تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819530092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنانه شدن فقر، هشداري جدي براي جامعه ايران است/ مستمري هاي حداقلي نياز سرپرستان خانوار را برطرف نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲ب.ظ)
زنانه شدن فقر، هشداري جدي براي جامعه ايران است/ مستمري هاي حداقلي نياز سرپرستان خانوار را برطرف نمي کند موج- وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي زنانه شدن فقر را هشداري جدي براي مسئولان کشور دانست و خواستار ورود تمام دستگاه هاي اجرايي به موضوع افزايش حمايت ها از بانوان شد.
علي ربيعي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين مطلب تصريح کرد: بدون شک زنانه شدن فقر، آسيب هاي اجتماعي بسياري را براي جامعه ايراني به همراه خواهد داشت زيرا اين اتفاق مقدمه اي براي بسياري از بحران ها است.
وي افزود: آسيب پذيري زنان جامعه، بسياري از آسيب هاي اجتماعي ديگر را نيز در پي خواهد داشت و به همين خاطر است که بايد هر چه سريع تر براي کاهش فقر در ميان زنان جامعه برنامه ريزي شود.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به کمک هاي ارائه شده از سوي نهادهاي حمايتي به زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نهادهايي همانند سازمان بهزيستي کشور و کميته امداد امام خميني (ره) خدماتي را به زنان سرپرست خانوار ارائه مي دهند اما اين خدمات هيچ گاه کافي نبوده است.
وي ادامه داد: پرداخت مستمري حداقلي نياز زنان سرپرست خانوار را برطرف نمي کند و اگر قرار است به اين قشر کمک کنيم بايد شرايط را براي اشتغال به کار آنها فراهم سازيم.
ربيعي در خصوص وام هاي پرداختي از سوي نهادهاي حمايتي براي اشتغال هاي خرد زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولان کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور براي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خود وام هاي خود اشتغالي را در نظر گرفته اند و زنان مي توانند براي اشتغال هاي خانگي و يا شغل هاي کوچکي که براي خود دست و پا مي کنند از اين نهادها وام دريافت کنند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به لزوم افزايش کلنيک هاي مشاوره ارزان قيمت در کشور تصريح کرد: بايد کلنيک هاي مشاوره اي در سطح وسيع و با تسهيلات ويژه در سراسر کشور راه اندازي شوند تا اقشار نيازمند و به ويژه زنان آسيب ديده، بتوانند از اين کلنيک ها بهره مند شوند.
وي افزود: بسياري از زناني که زماني با مشکلات مالي زيادي مواجه بوده اند با راه اندازي يک تعاوني اکنون توانسته اند تعداد زيادي از زنان ديگر را نيز که نيازمند کار هستند، استخدام کنند و ما نيز در وزارتخانه از اين نوع اشتغال ها حمايت مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن