تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803785833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلماني ها: حاضريم در جايگاهي برابر در صنعت نفت ايران باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
آلماني ها: حاضريم در جايگاهي برابر در صنعت نفت ايران باشيم موج - همانطور که آلمان عنوان نخست اعزام هيات اقتصادي بعد از توافق جامع هسته اي به ايران را به خود اختصاص داد، حالا با ورود وزير اقتصاد مرفه ترين ايالت خود به کشورمان، عنوان مصرترين کشور غربي در همکاري تجاري و صنعتي با ايران را نيز به نام خود کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، به نظر آلماني ها از ديگر رقباي اروپايي و غيراروپايي خود نسبت به حضور در پروژه هاي صنعت نفت ايران مصرتر هستند چراکه بعد از اعزام هيات اقتصادي بلندپايه خود به ايران که نخستين هيات تجاري کشورهاي غربي در آن مقطع محسوب مي شدند، حالا تيم دوم اقتصادي خود را براي پيگيري بيشتر راهي ايران کردند.
به نظر مي آيد برآورد اميرحسين زماني نيا معاون امور بين الملل و بازرگاني وزارت نفت در مورد هيات هاي بلندپايه اقتصادي که بعد از توافق جامع هسته اي راهي کشورمان شدند به واقعيت نزديک تر است وقتي در پاسخ به اين که کداميک از هيات هاي خارجي در مذاکرات جدي تر بوده و بزودي به ايران باز خواهند گشت، گفت: به ترتيب آلماني ها، فرانسويان و ايتاليايي ها نسبت به ديگران در مذاکرات جدي تر بودند و خواهان بازگشت هر چه سريعتر به ايران پس از لغو تحريمها هستند.
وي البته افزود: صنايع ايران و ايتاليا در کنار فرهنگ و روحيات مردم دو کشور ارتباط نزديکي به يکديگر دارند.
لينده، زيمنس، مرسدس دايملر، باسف، فولکس واگن، جي آي زد (GIZ) و دهها شرکت آلماني، قائم مقام صدراعظم را در سفر قبلي آلماني ها به کشورمان همراهي مي کردند و بعد از آن سفر و ديدار بيژن زنگنه و زيگمار گابريل قرار شد پاييز امسال کميسيون مشترک بين دو کشور برگزار شود؛ چراکه آلمان شريک نخست ايران در بخش پايين دستي، تجهيزات، پتروشيمي، پالايشگاه و ساخت توربين است.

حاضريم در جايگاهي برابر در صنعت نفت ايران باشيم
امروز (يکشنبه) نيز نيلز اشميد وزير اقتصاد و دارايي ايالت بادن - وورتمبرگ آلمان فدرال به عنوان مسوول اقتصادي مرفه ترين ايالت در آلمان به ساختمان وزارت نفت رفت و پس از ديدار و گفت وگو با بيژن زنگنه وزير نفت کشورمان، گفت: شرکتهاي ايالت بادن وورتمبرگ آلمان در گذشته همکاري مطلوبي با ايران و شرکتهاي ايراني داشته اند و ما در نظر داريم پس از لغو تحريمها، همکاريهاي خود را ادامه دهيم.
وي افزود: شرکتهاي ايالت بادن - وورتمبرگ هم اکنون به دنبال مذاکره با طرفهاي ايراني و کسب اطلاعات مورد نياز از بخشهاي مختلف صنعتي و انرژي ايران براي يافتن راههاي همکاري پس از تحريمها هستند.
وزير اقتصاد و دارايي ايالت بادن - وورتمبرگ تصريح کرد: شرکتهايي که در قالب اين هيات ٦٨ نفره به ايران آمده اند، در زمينه هاي ساخت ماشين آلات، فناوريهاي سنجش و مهندسي قوي هستند و مي توانند به صنعت ايران کمک کنند.
اشميد با بيان اين که ما حاضريم در جايگاهي برابر در صنعت نفت ايران حاضر شويم و در بخشهاي مورد نياز مشارکت کنيم، گفت: ما به بازار بزرگ ايران اعتقاد داريم و براي شرکتهاي ايالت بادن - وورتمبرگ آلمان شفافيت حقوقي اهميت بسيار بالايي دارد.
وي با اشاره به اعلام آمادگي شرکتهاي ايالت بادن - وورتمبرگ آلمان براي فعاليت در پروژه هاي ارتقاي بهره وري انرژي در ايران، گفت: تلاشهايي که ايرانيها در اين سالها در زمينه بهره وري انرژي انجام داده اند، قابل توجه است.

آلماني ها شدت انرژي در ايران را پايين مي آورند
بيژن زنگنه نيز پس ازديدار با اين مقام ارشد آلماني گفت: شرکتهاي آلماني بايد براي دور جديد همکاري با ايران براي خود شريک ايراني انتخاب کنند و در اين دور جديد تنها به بازار ايران فکر نکنند بلکه به بازارهاي منطقه بينديشند.
وي با بيان اينکه در اين ديدار همچنين نحوه سرمايه گذاري در ايران با توجه به سياستهاي اصل ٤٤ براي شرکتهاي آلماني تشريح شد، اظهار کرد: ظرفيت و پتانسيل ايران در بخشهاي مختلف نيز به شرکتهاي آلماني توضيح داده شد.
وزير نفت به علاقمندي دو طرف به موضوع صرفه جويي انرژي اشاره کرد و گفت: با توجه به اين که شدت انرژي در ايران بالاست و ايالت بادن – وورتمبرگ در زمره بهترين ايالاتهاي آلمان از نظر ماشين سازي به معناي عام و ساخت خودرو است بنابراين در اين زمينه دو کشور مي توانند با يکديگر همکاري کنند.

شروع همکاري نفتي ايران و آلمان از بهار آينده
البته زنگنه درباره اين که چه زماني همکاري بين ايران و ايالت بادن – وورتمبرگ آغاز مي شود، اظهار کرد: بايد شرکتهاي دو کشور هم اکنون مذاکره با يکديگر را آغاز کنند و يا آنهايي که آغاز کردند نيز به مذا کرات ادامه دهند.
زيگمار گابريل وزير اقتصاد و انرژي آلمان نيز که در سفر نخست هيات بلندپايه آلماني به ايران آمده بود درباره اينکه برنامه هاي جدي براي همکاريها در بخش صنعت چه زماني آغاز مي شود، گفت: مهمترين تاريخ بعدي بهار آينده خواهد بود که تحريمها لغو و محدوديتهاي پيش روي شرکتهاي غير آمريکايي براي فعاليت در ايران برداشته مي شود.
در همين زمينه زماني نيا معاون امور بين الملل و بازرگاني وزير نفت از سفر دو هيات اقتصادي از دو ايالت ديگر آلمان به ايران ظرف کمتر از ٢٠ روز آينده خبر داد و گفت: شرکتهاي ايالت بادن – وورتمبرگ در زمينه هاي ساخت ماشين آلات و تجهيزات تخصص دارند که قرار شد شرکتهاي آنها براي همکاري براي ساخت ١٠ قلم کالاي اساسي مورد نياز صنعت نفت به مسئول حمايت از صنايع داخلي نفت معرفي شوند.
وي افزود: بهينه سازي مصرف انرژي و مشارکت شرکتهاي آلماني با شرکتهاي ايراني براي ساخت تجهيزات را ديگر محور ديدار امروز عنوان کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن