تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804847431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي رفع بيسوادي بايد همه ظرفيت هاي کشور کنار يکديگر قرار بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۵ب.ظ)
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي کشور: براي رفع بيسوادي بايد همه ظرفيت هاي کشور کنار يکديگر قرار بگيرند موج - قم - رئيس سازمان نهضت سواد آموزي کشور گفت: براي رفع بيسوادي بايد همه ظرفيت هاي کشور کنار يکديگر قرار بگيرند تا بتوان به صورت تصاعدي نتايج آن را شاهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس سازمان نهضت سواد آموزي کشور در گردهمايي مسوولان نهضت سوادآموزي کشور در مجتمع فرهنگي ولايت قم گفت: طبق شماري نفوس و مسکن سال 90 حدود 3 ميليون و 456 هزار نفر از افراد 10 تا 49 سال خود را بيسواد معرفي کرده اند که با اقداماتي که ظرف چهار سال گذشته براي کاهش بيسوادي انجام شده اين آمار به حدود يک ميليون و 380 هزار نفر کاهش پيدا کرده است.
وي با بيان اين که شاخص با سواد شدن در کشور داشتن مدرک معادل سوم ابتدايي است، تصريح کرد: طبق اين شاخص از ابتداي پيروزي انقلاب تا سال 90 در حدود 7 ميليون و 200 هزار نفر در گروه سني 10 تا 49 سال با احراز سطح سواد داراي مدرک شده و به عنوان فرد باسواد از سيستم سواد آموزي کشور خارج شدند.
علي باقر زاده با اشاره به راه اندازي سامانه جامع سواد آموزي در کشور، تصريح کرد: براي اينکه تمام مراحل ثبت نام، جذب، آموزش، ارزش يابي پاياني، آموزش مداوم و همچنين ثبت و نگهداري سوابق منابع موجود به سمت جمعيت مورد هدف واقعي سوق داده شود، نيازمند يک سامانه يکپارچه متصل به هم و منسجمي بوديم که تحت عنوان سامانه جامع سواد آموزي کشور ايجاد شده و بايد به عنوان يکي از نوآوري ها و دستاوردهاي سواد آموزي کشور به کشورهاي ديگر نيز ارائه داده شود.
وي همچنين با بيان اين که به منظور ريشه کن نمودن بيسوادي در کشور تجربه بيش از 40 کشور موفق جهان در زمينه مبارزه با بيسوادي مورد مطالعه قرار گرفته است، افزود: وجود اراده قاطع در کشور براي ريشه کني بيسوادي از مهمترين نتايج حاصله از اين مطالعات بوده است.
باقرزاده با اذعان به اين که براي از بين بردن بيسوادي در کشور با کمبود منابع مواجه نيستيم، افزود: براي رفع بيسوادي بايد همه ظرفيت ها کشور کنار يکديگر قرار بگيرند، تا بتوان به صورت تصاعدي نتايج آن را شاهد بود.
معاون وزير آموزش و پرورش همچنين جلوگيري از پيدايش بيسوادان جديد در کشور را از ديگر نتايج حاصل از مطالعات انجام شده از تجربه کشورهاي موفق عنوان کرد، و افزود: بايد همه افراد جامعه تا پايه پنجم ابتدايي تحصيل کنند، تا بيسواد جديدي در کشور بوجود نيايد و همچنين زمينه آموزش مادام العمر هم در کشور فراهم شود.
وي با اشاره به تهيه و طراحي يک پايگاه اطلاع ثبتي با هدف جمع آوري اطلاعات در خصوص وضعيت سواد تمام شهروندان زير 50 سال کشور، تصريح کرد: با راه اندازي اين پايگاه که در واقع نوعي شناسنامه تحصيلي براي افراد محسوب مي شود، ديگر ضرورتي به سرشماري و خود اظهاري نيست و تعداد دقيق بيسوادان، ويژگي ها و محل زندگي آنها از اين طريق احصا و برنامه هاي مختلف سوادآموزي نيز مطابق نيازهاي آنها طراحي مي شود.
باقرزاده با بيان اين که سازمان نهضت سوادآموزي کشور طي سال هاي اخير رويکرد ويژه اي نسبت به افراد داراي نيازهاي خاص بويژه اشخاص نابينا، ناشنوا و يا معلولان جسمي حرکتي در پيش گرفته است، افزود: اين قبيل افراد که در طرح هاي نهضت سواد آموزي به حاشيه رانده شده بودند در کانون برنامه ريزي قرار گرفتند.
رئيس نهضت سواد آموري کشور با اشاره به برنامه هاي سازمان متبوع خود به منظور آموزش مداوم بيسوادان کشور تصريح کرد: طرح کتابخواني همراه با خانواده، ويژه افراد کم سواد و بيسواد يکي از اين طرح ها است، که به موجب آن افراد در حال آموزش تعداد 6 تا 9 کتاب را همراه خانواده خود مطالعه و در مورد آنچه که از مطالب خوانده شده فهميده اند با دوستان خود به گفت و گو مي پردازند.
وي با اشاره به طرح مراکز يادگيري محلي به عنوان سومين طرح در دستور کار وزارت آموزش و پرورش براي آموزش مستمر سواد آموزان، تصريح کرد: بر طبق يک تجربه جهاني و همچنين تجربه موفقي که ايران از سال هاي گذشته داشته با يک تغييرات اساسي کار راه اندازي مراکز ياد گيري محلي از مهر سال جاري آغاز مي شود، که براي اين طرح بيش از 500 مرکز هدف گذاري شده لذا اميدواريم تا پايان سال تحصيلي 94-95 زمينه تاسيس، راه اندازي و ارائه خدمات آن فراهم شود.
باقرزاده با بيان اين که اين طرح ها از سال تحصيلي جديد اجرايي خواهد شد، افزود: براي هر يک از طرح هاي خواندن با خانواده و حلقه هاي کتاب خواني به ترتيب 100 هزار و همچنين 50 هزار نفر هدف گذاري شده اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که استان قم با توجه به زائر پذيري و همچنين سکونت بيش از 90 درصد از جمعيت آن درون شهر قم داراي ويژگي هاي خاصي است، افزود: حجم بالاي جا به جايي جمعيت و همچنين پديده حاشيه نشيني و اتباع خارجي قم توازن سطح سواد در اين استان را بعضا دچار تغييراتي مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن