تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت
اخیرا گوگل اقدام به ایجاد تغییراتی در لوگوی خود کرده است که در واقع از پس حدود 17 سال، نکته جدیدی نیست و مقایسه لوگوی ابتدایی گوگل با آنچه امروز میبینیم، تغییرات زیادی را طی این مسیر نشان میدهد. اما نکته جالب در لوگوی جدید گوگل، رنگ آمیزی آن با همان رنگ های لوگوی مایکروسافت البته با یک تغییر بسیار کوچک است.
کد خبر: ۵۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ - 07 September 2015



رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت
اخیرا گوگل اقدام به ایجاد تغییراتی در لوگوی خود کرده است که در واقع از پس حدود 17 سال، نکته جدیدی نیست و مقایسه لوگوی ابتدایی گوگل با آنچه امروز میبینیم، تغییرات زیادی را طی این مسیر نشان میدهد. اما نکته جالب در لوگوی جدید گوگل، رنگ آمیزی آن با همان رنگ های لوگوی مایکروسافت البته با یک تغییر بسیار کوچک است.
به گزارش « تابناک» رنگهای رنگین کمان با ترتیبات خاص! در بین شرکت های تکنولوژی تعداد زیادی را پیدا میکنید که در لوگوی خود این رنگ ها را استفاده میکنند. گوگل و مایکروسافت از معروف ترین آنها هستند. البته آنگونه که سایت Color Hunter اذعان کرده است، اکنون گوگل در لوگوی جدید خود رنگ های لوگوی مایکروسافت را با اندکی تغییرات مورد استفاده قرار داده است که البته در نگاه نخست چندان جلب توجه نمیکند. خوشبختانه لوگوی گوگل نام این برند معروف را به انگلیسی در بر دارد و در نتیجه امکان اشتباه گرفتن آن با لوگوی سایر شرکت ها از جمله مایکروسافت وجود ندارد. «روث کدار» طراح لوگوی گوگل این موضوع را با صراحت عنوان میکند. اما در مورد رنگهای استفاده شده در این لوگو چه باید گفت؟ نگاهی دقیق به لوگوی جدید گوگل و رنگ های به کار رفته در آن نشان میدهد که این رنگها به ویژه در رنگ زرد به شدت به رنگ های لوگوی مایکروسافت نزدیک شده اند:
رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت

وب سایت Color hunter این سوال را مطرح کرده است که آیا تفاوتی میان رنگ های لوگوی گوگل با مایکروسافت وجود دارد یا نه؟ پاسخ منفی است. در واقع از یک زاویه قطعا پاسخ منفی است. این وب سایت اذعان کرده است که رنگ های به کار رفته در لوگوی مایکروسافت در واقع تا حدی روشن تر یا Saturated هستند و برای مستند کردن این موضوع نمودار زیر را ارائه کرده است:
رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت

اما چنانچه کاربر نگاه تیز و دقیق طراح را نداشته باشد، حتی زمانی که هر دو لوگو در کنار هم قرار بگیرند به سختی میتوان تفاوت رنگ میان آنها را تشخیص داد. به ویژه آنکه رنگ زرد تا حد زیادی کاملا در هر دو لوگو مشابه است و این موضوع میتواند شباهت این دو را به هم بیشتر هم کند. این وب سایت تفاوت های ظریف بین دو لوگو را اینگونه توضیح میدهد: آنگونه که گوگل تشریح میکند، رنگ های به کار گرفته شده در این لوگو نماینده و بیانگر واقعیت هستند و در نتیجه از روشنایی کمتری برخورداند. آنچه گوگل در پی آن است، داشتن لوگویی است که بیش از همه، نمایانگر واقعیت بیرونی باشد و در نتیجه رنگ ها نیز باید به همین ترتیب واقعی به نظر آیند. اما در آن سوی مایکروسافت که خود یک غول بزرگ در دنیای تکنولوژی است، از رنگ های روشن تر و براق تر استفاده کرده است که بیش از همه شاید مربوط به دنیای دیجیتال و صفحه نمایش رایانه ها باشد تا دنیای واقعی. به نظر میرسد که مایکروسافت مستقیما رنگ های دنیای دیجیتال را به کار گرفته اما گوگل رنگ دنیای واقعی را به دنیای دیجیتال آورده. اما گوگل خود ایده دنیای واقعی را اینگونه توضیح میدهد: در طراحی، مواد راهنمای خود را از معماری نوین قرض میگیرند، در این میان رنگ ها باید غیر منتظره و پر تحرک باشند. البته آنگونه که مشخص است برای مایکروسافت این رنگهای به کار گرفته شده در طرح گوگل چندان هم غیر منتظره نبوده است!
رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن