تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816663991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف وزیر سعودی به بحران شدید مالی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعتراف وزیر سعودی به بحران شدید مالی
وزیر دارایی عربستان اعلام کرده است که این کشور مجبور است هزینه‌های خود را کاهش داده و اوراق قرضه بیشتری منتشر کند ؛ چراکه با افت مالی بی‌سابقه‌ای به‌دلیل کاهش قیمت نفت مواجه شده است.
فارس: وزیر دارایی عربستان اعتراف کرد با کاهش قیمت نفت بحران شدید مالی این کشور را فرا گرفته و پروژه‌های مختلفی که سال‌ها پیش تصویب شده به‌دلیل کمبود بودجه امکان اجرا ندارد، کسری بودجه این کشور نیز از 39 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش میدل ایست آنلاین، وزیر دارایی عربستان اعلام کرد بعد از اینکه قیمت نفت به نصف،‌ یعنی 50 دلار در هر بشکه رسید، این کشور با بحران مالی شدیدی روبه‌رو شده است.

براساس این گزارش وزیر دارایی عربستان اعلام کرده است که این کشور مجبور است هزینه‌های خود را کاهش داده و اوراق قرضه بیشتری منتشر کند ؛ چراکه با افت مالی بی‌سابقه‌ای به‌دلیل کاهش قیمت نفت مواجه شده است.

 ابراهیم العاصف وزیر دارایی عربستان که ملک سلمان پادشاه این کشور را در دیدار با اوباما همراهی می‌کرد، به خبرنگار CNBC گفت: تاکنون عربستان برای پر کردن شکاف‌های مالی به ذخایر ارزی وابسته بود و اکنون لازم است اقدامات ضروری برای کسری بودجه انجام شود.

ابراهیم العاصف گفت: «ما به دنبال این هستیم تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهیم».

وی به جزئیات کاهش هزینه‌ها اشاره‌ای نکرد، اما گفت: کم کردن هزینه‌ها مربوط به بخش‌های کلیدی مانند آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و زیرساخت‌ها نخواهد بود.

العاصف گفت: پروژه‌های مختلفی را از سال‌ها پیش تصویب کردیم، اما هنوز به‌دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌ایم اجرایی کنیم و احتمال دارد بیش‌تر از اینها هم به تأخیر بیفتد.

به گفته وزیر دارایی عربستان این کشور باید اوراق قرضه و همچنین صکوک اسلامی بیشتری برای تأمین کسری بودجه منتشر کند که پیش‌بینی می‌شود از طریق صندوق بین‌المللی پول این میزان به 130 میلیارد دلار معادل 117 میلیارد یورو طی سال جاری برسد.

وی گفت: عربستان تاکنون اوراق قرضه به ارزش حدود 100 میلیارد ریال معادل 27 میلیارد دلار برای جبران افت بودجه منتشر کرده است.

العاصف افزود: «ما تمایل به انتشار اوراق قرضه بیشتری و نیز صکوک اسلامی برای پروژه‌های مشخص قبل از پایان سال 2015 داریم»،

میزان کاهش بودجه رسمی عربستان در سال جاری 39 میلیارد دلار است، در صورتی که صندوق بین‌المللی پول و دیگر مؤسسات معتقدند که کسری واقعی بیش‌تر از این خواهد بود.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در ماه جولای، کسری بودجه عربستان 20 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. درحالی که شرکت سرمایه‌گذاری جادوا عربستان روز چهارشنبه گفت: انتظار دارد افت بودجه این کشور حدود 109 میلیارد دلار باشد. در سال 2014 عربستان کسری بودجه 17.5 میلیارد دلاری را بر جای گذاشت.

جادوا گفت: تا پایان ماه جولای عربستان 82 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را استفاده می‌کند و میزان ذخایر این کشور به 650 میلیارد دلار افت خواهد کرد.

جادوا گفته است:‌پیش‌بینی می‌شود ذخایر ارزی عربستان تا پایان امسال به 629 میلیارد دلار کاهش یابد.

همچنین گزارش صندوق بین‌المللی پول حاکی است، رشد اقتصادی این کشور با آهنگ کندتر از 3.5 درصد سال گذشته به 2.8 درصد در سال جاری می‌رسد و این رقم در سال آینده به 2.4 درصد خواهد رسید

عربستان در ماه ژوئن روزانه 10.6 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد، اما این میزان در ماه جولای به 10.4 میلیون بشکه در روز رسید. کاهش بودجه عربستان بیش‌تر به‌دلیل حمله نظامی این کشور علیه یمن است.




تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن