تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804928239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: خطر افراط همه دولت های منطقه و فراتر از منطقه را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



ظریف: خطر افراط همه دولت های منطقه و فراتر از منطقه را تهدید می کند
روز نو : وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نگرانی های موجود در حوزه سیاسی از جمله گسترش تروریسم بیان کرد: نیاز به همکاری و هماهنگی در همه این حوزه ها وجود دارد. این مذاکرات می تواند زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور باشد.


به گزارش  روزنو، دکتر محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با لوبو میر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک ضمن اظهار خشنودی از حضور وی در ایران اظهار کرد: ایشان برنامه کاملا پرحجمی از دیدارها و برنامه های مختلف سیاسی و اقتصادی در تهران و اصفهان داشتند و خواهند داشت. در سفر به اصفهان با بازرگانان و فعالان بخش خصوصی دیدار داشتند و در تهران هم با بخش خصوصی و نیز با برخی مقامات دولتی دیدار خواهند داشت.


او با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ سال از روابط ایران و جمهوری چک می گذرد، گفت: در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری، بخش خصوصی ایران و جمهوری چک روابطی دیرینه دارند که می تواند همکاری دو کشور در همه حوزه ها را تسهیل کند.


ظریف گسترش پدیده خطرناک افراط و تروریسم، شرایط مهاجران، معضل مواد مخدر، جنایت های سازمان یافته و معضل هایی از این قبیل را از نگرانی های موجود در حوزه های سیاسی دانست و افزود: در حال حاضر با معضل هایی از این قبیل دست به گریبان هستیم و نیاز به همکاری و هماهنگی در همه این حوزه ها وجود دارد. نیاز به گسترش همکاری های اقتصادی به ویژه بعد از تحریم های ظالمانه ای که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده بود، وجود دارد.


رییس دستگاه دیپلماسی ایران، حضور وزیر امور خارجه چک با یک هیأت سیاسی و تجاری را نشان دهنده علاقه مشترک دو کشور به گسترش این همکاری ها خواند و اظهار کرد: این همکاری ها می تواند زمینه مشترکی برای گسترش روابط و قرار گرفتن در مسیر توسعه، صلح و ثبات در هر دو منطقه باشد. امیدوارم این سفر موفقیتی خوب و آغازی نو برای روابط دو کشور باشد.


ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگاری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده دولتی است که به طور مستمر با خشونت، افراط و تروریسم مبارزه کرده است، متأسفانه سیاست ایالات متحده در این منطقه باعث دامن زدن به خشونت و افراط شده است و امروز متحدان ایالات متحده در منطقه به طور مستقیم و غیرمستقیم از خشونت حمایت می کنند. هیچ کس بهتر از وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز به این امر واقف نیست.


او تصریح کرد: من فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که مسوولان ایالات متحده و سایر کنشگران بین المللی به جای اینکه برای خوشامد گروه های فشار سیاسی حرف های نامربوط بزنند، واقعیات منطقه را درک و مطابق آن عمل کنند و بیش از این منطقه ما را دچار آشوب و گرفتاری نکنند.


ظریف با اشاره به موج وحشتناک آوارگان از منطقه خاورمیانه بیان کرد: این آوارگان به سمت مناطق مختلف دنیا سرازیر شدند که متأسفانه برخورد انسانی هم با آنها صورت نگرفته است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ سال گذشته میزبان بیش از چند میلیون آواره ای بوده است که از کشورهای همسایه به اینجا پناه آورده اند، بعضی کشورها به خاطر چند ده نفر جنجال به راه می اندازند.


او تأکید کرد: زمان آن رسیده است که همه دنیا یکپارچه با این معضل برخورد کنند و همین طور از سیاست هایی که به آوارگی، خشونت و افراط می انجامد خودداری کنند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر جدی، ثبات خواه و صلح خواه در این منطقه آماده است تا با همسایگان و همین طور جامعه بین المللی برای مبارزه با خشونت و افراط در این منطقه همکاری کند. از همسایگان هم می خواهیم که همین سیاست را در پیش بگیرند.


در ادامه این نشست خبری ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این سفر تحولی در روابط دوجانبه ایران و جمهوری چک به وجود خواهد آورد، گفت: ضمن استقبال از سفر وزیر امور خارجه چک و هیأت همراه وی گفت: معتقدیم شروع جدیدی برای روابط ایران و جمهوری چک است. امیدواریم با گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تعامل سیاسی بین دو کشور زمینه برای تقویت روابط دوجانبه فراهم شود.


او با اعتقاد بر اینکه روند روابط دو کشور رو به جلو خواهد بود، اظهار کرد: این سفر شروع جدیدی برای روابط بسیار بهتر بین ایران و جمهوری چک خواهد بود. ایرانیان و به ویژه بازرگانان و دانشمندان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک از گذشته یکدیگر را می شناسند و زمینه های همکاری با یکدیگر دارند. امیدوارم این سفر این مسیر را تسهیل کند.


در این بین خبرنگاری دیگر با اشاره به بازدید ظریف از دمشق و دیدار با بشار اسد از پیشنهادات ایران برای پایان دادن به بحران سوریه و همکاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش پرسید؟
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این پرسش بیان کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران همواره در همه موارد احترام به حق مردم هر کشور برای تعیین سرنوشت خود، مبارزه با خشونت، جلوگیری از کشتار انسان های بیگناه و کمک به سازندگی و توسعه این کشورهاست.


او تصریح کرد: در مورد سوریه دیدگاه های ما در این زمینه همواره بر پایان دادن به خشونت تأکید داشته است و اینکه گفت و گوهای سوری، بین مردم سوریه، دولت سوریه و همه گروه های دیگر در این کشور و آشتی ملی شکل بگیرد و حکومت با حضور همه بازیگران سوری و با نظر مردم سوریه کار سازندگی در این کشور را پیش برد.


او بیان کرد: امیدواریم جامعه جهانی با درک این واقعیت که کمک به افراط و متضرر کردن پایه های جوامع منطقه ما در خدمت منافع هیچ کشوری قرار نخواهد گرفت، هرچه سریع تر از اقداماتی که به گسترش ناامنی در این منطقه کمک می کند، خودداری کنند.


وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار در مورد پیوستن ایران به مبارزه با داعش، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در مبارزه با افراط و داعش پیشگام بوده است، سایر کشورهایی که تمایل دارند به این مبارزه بپیوندند می توانند با جلوگیری از کمک به این گروه ها و جلوگیری از اقداماتی که در نهایت به نفع گروه های افراطی تمام خواهد شد، به این مبارزه بپیوندند.


او با اشاره به سفرهای چند هفته گذشته خود گفت: در این سفرها در این زمینه با کشورهای موثر منطقه گفت وگو کردم و امیدوارم این گفت وگوها به ایجاد ثبات در منطقه کمک کند.


ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر مبنی بر دیدگاه وی از سفر اخیر ملک سلمان به ایالات متحده بیان کرد: ما بر خلاف دیگران در روابط دوجانبه سایر کشورها دخالت نمی کنیم، اما به همسایگان خود توصیه می کنیم که به جای دنبال کردن سیاست هایی که خشونت و ناامنی را در این منطقه دامن زده است به ندای جمهوری اسلامی ایران که ندای صلح، آرامش، ثبات و گفت وگو در منطقه است، بپیوندند.


او با تأکید بر اینکه خطر افراط همه دولت های منطقه و فراتر از منطقه را تهدید می کند، گفت: حتما نیاز است که همسایگان ما واقعیت ها و آثار سیاست های نادرست گذشته را به خوبی مشاهده و فصل جدیدی را باز کنند. ما معتقدیم هیچ وقت برای یک روش درست و صحیح دیر نیست.




تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن