تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804553384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت انجمن حمايت از حقوق مدني شهروندان از تصميم وزير راه و شهر سازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۳۴ب.ظ)
حمايت انجمن حمايت از حقوق مدني شهروندان از تصميم وزير راه و شهر سازي موج - شيراز - انجمن حمايت از حقوق مدني شهروندان با صدور بيانيه اي از تصميم آگاهانه وزيرمحترم راه و شهرسازي در خصوص ابلاغ بخشنامه انتخابات نظام مهندسي تقديرکرد.
به گزارش خبرگزاري موج، انجمن حمايت از حقوق مدني شهروندان با صدور بيانيه اي از تصميم آگاهانه وزيرمحترم راه و شهرسازي در خصوص ابلاغ بخشنامه انتخابات نظام مهندسي تقديرکرد.در اين بيانيه که نسخه اي از آن به اين خبرگزاري ارسال شده آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
از آنجا که سازمان نظام مهندسي بعنوان يک تشکل غيردولتي و غيرانتفاعي و در زمره نهادهاي مدني ناظر برعملکرد مهندسان و کنترل ساختمانهاست.
اين اقدام آگاهانه وزير محترم راه و شهرسازي و ابلاغ آن بصورت بخشنامه انتخابات سازمان نظام مهندسي مي تواند گامي اساسي در ترسيم جايگاه واقعي سازمان نظام مهندسي باشد.
اين در حالي است که افرادي نامه صادره از سوي وزارت راه و شهرسازي که به امضاي وزير رسيده است را عجيب خوانده و از آن برداشت سياسي دارند که بايستي متذکر شد چنانچه شما نيز مانند مردمي که درگير مصائب مرتبط با حوزه ساخت و ساز و اشکالاتي که در کيفيت و کنترل ساختما نهايشان هستند،بوديد؛اين اقدام را عجيب نمي دانستيد و از اين تصميم حمايت مي کرديد.بايد پرسيد چطور ممکن است افرادي هم مجري باشند و هم ناظر!
هنگامي که در اين حوزه به تخلفي برمي خوري وجهت بررسي موضوع بر اساس بندپنجم قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان مصوب سال 1374 که در آن نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي در طرح ها و فعاليت هاي غيردولتي در حوزه استانها و تعقيب تخلفات از طريق مراجع قانوني ذيصلاح آمده است، به سازمان نظام مهندسي مراجعه ميکني با اين سوالات مواجه مي شوي که مثلا آقاي مهندس فلان که در استانداري هستند؟يا مثلا آقاي مهندس فلان که در شهرداري هستند؟يا آقاي مهندس فلاني که در مسکن و شهرسازي هستند؟
اينجاست که روند پيگيري موضوع قفل شده و کار به جايي نمي رسد؛ در آن زمان متوجه مي شويد که بر اساس روابط موجود و بده و بستانهايي که وجود دارد و بدليل نيازهاي کاري با يکديگر آنان با رودربايستي مواجه مي شوند و اجراي بند9قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان که در آن به کمک ترويج اصول صحيح مهندسي و معماري و همکاري باوزارت مسکن وشهرسازي در زمينه تدوين، اجرا،کنترل مقررات ملي ساختمان و استاندارها و معيارهاي اشاره شده است؛ مغفول مي ماند. بطور مثال چگونه مي توان انتظار به بحث نظارت و قضاوت داشت در حالي که قاضي و مجرم و هئيت منصفه همگي يکي هستند.
لذا سازمان نظام مهندسي بعنوان يک نهاد ناظر غير دولتي و مسکن و شهرسازي و ديگر ارگان‌هاي دولتي مرتبط جهت ايفاي نقش نظارتي خود نيازمند چنين اقدامي از سوي وزير محترم مسکن و شهرسازي بودند که اين اقدام وزير در راستاي ايفاي نقش بهترشان جاي تقدير دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن