تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهنوي:‌ چرا ميليارد ميليارد گرفتن واليباليست‌ها و بسكتباليست‌ها را كسي نمي‌بيند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۹:۱۶ب.ظ)
كدام حق از تيم‌هاي پايين‌تر اجحاف شده كه قراردادها را منتشر كردند دهنوي:‌ چرا ميليارد ميليارد گرفتن واليباليست‌ها و بسكتباليست‌ها را كسي نمي‌بيند؟ موج - گروه ورزش؛
به گزارش خبرگزاري موج، يك سوال از قاسم دهنوي،‌ بازيكن صبا در مورد حال و هواي اردوي اين تيم در اردبيل به يكباره به مصاحبه‌اي بلند كشيده شد. جايي كه دهنوي بابت انتشار قراردادها توسط سازمان ليگ حسابي گله‌مند بود. اين گله به خاطر اين نبود كه چرا مبالغ را گفته‌اند بلكه به اين خاطر كه همه روي فوتبال زوم كرده‌اند و هيچ‌كس ميليارد ميليارد گرفتن رشته‌هايي مثل واليبال و بسكتبال را نمي‌بيند. نگاهي كه به زعم ادعاي دهنوي به افكارعمومي تسري پيدا كرده و مشكلات زيادي را براي فوتباليست‌ها به وجود آورده است.
از اردوي صبا كه در اردبيل داشتيد شروع كنيم. چطور بود؟
واقعا يك اردوي خيلي خوب در اردبيل داشتيم و فشار زيادي در تمرينات بود. با اين همه به نظرم به خاطر اينكه تيم دير بسته شده بود بعد از برد خوبي كه برابر پديده به دست آورديم اين فشار لازم بود. در طول اردو در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرين كرديم. به هرحال يك بازي سخت در جام حذفي مقابل نيروي زميني داريم كه اميدوارم بتوانيم به خوبي در آن مسابقه نتيجه بگيريم و دور بعدي اين جام صعود كنيم.
چرا بازي سخت؟
اين تيم مقابل استقلال بازي كرده و بازيكنان آنها تعريف زيادي از اين تيم كردند. استقلالي‌ها مي‌گفتند نيروي زميني تيم هماهنگي بود و ديديد كه استقلال نتوانست بهتر از نتيجه مساوي برابر آنها در آن بازي دوستانه به دست بياورد.
براي ادامه ليگ چطور فكر مي‌كني صبا بتواند شروع خوبش را در دوران ناآمادگي حالا به تمرينات منظم‌تر ادامه دهد؟
در ليگ نه تنها تيم ما بلكه همه كار سختي دارند و كار هيچ‌كدام مشخص نيست. يكسري از تيم‌ها جوان شده‌اند و يكسري ديگر از باتجربه‌ها استفاده مي‌كنند. با اين همه تلاش مي‌كنيم صبا كه بازيكنان و مهره‌هاي خوبي را دارد بتواند در كنار مربي‌ همچون دايي كه احتياج به تعريف و تمجيد من ندارد بهترين نتايج و مقام را در پايان ليگ كسب كند.
به نظرت صبا با دايي كه يكي از پرافتخارترين مربيان در فتح جام حذفي است مي‌تواند به فكر قهرماني در اين رقابت‌ها باشد؟
فوتبال همان‌طور كه مي‌دانيد قابل پيش‌بيني نيست و ديديد در بازي‌اي كه همه جوره سر هستيد به يكباره يك توپ وارد دروازه شما مي‌شود و بازي را واگذار مي‌كنيد. به همين خاطر علي‌آقا هم هرچه اسم و رسم‌ داشته باشند در اين رقابت‌ها اگر قرار باشد توپ درون دروازه حريف نچرخد، هيچ‌كاري نمي‌شود كرد. با اين همه قطعا اين امتياز علي‌آقا روحيه تيم را بابت فكر كردن به صعود و حضور در مراحل بالاتر بيشتر مي‌كند.
حتما شنيده‌اي كه سازمان ليگ ليست قرارداد بازيكنان را منتشر كرده است؟
(خنده) بله شنيدم اما مشكل كجاست.
اتفاقا از صبا به عنوان تيمي ياد مي‌شود كه دايي توانسته بازيكنان خوب و باتجربه‌اي را با كمترين هزينه دور هم جمع كند. اما واقعا مبلغ قراردادهاي شما در اين حد پايين بوده است؟‌
راست و حسيني صحبت كنم هر بازيكني كه در تيم‌هاي ديگر مي‌بينيد يك مبلغ را مقابل اسمش ثبت كرده‌اند فقط رعايت سقف قرارداد است و اصل مبلغ را نزدند و يكسري موارد ديگر لحاظ مي‌شود.
منظورت متمم قرارداد و ديگر مسايل است؟‌
موارد زيادي است كه در قرارداد لحاظ مي‌كنند.
در مورد خودت هم اين مساله صدق مي‌كند. يعني بيشتر از 500 ميليون گرفته‌اي؟‌
من دقيقا امسال از صبا همان پولي را مي‌گيرم كه سال گذشته ذوب‌آهن به من داد. سقف قرارداد من 500 ميليون است و با موارد و متمم‌هايي كه در قراردادم است مثل حضور در همه بازي‌ها، برد مبلغ قرارداد من نزديك به 700 ميليون مي‌شود. اما با اين همه يك گلايه دارم.
چه گلايه‌اي؟‌
بگذاريد گلايه‌ام را با يك سوال از شما شروع كنم؟‌
بفرماييد؟‌
چرا واقعا فقط به فوتباليست‌ها اينقدر گير مي‌دهند و با بقيه رشته‌ها كاري ندارند؟‌
خب به هرحال مشخص است فوتبال رشته‌اي پرطرفدار و جذاب است و اين مساله اين رشته را بيشتر لب تيغ نگاه‌ها و انتقادها قرار مي‌دهد.
اين حرف شما درست اما مگر واليبال و بسكتبال كه بازيكنان آنها قراردادهاي ميلياردي مي‌بندد و پول‌هاي‌شان را خيلي راحت‌تر از ما مي‌گيرند نبايد به آنها گير داد كه چرا انقدر پول مي‌گيريد.
به هرحال حتما موفقيت‌هاي اين رشته‌ها باعث شده كه كمتر زير چنين نگاهي قرار بگيرند.
فوتبال ما مگر موفقيت نداشته است و واقعا مگر ما چقدر پول مي‌گيريم كه آنقدر مي‌گويند شما ميلياردي درآمد داريد. من مسوولاني را مي‌شناسم كه به راحتي و بدون اينكه زير اين نگاه‌هاي منتقدانه باشند به راحتي درآمدهاي بالايي دارند و اصلا هم معلوم نمي‌شود. خود من 507 ميليون تومان از پرسپوليس طلبكار هستم و چك‌شان را در دست دارم. بازي در تيم‌هاي بزرگ مثل پرسپوليس سخت است و بايد جوابگو باشي. بخواهي جوابگو باشي به خاطر هواداران حقت را راحت مي‌خورند و پولت را بايد فنا شده ببيني و رسيدن به آن به محالات نزديك است. از ذوب‌آهن هم هنوز 30 درصد از قراردادم را طلب دارم. جالب است اين همه اختلاس و جابه‌جايي‌هاي غيرقانوني انجام مي‌شود اما كارشان مثل پولي كه بازيكنان فوتبالي مي‌گيرند سروصدا به پا نمي‌كنند.
پس معتقدي انتشار ليست قراردادها كار درستي نبوده است؟
بله دقيقا كار غلطي بوده است. شما ببينيد سر اين شلوغ كاري‌ها چقدر از خانه بازيكنان دزدي مي‌شود و چقدر از آنها بابت اين مساله مورد تهديد قرار مي‌گيرند. اين كار غلطي است.
اما تاج، رييس سازمان ليگ گفته اين كار را به خاطر اجحاف نشدن در حق تيم‌هاي ضعيف‌تر كرده‌اند؟
اين چه حرفي است. كدام حق از تيم‌هاي ضعيف اجحاف شده است. واقعا جور بازيكني كه مثلا امسال در استقلال اهواز 200 ميليون قرارداد بسته آن‌هم در حالي‌كه تا سال گذشته در ليگ يك 20 ميليون تومان مي‌گرفته ما بازيكناني كه چندين سال است در ليگ برتر بازي مي‌كنيم بايد بدهيم. اين همه زحمت كشيدم و در حالي‌كه بايد الان كه به سن پختگي و كاملي بازي كردن رسيده‌ايم و بيشترين دستمزد را بگيريم به خاطر يكسري بازيكن كه با گرفتن 200، 300 ميليون با دم‌شان بشكن مي‌زنند و تازه از ليگ‌هاي پايين‌تر آمده‌اند بايد 500 ميليون قرارداد ببنديم. واقعا اين وسط چه كسي ضرر مي‌كند. اين انتشار ليست نمي‌دانيد چه مشكلاتي را براي بازيكنان به وجود مي‌آورد.
چه مشكلاتي؟
اين كار صددرصد غلط كه كاملا اشتباه است باعث شده خيلي از خانواده‌ها به خاطر علني شدن مبلغ قراردادشان مقابل يكديگر قرار بگيرند. دزدي بشود، براي گرفتن پول تهديد بشوند و از اين دست مسايل! يك ذره جا دارد منطقي و معقول فكر كنند. در فوتبال اروپا بازيكني كه به مرز پختگي و كامل شدن رسيده را روي سرشان مي‌گذارند اما ما اينجا آنها را له مي‌كنيم. نمي‌آيند ببينند چقدر آدم در كنار اين فوتباليست‌ها نان مي‌خورند كه اين‌طور مسايل را مطرح مي‌كنند. هركسي مي‌گويد فوتبال كاري نيست و يك شوت و بغل پاست بسم‌ا... اين گوي و ميدان و سفره‌اي كه باز است. هركسي كارايي دارد و خدا به او عنايتي داشته بيايد وسط و استفاده كند.
اما اين نگاه كه فوتبال ما ارزش اين همه ريخت و پاش و پول دادن را ندارد يه جورهايي از راس هرم ورزش كشورمان به پايين تسري پيدا كرده است.
اگر منظورتان آقاي گودرزي، وزير ورزش است كه ايشان خدا را شكر يك نفر آشنا به ورزش هستند. ايشان بيايند حداقل پاي صحبت فوتباليست‌ها بنشينند و به درد آنها گوش كنند. هركسي يك عرضه دارد. يك نفر با زمان و يك نفر با عملكردش پول در مي‌آورد. ما روزي 22 كيلومتر مي‌دويم و داغان مي‌شويم. اين فوتبال تمام شود چه منبع درآمد ديگري داريم. اين وسط هم هستند كه يكسري سوءاستفاده كند با يكسري ترفندها و مشورت‌ها باعث مي‌شوند يكسري بازيكنان سرمايه‌گذاري‌هايي كنند كه كل پول‌شان به باد مي‌رود. شما كه مي‌توانيد به حساب بازيكنان ورود كنيد ببينيد دريافتي فوتباليست‌ها بيشتر است يا رشته‌هايي مثل واليبال و بسكتبال كه ميليارد ميليارد مي‌گيرند اما هيچ‌كس نمي‌گويد بالاي چشم‌شان ابرو است. نه مصدوميتي نه استرس و شكايتي بابت گرفتن پول آن وقت مدام گير مي‌دهند به فوتبال. تازه موارد ديگري هم در اين مورد است.
چه مواردي؟
عبدا... ويسي مربي خوب و با دانشي است كه با يكسري جوان توانسته خوب كار كند. اما واقعا بازيكن 20 ميليوني كه او به يكباره 300 ميليون به او مي‌دهد و كيف مي‌كند يا بازيكن جواني كه كنار حدادي‌فر و رجب‌زاده بازي مي‌كند و مدعي مي‌شود و 500 ميليون مي‌گيرد به حقش رسيده يا بازيكن باتجربه‌اي كه سال‌ها عمرش را در ليگ برتر گذاشته و به خاطر اين بازيكنان بايد كمتر پول بگيرد. مي‌گويند جوانگرايي مي‌كنند. چرا زمان ما اين مسايل نبود و حالا كه وقت برداشت برخي بازيكنان رسيده اين مساله را مد كرده‌اند. واقعا خواهش دارم مسوولان ديدگاه خودشان را به فوتبال و بازيكنان عوض كنند و كمك كنند اين ديدگاه در افكارعمومي هم عوض شود چون فوتباليست‌ها واقعا مظلوم واقع شده‌اند. ببينيد ما ماليات پول نگرفته را مي‌دهيم اما هيچ سرويسي نمي‌گيريم كاش دو تا سرويس مي‌دادن و اين پول را مي‌گرفتند.
و در پايان فكر مي‌كني در تيم به اصطلاح خصوصي شده صبا به پول‌هاي‌تان مي‌رسيد؟
يك نفر آمده به عنوان نماينده بخش خصوصي در باشگاه صبا كار كند. مطمئن باشيد اگر ايشان و هركس ديگري تنها گذاشته شود و حمايت نشود كاري از پيش نخواهد رفت و كار گره مي‌خورد.
تهيه و تنظيم: سيدياسر رضوي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن