تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816406503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد روزنامه سعودی درباره پناهجویان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیشنهاد روزنامه سعودی درباره پناهجویان
یکی از مهمترین مسائلی که این روزها توجه گسترده ای را در عرصه بین المللی به خود جلب کرده، بحران پناهجویان و تلاش ساکنان جنگ زده خاورمیانه و به ویژه سوریه برای ورود به قاره اروپاست؛ اما در شرایطی که بحث در بیشتر کشورهای دنیا بر چگونگی به حداکثر رساندن خدمات انسان دوستانه به این افراد متمرکز است، یک روزنامه سعودی پیشنهاد عجیبی را برای حل این بحران مطرح کرده است.
به گزارش نامه نیوز، در شرایطی که این روزها بحث درباره راه حل بحران پناهجویان در اروپا بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در مطلبی به قلم عبدالرحمان الراشد از کشورهای غربی خواسته برای پایان دادن به این بحران، دست به اقدام نظامی علیه دولت سوریه زده و از این طریق، ریشه ای عامل آوارگی پناهجویان را از بین ببرند!

به گزارش تابناک به عقیده این نویسنده، بدون دخالت نظامی دولت های غربی و همچنین حمایت آن ها از کشورهای همسایه سوریه ـ که هم اکنون میزبان اولیه آوارگان هستند ـ بحران پناهجویان در اروپا از چیزی که امروز هست نیز وخیم تر خواهد شد و بیش از پیش، کشورهای اروپایی را درگیر خود خواهد کرد.

در این مطلب آمده، با نگاهی به نگرانی امروز کشورهای اروپایی از ورود صدها هزار پناهجو، می توان شرایط دشواری را که کشورهای همسایه سوریه، همچون اردن، لبنان و ترکیه با آن مواجه هستند، بهتر درک کرد، زیرا آن ها با امکانات اقتصادی محدود، اقدام به اسکان دادن این حجم عظیم از پناهجویان در اردوگاه ها و همچنین شهرهای خود کرده اند.

الراشد در ادامه دو راهکار را که به زعم خود می تواند در حل و فصل بحران پناهجویان در اروپا مؤثر باشد، ارائه کرده است. راهکار نخست، عبارت است از افزایش حمایت از کشورهای همسایه ای که میزبان پناهجویان هستند و قرار دادن خدمات ضروری در اختیار آن ها تا بتوانند این پناهجویان را در خاک خود نگه دارند.

راهکار دوم این است که کشورهای غربی اقدام به دخالت نظامی مستقیم در سوریه کرده و به این ترتیب، زمینه شکل گیری پدیده پناهجویان را از ریشه از میان ببرند. به عقیده این نویسنده، راه حل نظامی و مداخله نظامی جمعی کشورهای غربی، تنها راه برای توقف جنگ و بازگشت پناهجویان به کشورهای خود است و در صورت تردید در استفاده از گزینه نظامی، وضعیت از آنچه که هست، وخیم تر خواهد شد.

گفتنی است، این پیشنهاد در حالی از سوی این روزنامه وابسته به عربستان سعودی مطرح می شود که اخیراً انتقادات از خود عربستان و هم پیمانانش در منطقه به سبب سیاست هایی که باعث شده ضمن قدرت گیری گروه های تروریستی در سوریه و عراق، بحرانی عظیم در موضوع پناهجویان به وجود آید، شدت گرفته است. با این حال، به نظر می رسد، سعودی ها نه تنها توجهی به این انتقادات ندارند، بلکه آماده اند از این بحران بشری نیز در راستای دستیابی به منافع خود بهره برداری کنند.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/924781/#ixzz3kyKHxUtK





۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن