تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه در امور سياسي کشور ورود کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۱ب.ظ)
آيت الله العظمي نوري همداني: حوزه در امور سياسي کشور ورود کند موج - قم - آيت الله العظمي نوري همداني با تاکيد بر اين که حوزه بايد بيش از اين بايد در امور سياسي آگاه باشد، گفت: انقلاب فرزند حوزه است و بايد اتاق فکري در حوزه ايجاد شود تا به تمام نقشه هاي دشمن توجه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله العظمي نوري همداني در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه که در مدرسه فيضيه برگزار شد، در سخناني حوزه هاي علميه را تداوم حوزه علميه امام صادق دانست و گفت: حوزه هاي علميه با هدف حفظ اسلام، نشر معارف، حفظ و پاسداري از دين و پاسخ به دشمنان تاسيس شده است.
وي افزود: بعد از حوزه 4 هزار نفري امام صادق(ع)، در دوراني حوزه علميه قم به تربيت 40 هزار محدث پرداخت.
آيت الله العظمي نوري همداني گفت: يکي از مهم ترين اقدامات علماي بزرگ ما تاسيس حوزه هاي علميه بوده است، چرا که تربيت گاه رجال و علماي اسلام و مرکز شکوفايي استعدادهاي ديني مي باشد.
وي با بيان اين که حوزه هاي علميه اصفهان در زمان صفويه تربيت گاه علماي بسيار بزرگي بود، گفت: در اين دوران طليعه و ظهور اخبارين در برابر اصولين بود.
اين مرجع تقليد افزود: همچنين امثال علامه وحيد بهبهاني ها در کربلا و نجف توانستند با مبارزه فقه اسلام و اهل بيت(ع) را حفظ کنند.
آيت الله العظمي نوري همداني با اشاره به تاسيس حوزه علميه قم از سوي شيخ عبدالکريم حائري، گفت: حوزه علميه قم در دوراني تاسيس شد که دشمنان سيلي هاي محکمي از روحانيت به خصوص در جريان فتواي ميرزاي شيرازي خورده بودند.
وي با اشاره به تلاش دشمنان براي نابودي دين و روحانيت، اظهار داشت: طلاب بايد بدانند حوزه علميه قم با رنج هاي بسياري حفظ شد تا امروز بسيار تحول آفرين و تاثيرگذار باشد.
اين مرجع تقليد افزود: امام صادق(ع) در حديثي مي فرمايند ، زماني مي آيد که علم از کوفه برچيده و در قم برپا مي شود و صداي اسلام ناب از قم به سراسر جهان انعکاس خواهد يافت.
آيت الله العظمي نوري همداني در ادامه شغل طلبگي را بسيار با فضيلت و مهم دانست و گفت: طلاب بايد بدانند سربازان لشکر امام عصر هستند و اين افتخار بسيار مهمي است؛ در دنيا شغلي بالاتر از طلبگي نيست.
وي با بيان اين که در دنيا شغلي بالاتر از طلبگي نيست، گفت: مقام معظم رهبري در جريان سفرهاي خود به کشورهاي مختلف از دريافت مدال پرهيز مي کردند چرا که معتقد بودند مدال طلبگي از همه مدال ها بالاتر است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اين که پيمودن راه طلبگي آسان نيست، گفت: اولين گام در راه طلبگي اخلاص است که زمينه ساز اخلاق مي باشد.
آيت الله العظمي نوري همداني همچنين همت بلند، کوشش و نظم را از ديگر مولفه هاي اهتمام به طلبگي عنوان کرد و گفت: طلاب بايد در راه بزرگان دين از جمله شيخ طوسي‌، شيخ مفيد و امام راحل حرکت کنند و به همين دليل نسبت به انجام لوازم طلبگي اهتمام داشته باشند.
وي با بيان اين که طلاب بايد در نظم الگوي ديگران باشند، ابراز داشت: همچنين امروز فضلاي حوزه در زمينه ادبيات فارسي و عربي از تسلط قوي برخوردار باشند تا با تکيه بر ادبيات در عرصه نويسندگي و بيان گام بردارند.
اين مرجع تقليد همچين تهجد و شب زنده داري را سيره اخلاقي بزرگان دين دانست و گفت: طلاب نسبت به اين امر و فراگيري علوم اخلاقي و ديني از بزرگان دين اهتمام داشته باشند.
آيت الله العظمي نوري همداني در ادامه با اشاره به اين که در عمر خود شاهد دو تحول اساسي در حوزه بودم، گفت: تحول نخست را آيت الله العظمي بروجردي با تبيين فقه اهل بيت(ع) بر جاي گذاشتند.
وي افزود: حضرت آيت الله العظمي بروجردي فقه اهل بيت(ع) را به گونه اي بيان کردند که موجب تحولي ريشه اي در سير تاريخي اين علم شد.
اين مرجع تقليد با اشاره به ارتباط حضرت آيت الله العظمي بروجردي با شيخ شلتوت، گفت: حاصل اين ارتباط برقراري کرسي فقه جعفري در الازهر بود.
آيت الله العظمي نوري همداني دومين تحول حوزه را پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: دومين تحول سياسي حوزه را امام راحل(ره) بوجود آوردند، تا پيش از ايشان همه معتقد بودند ولايت و حکومت براي اهل بيت(ع) است اما فقط امام راحل پرچمدار اين عرصه را بلند کرد و استبداد را تحت الشعاع قرار داد و استکبار را به زانو درآورد و نظام ولايي را شکل داد.
وي افزود: امروز وظيفه حوزويان بسيار سنگين است چرا که دنيا از شما پاسخ مشکلات خود را مي خواهند.
اين مرجع تقليد با اشاره به اين که اسلام پاسخگوي همه مشکلات است، گفت: بايد در قم به تحصيل عميق بپردازيم تا پاسخگوي مشکلات باشيم.
آيت الله العظمي نوري همداني در ادامه با اشاره به اين که به بيست استان کشور سفر کرده اند، گفت: بنده به عنوان يک طلبه به کشورهايي نيز براي انتقال عظمت انقلاب و شناساندن نظام و انقلاب و نظام ولايي مسافرت داشتم.
وي با اشاره به بي عرضگي سلاطين قاجار در از دست دادن خاک ايران، گفت: در زماني بسياري از کشورهاي منطقه از جمله آذربايجان ملحق به ايران بودند.
اين مرجع تقليد با بيان اين که مردم آذربايجان سابقه درخشاني در دين و تدين دارند، گفت: آنچه بنده را در اين سفر متاسف و متاثر کرد تغيير الفباي اين کشور به حروف لاتيني بود و مردم اين کشور از قرآن، کتب و روايات و زيارات و ادعيه ها محروم مانده اند.
آيت الله العظمي نوري همداني افزود: دشمنان در قالب تهاجم فرهنگي تا کجا رفته اند و در مقابل اين ها وظيفه داريم.
وي با اشاره به اين که مردم آذربايجان در روز جمعه بيش از يک ساعت با بنده مصافحه مي کردند، گفت: مردم کشورهاي مختلف براي طلاب حوزه علميه قم احترام قائل هستند.
آيت الله العظمي نوري همداني با اشاره به اين که غربي ها با تکبر نگاه مي کنند، گفت: شرقي ها اسلام را پذيرفته اند و به آن ها با احترام نگاه مي کنند.
اين مرجع تقليد در ادامه بر لزوم زمان شناسي تاکيد کرد و گفت: همواره بايد نسبت به شناخت نقشه هاي دشمنان هوشيار بود.
آيت الله العظمي نوري همداني با تاکيد بر اين که حوزه بايد بيش از اين بايد در امور سياسي آگاه باشد، گفت: انقلاب فرزند حوزه است و بايد اتاق فکري در حوزه ايجاد شود تا به تمام نقشه هاي دشمن توجه داشته باشند.
وي افزود: در حوزه بايد دستگاهي باشد که اعضاي آن به مطالعه برجام بپردازند و نقاط ضعف را بررسي کنند و بدانند در برابر ما چه نقشه هايي وجود دارد.
اين مرجع تقليد در بخش پاياني سخنان خود با بيان اين که انقلاب اسلامي مستضعفان عالم را بيدار کرده است، گفت: امروز دشمنان از انقلاب کلافه شده اند.
آيت الله العظمي نوري همداني انقلاب اسلامي را زمينه ساز ظهور حضرت مهدي(عج) گفت: طلاب بايد منتظر واقعي امام زمان(عج) باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن