تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804387071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمره 20 استاندار البرز به رسانه های استان با اندکی شرح


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نمره 20 استاندار البرز به رسانه های استان با اندکی شرح استان‌ها > البرز - در روزهای اخیر خبری از زبان استاندار البرز در رسانه ها منعکس شد که انصافا خستگی از تن و جان اهالی خبر این استان بیرون کرد، خبر این بود به رسانه هایی که پا به پای مسوولان اجرای طی هفته دولت امسال در برنامه های مختلف حضور یافتند، خدا قوت گفته و به آنها نمره بیست می دهم.

علیرضا ریحانی / خبرآنلاین البرز، به حتم باهم اتفاق نظر داریم وقتی که مقام ارشد استان البرز این چنین و به صراحت از اصحاب رسانه استان قدردانی می کند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند، با این حال اما اگر لابلای سطور خبر نمره بیست استاندار که پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز آن را منتشر کرده را با دقت نگاه کنیم، شاید چیزهایی برای طرح و بیان پیدا شود.
اول اینکه استاندار فرهیخته و فعال البرز در همین خبر بین خبرنگارانی که در طول هفته دولت امسال پا به پای مسوولان در برنامه های مختلف حضور مداوم و هر روزه داشته و برخی ها که فقط به رفع تکلیف اکتفا کرده اند، وجه تمایز قایل شده و این نمره عالی را به گروه اول هدیه کرده است که این نیز خود از نکته سنجی جناب طهایی حکایت می کند.
به همین دلیل بسیار بعید به نظر می رسد که استاندار البرز به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان فقط صرف حضور در برنامه ها و آیین های مختلف، بدون توجه به مجموعه و گروهی که خبرنگاران را حمایت و پشتیبانی می کنند، آنان لایق و شایسته نمره بیست بداند، غلفتی که هنوز و همیشه برخی مدیران و مسوولان استان مرتکب می شوند. خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه اطلاع رسانی هستند خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه اطلاع رسانی هستند، این بهترین و گویاترین تعبیری است که می توان از حرفه خبرنگاری ارایه داد، اما بطور قطع کامل نیست چرا که در پشت این سربازان، گروهی به عنوان دبیر، سردبیر، مسوول و مدیر فعالیت می کنند، هرچند که باید فعالان در بخش امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و به زعم ما حتی راننده ای که خبرنگار را به مقصد می رساند، به این گروه پشتیبان اضافه کرد.
به این ترتیب خبرنگار یا همان سرباز خط مقدم، مواد خام و مصالح اولیه مورد نیاز یک خبر و گزارش را تهیه کرده و آن را در اختیار دبیر و سردبیر رسانه قرار می دهد و این همان بخش بسیار حایز اهمیت است که اغلب مدیران و مسوولان اجرایی استان توجه چندانی به آن نمی کنند.
همانگونه که گفته شد، خبرنگار وقتی مواد خام را تحویل داد به تقریب دیگر مسوولیت و وظیفه ای برعهده ندارد و این دبیر یا سردبیر است که باید به این مواد خام را در چارچوب عناصر و ارزشهای خبری سر و شکل دهد و از این مرحله به بعد در صورت بروز هرگونه اشتباه و خطایی این دبیر و سردبیر رسانه است که باید پاسخگو باشد. خبرنگار نقش اول را بازی می کند اکنون شاید بتوان با الهام از دنیای سینما تعبیر و تشبیه دیگری از خبرنگار ارایه کرد، به عبارت دیگر خبرنگار نقش اول فیلم را بازی می کند و سایر عوامل پشت صحنه چندان دیده نمی شوند، به عنوان نمونه و بطور معمول باوجود اینکه دبیر یا سردبیر در تنظیم و تدوین یک خبر و یا گزارش مقبول و خواندنی نقش پررنگی ایفا می کند، اما پس از انتشار هیچ رد پایی و نام و نشانی از آنان در میان نیست.
البته که این یک روال معمول در رسانه هاست و هیچ اشکالی هم ندارد که خبرنگار حاضر در صحنه به نمایندگی از رسانه متبوع خود مورد لطف و تفقد قرار گیرد، لیکن بپذیریم برای نیروهای ستادی یعنی همان دبیران و سردبیران رسانه ها کمی تا قسمتی ناخوشایند و ملال آور است که به عنوان مثال پس از 10، 15 و حتی 20 سال فعالیت خبری در یک رسانه معتبر، مدیران کل استان و حتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد هم نامی از او نشنیده اند.
این در حالی است که او در طول سالیان متمادی به عنوان دبیر شاید هزاران مواد اولیه تهیه شده برای خبر و گزارش را با حک و اصلاح، بازنویسی و ویرایش، قابل انتشار کرده است و خلاصه اینکه مطلب و گزارش نهایی روی خروجی خبرگزاری و چاپ در نشریه ها حاصل جمع این تلاش گروهی است که بالطبع تنها خبرنگار خط مقدم در آن دیده می شود و سایر عوامل پشت صحنه بخصوص دبیر و سردبیر که مسوولیت حساس و مستقیمی در این زمینه دارند، چندان دیده نمی شوند.
راستش نمی دانیم این گفته یا گله یکی از دبیران خبره خبر در البرز را نقل کنیم یا نه، به گفته او این خود خبرنگاران یا همان سربازان خط مقدم هستند که تا حدی در این زمینه کوتاهی می کنند، چراکه اگر آنان نسبت به بیان یروسه شکل گیری یک رویداد از زمانی که به خبر تبدیل شده و روی خروجی قرار می گیرد اهتمام داشته و این روند را برای مدیران و مسوولان استان توضیح دهند، در این صورت است که نقش دبیر و سردبیر و دیگران نیز در این حرفه حساس مشخص می شود.

نقش عوامل پشت صحنه خبر و خبررسانی از سربازان خط مقدم کمتر نیست باری، وقتی سال که نه بلکه سالها به دنبال هم می آیند و می روند و هیچ مدیر و مسوولی در استان حتی در روز خبرنگار هم سراغ از این عوامل پشت صحنه آنهم برای یک تشکر خشک و خالی نمی گیرد، عدل و انصاف ایجاب می کند که این حرفها و دردل ها برای یک بار هم شده بازگو شود.
از طرفی این حرف های کسی که کنار گود نشسته نیست و خود از اهالی دیر و دور خبر و خبررسانی و آشنا با رده های مختلف این حرفه جذاب است و این یادآوری فقط با هدف پیشگیری از احتمال تکدر خاطر سربازان خط مقدم جبهه اطلاع رسانی صورت گرفت که مبادا برداشت دیگری از این گفته ها داشته باشند، چه اینکه در یک روند عادی همه و شاید اغلب این سربازان به تدریج به پشت جبهه اطلاع رسانی یعنی جایی که اکنون من و ما هستیم، منتقل خواهند شد.
و کلام آخر، سپاس دوباره از استاندار البرز بخاطر صراحت لهجه در تقدیر از خبرنگاران که می تواند الگویی برای دیگر مدیران و مسوولان باشد و ممنون بخاطر اینکه سخنانش، الهام و فرصتی برای بازگویی به زعم ما دردی کهنه از بودن اما گمنام فراهم کرد، خدا را چه دیدی شاید تلنگری در ذهن مدیران و مسوولان البرز درباره این گمنامان عرصه خبر و خبررسانی استان زده شد، شاید!  

کلید واژه ها: استان البرز -




یکشنبه 15 شهریور 1394 - 18:38:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن