تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آلودگي هواي تهران با اجراي طرح جايگزيني موتورسيکلت‌هاي بنزيني با موتورهاي برقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۷ب.ظ)
کاهش آلودگي هواي تهران با اجراي طرح جايگزيني موتورسيکلت‌هاي بنزيني با موتورهاي برقي موج - طبق آمارها در بحث شماره‌گذاري پلاک‌ها، بين 3 تا 3.5 ميليون موتورسيکلت در حال تردد، در تهران وجود دارد که غالب اين وسايل نقليه موتوري موجود از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند.
به گزارش خبرگزاري موج، مساله آلودگي هواي تهران، موضوع جديدي نيست و اين روزها براي آلوده‌تر شدن هوا مسائل مهمي دست‌به‌دست هم داده‌اند تا تهران را به شهري بحران‌زده از منظر هواي پاک تبديل کنند. در واقع اگر مهم‌ترين آلاينده هواي تهران را وجود اتومبيل‌ها و نيز موتورسيکلت‌هاي زياد با سوخت فسيلي بدانيم اشتباه و نا به جا نيست؛ چراکه با کاهش تعداد اتومبيل‌ها و موتورسيکلت‌ها در سطح شهر و نيز استفاده از تکنولوژي نوين مانند؛ اتومبيل‌هاي الکترونيکي و موتورسيکلت‌هاي برقي مي‌توان کمک بزرگي در کاهش حداکثري آلودگي شهر تهران داشته باشيم.
شايد کاهش تعداد اتومبيل‌هاي در حال تردد در سطح شهر، در نگاه اول کمي غيرممکن به نظر بياد، اما؛ ساماندهي و اجراي طرح‌هاي جايگزيني موتورسيکلت‌هاي بنزيني در حال تردد، در سطح شهر که اين روزها تعدادشان هم کم نيست با مشابه برقي خود، سهم زيادي در کاهش آلاينده‌هاي هواي پايتخت دارد.
طبق آمارها در بحث شماره‌گذاري پلاک‌ها، بين 3 تا 3.5 ميليون موتورسيکلت در حال تردد، در تهران وجود دارد و با توجه به اين‌که غالب اين وسايل نقليه موتوري موجود از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند و يک موتورسيکلت، حدود 6 برابر خودروهاي معمولي توليد آلودگي مي‌کند. اينجا است که اجراي طرح جايگزيني موتورسيکلت‌هاي بنزيني با موتورهاي برقي يک ضرورت مهم در پايتخت محسوب مي‌شود.
استفاده از موتورسيکلت‌هاي برقي در ساير کشورها با فرهنگ‌سازي اصولي به صورتي همه‌گير شده که بسياري از آن‌ها در اين عرصه پيشگام شده‌اند و با سياست گذاري‌هاي دقيق و منطقي و تأمين زيرساخت‌هاي لازم به عنوان يکي از مطمئن‌ترين وسايل در صنعت حمل‌ونقل خود معرفي کرده‌اند.
طي سال‌هاي گذشته شهرداري تهران درصدد بوده است تا با حمايت طرح جايگزيني موتورسيکلت‌هاي بنزيني با برقي، انقلاب بزرگي در کاهش آلودگي هواي پايتخت ايجاد کند.
آنچه که در اين طرح و اينجا گزيني مطرح است که شايد براي برخي نگران‌کننده باشد اين است که موتورسيکلت‌هاي برقي توان پايين‌تري نسبت به موتورسيکلت‌ها با سوخت بنزين داشته باشند و با توجه به موقعيت جغرافيايي و شيب برخي خيابان‌هاي پايتخت اين جايگزيني سودمند نباشد، اما؛ نکته قابل‌توجه اينجاست که موتورسيکلت‌هايي که به صورت معمول در شهر فعاليت مي‌کنند معادل cc 135 قدرت دارند و براي تأمين موتورسيکلت‌هاي برقي حداقل 3 هزار وات بايد در نظر گرفته شود که معادل بيش از cc125 در موتورهايي با سوخت بنزين است.
حائز اهميت است که اين موتورسيکلت‌هاي برقي، شيب تهران را به‌طور کامل پوشش مي‌دهند و شارژ آن تا 100 کيلومتر نيز پاسخگو خواهد بود.
نکته ديگري که اينجا مطرح است قيمت اين موتورها نسبت به موتورسيکلت‌هاي بنزيني است. در حال حاضر موتورسيکلت‌هاي بنزيني با صرف کمترين هزينه ممکن در اختيار مالکان قرار مي‌گيرد. از اين‌سو، طبق پيگيري صورت گرفته، قيمت واقعي موتورسيکلت‌هاي برقي بين ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است و با توجه به صفر بودن تعرفه گمرکي واردات اين نوع موتورسيکلت نبايد قيمت آن‌ها به بيش از دو ميليون مي‌رسيد، اما؛ شنيده‌ها حاکي از آن است که عده‌اي سودجو قيمتي حدود 8 تا 10 ميليون تومان روي اين موتورسيکلت‌ها در بازار گذاشتند و بنابراين انگيزه‌اي براي خريد موتوربرقي در بين متقاضيان به وجود نمي‌آيد،
اما؛ خوشبختانه شهرداري تهران با انديشيدن طرح‌هاي راه گشا از جمله همکاري با توليدکنندگان داخلي موتورسيکلت‌ها براي توليد اين موتورها در داخل و نيز پرداخت تسهيلات ويژه براي خريد موتورسيکلت‌هاي برقي توانسته اين نگراني‌ها را تا حدودي کاهش دهد.
آنچه که اينجا مطرح است با وجود تمام تمهيدات انديشيده شده، به بهره‌برداري رسيدن اين طرح همکاري و همت تمامي دستگاه‌هاي مربوطه را مي‌طلبد. شهرداري با اقدام به اجراي اين طرح گام مهم و اصولي براي کاهش آلاينده‌هاي هوا و نيز آلودگي‌هاي صوتي شهر؛ به‌خصوص مناطق پرترددي مانند؛ منطقه 12 که از اهميت ويژه‌اي برخوردار است برداشته و اميد مي‌رود که با عملي شدن اين طرح آينده خوب و به دور از آلاينده‌ها و آلودگي‌هاي صوتي امروزي رقم بخورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن