی باید دست به دست هم و با روح همدلی و برادری در راستای خدمت رسانی به پروژه ملی فلسطین، بازپس گیری سرزمین مقدس فلسطین، قدس، مسجدالاقصی، دیگر مقدسات اسلامی و حقوق سلب شده خویش و رهایی ملت فلسطین از اشغالگری دشمن، آوارگی و بی سرپناهی گام برداریم تا این ملت بتواند با آزادی و استقلال در سرزمین خود به زندگی ادامه دهد.



منبع: ایسنا


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن