تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803090186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين‌نامه جديد ارتقاي اعضاي هيات‌علمي به دانشگاه‌ها ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۰ب.ظ)
وزير علوم در مراسم قدرداني از اساتيد نمونه کشور: آيين‌نامه جديد ارتقاي اعضاي هيات‌علمي به دانشگاه‌ها ابلاغ شد موج-وزير علوم از ابلاغ آئين‌نامه جديد ارتقاي اعضاي هيات‌علمي با برخي اصلاحات خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري صبح امروز در آيين نکوداشت اعضاي هيات علمي نمونه کشور که در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازي و آگاه کردن جامعه بيش از هر مقوله ديگري نيازمند علم و دانش است.
وي افزود: اقتصاد دانش‌بنيان و تبديل دانش به زندگي از مسير علم و آموزش عالي مي‌گذرد و در اين زمينه صحبت از علوم جديد و بين‌رشته‌اي به ويژه بين رشته‌اي علوم انساني در فضاي علم و دانش جهاني مطرح است.
وزير علوم افزود: اميدواريم با جهت‌گيري‌هاي خوبي که در دولت و نقشه جامع علمي کشور صورت گرفته، در کنار سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه علم و دانش بتوانيم وضعيت مناسبي را از نظر علم ودانش براي کشور فراهم کنيم.
فرهادي با اشاره به وضعيت علمي امروز کشور اظهار داشت: تعداد پارک‌هاي علم و فناوري در سال 2011، 31 پارک بود که در حال حاضر به 36 پارک رسيده، يعني 3 پارک علم و فناوري در دو سال اخير در کشور زياد شده و در کنار آن 23 مرکز رشد به مراکز رشد کشور اضافه شده است.
وي با اشاره به رتبه علمي کشور براساس پايگاه‌هاي استنادي علوم جهان، تصريح کرد: براساس پايگاه علمي اسکوپوس رشد علمي ايران دو پله صعود را داشته و از رتبه 18 به 16 رسيده و براساس پايگاه ISI رتبه ايران از 21 به 18 رسيده است.
وزير علوم تاکيد کرد: در اواسط سال 2015 سهم ما از توليد علم از 1.35 به 1.63 رسيده است.
فرهادي با اشاره به رتبه استنادي ايران از نظر مراجعه به مقالات علمي دانشمندان کشور، گفت: ايران از اين نظر در سال 2014 در رتبه بيست و دوم قرار داشت که اکنون در رتبه بيست و سوم قرار گرفته و رتبه سال 2015 هنوز مشخص نيست.
وي با اشاره به اين که جهت‌گيري‌هاي امروز علمي کشور حرکت به سمت دانشگاه‌هاي ماموريت‌گرا و کارآفرين است، گفت: توسعه کمي در سال‌هاي گذشته به خوبي صورت گرفته و اکنون شاهد 2880 موسسه علمي هستيم، لذا بايد بيشتر وارد حوزه بهبود و کيفيت مؤسسات آموزشي شويم.
وزير علوم افزود: رشد کمي و کيفي دانشگاه‌ها بر اساس سند آمايش آموزش عالي کشور صورت خواهد گرفت تا فعاليت رشته‌ها و دانشگاه‌ها براساس نياز کشور باشد. اميدواريم اين سند به زودي تقديم شوراي عالي انقلاب فرهنگي شده و ابلاغ شود.
فرهادي در همين زمينه گفت: بر اساس اين سند ممکن است شاهد تجميع، ادغام، جابجايي و انحلال برخي از مؤسسات باشيم.
وي با اشاره به اينکه در برنامه ششم توسعه به اهداف دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌هاي ماموريت‌گرا و قطب علمي توجه مي‌شود، ادامه داد: بايد به اين سمت حرکت کنيم که فارغ‌التحصيلان ما در دانشگاه‌ها بتوانند در حوزه‌هاي مورد نياز کشور اشتغال داشته و در حوزه‌هاي مورد نياز فعالي شوند.
وزير علوم با بيان اين که طبق تاکيد رهبري بر سهم پژوهش از توليد ناخالص ملي بايد افزايش يابد، ادامه داد: اين سهم در افق چشم‌انداز 1404 چهار درصد ديده شده و حداقل در برنامه ششم توسعه بايد به 2 درصد افزايش يابد.
فرهادي با اشاره به انتخاب اساتيد برتر و نمونه گفت: نيازمند بازنگري در برخي از آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هايي مانند جذب و آئين‌نامه ارتقاي اعضاي هيات‌علمي هستيم، البته در چند روز گذشته آئين‌نامه جديد ارتقاي اعضاي هيات علمي به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و تلاش شده براساس اين آئين‌نامه مواردي مانند تحقيقات کاربردي مورد توجه قرار گيرد.
وي در پايان گفت: 20 درصد تحقيقات کشور ما بايد بنيادي باشد، لذا در آئين‌نامه ارتقاي اعضاي هيات‌علمي ثبت اختراعات، کتاب و همه اين موارد به خوبي ديده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن