تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803145407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس/ روزنامه‌های اصلاح‌طلب وزیر منتقد به «کمپین نَه به خرید خودروی صفر» را زیر گرفتند+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/
روزنامه‌های اصلاح‌طلب وزیر منتقد به «کمپین نَه به خرید خودروی صفر» را زیر گرفتند+تصاویر
اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره «کمپین نَه به خرید خودروی صفر» با انتقاد شدید روزنامه‌های اصلاح‌طلب مواجه شد.

خبرگزاری فارس: روزنامه‌های اصلاح‌طلب وزیر منتقد به «کمپین نَه به خرید خودروی صفر» را زیر گرفتند+تصاویر



گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس-حمزه ناجیان: محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری روز دوشنبه هفته گذشته(94/6/9) در اظهارنظری، راه‌اندازی و حمایت از کمپین نخریدن خودروی صفر را «خیانتی به منافع ملی» دانست. همچنین وی در ادامه پا را فراتر گذاشت و گفت: «ایجاد این کمپین خلاف و گناه است و کار ضدانقلاب است که به ضرر اقتصاد داخل خواهد بود». پس از این نشست خبری، رسانه‌های کشور و دوشادوش آن‌ها کاربران شبکه‌های اجتماعی که به شدت از صحبت‌های وزیر دولت یازدهم ناراحت و عصبانی شده بودند، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه های مکتوب و مجازی به این اظهارات واکنش نشان دادند. به گزارش فارس، صحبت های نعمت زاده به حدی دور از انتظار بود که توضیحات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز باعث فروکش شدن شعله اعتراضات نشد. در همین رابطه روزنامه های اصلاح‌طلب انتقادهای گسترده‌ای را نسبت به سخنان جنجالی نعمت زاده مطرح کردند که در ادامه به مرور آنها می پردازیم. - سه‌شنبه 10 شهریور یک روز پس از اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکثر روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیتر کردن بخش جنجالی صحبت‌های نعمت‌زاده، نشست خبری روز دوشنبه را بازتاب داند. در این میان روزنامه شرق و آفتاب‌یزد علاوه بر گزارش نشست خبری وزیر یکی از یادداشت‌های اصلی رسانه خود را نیز به این اتفاق اختصاص دادند. * روزنامه شرق: چه چیز به آقای وزیر حق داده تا عده‌ای را «ضد انقلاب» بنامد/ مگر نعمت زاده صاحب فتوا است روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز سه‌شنبه 94/6/10 علاوه بر انتشار سخنان وزیر صنعت در یادداشتی جداگانه به شدت علیه اظهارات آقای وزیر موضع گرفت. در بخشی از یادداشت روزنامه شرق آمده است: «سؤال اساسی این است که چه‌چیز یا عاملی به آقای وزیر حق می‌دهد که گروهی از افراد را، ولو بدون ذکر نام، با اوصافی از قبیل «ضدانقلاب» و «خیانت به منافع ملی» مورد خطاب قرار دهد. آقای وزیر محترم پا را از این نیز فراتر گذاشته و در هیأت یک «صاحب فتوا» حکم به «گناه‌بودن» این کمپین داده‌‌اند. دقت زیادی لازم نیست تا بدانیم این نسبت‌ها، قانونا و شرعا، نسبت‌های سنگین و دشواری هستند. اصلا فرض کنیم حرف‌هایی که در این کمپین گفته شده، غلط است. باز هم آیا صفت‌هایی چون خیانت به منافع ملی و ضدانقلاب و گناه را می‌توان در مورد آن به کار برد؟»

  * آفتاب یزد: آقای نعمت‌زاده! این ادبیات دولت نیست روزنامه آفتاب یزد نیز که برای مشروح نشست خبری نعمت‌زاده تیتر «نعمت‌زاده: کمپین نخریدن خودرو ایرانی خیانت است!» را انتخاب کرده بود در یادداشتی با عنوان «آقای نعمت‌زاده! این ادبیات دولت نیست» به شدت اظهارات وزیر صنعت را محکوم کرد. علیرضا کریمی در این یادداشت با تامل‌برانگیز خواندن ادبیات وزیر دولت تدبیر و امید در قبال منتقدان کیفیت خودروی داخلی نوشت: حال چه شده که وزیر این دولت، خود با این ادبیات به استقبال منتقدان می‌رود؟ منتقدانی که حرفشان حق است و سزاوار این برخورد نیستند. بجاست رئیس جمهور محترم در این خصوص به وزیر مربوطه تذکر دهند. همچنین یادداشت نویس این روزنامه اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: آقایان بایستی در جریان باشند مردم کشور «من» سلطه پذیر نیستند و با ادبیات تحکم نمی توانند راه به جایی ببرند.

  * روزنامه قانون: خریدن و یا نخریدن یک کالا هیچ ارتباطی با علایق یک فرد به نظام ندارد «دفاع تکراری وزیر صنعت از خودروهای بی کیفیت، کمپینی‌ها ضد انقلاب هستند!» عنوان تیتر و روتیتر روزنامه قانون از سخنان وزیر صنعت در نشست خبری روز دوشنبه بود. این روزنامه همچنین در این رابطه یادداشتی از سعید لیلاز از اقتصاددانان کشور منتشر کرد. لیلاز در روزنامه قانون نوشت: با این جمله آقای نعمت‌زاده که گفته‌اند هر فردی در «کمپین نخریدن خودروی داخلی» شرکت کند ضد انقلاب است مخالفم. به این دلیل که فکر می‌کنم در یک اقتصاد آزاد هر فردی این حق را دارد که کالای خود را برای خریدن یا نخریدن انتخاب کند. خریدن و یا نخریدن یک کالا نیز هیچ ارتباطی با علایق یک فرد با نظامی که در آن زندگی می کند ندارد.

  * روزنامه ابتکار نیر با تند خواندن واکنش وزیر به کمپین نه به خرید خودروی صفر، تیتر «واکنش وزیر به کمپین نخریدن خودرو صفر داخلی» را برای مطلب خود انتخاب کرد.

  به گزارش فارس، روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز تیتر «نخریدن خودروهای داخلی گناه است» را برای صفحه اصلی خود انتخاب کرد و با این خبر به بازتاب اظهارات جنجالی روز دوشنبه نعمت زاده پرداخت.

  - چهارشنبه 11 شهریور در روز چهارشنبه روزنامه آفتاب‌یزد با انتشار گزارش، یادداشت و کاریکاتوری درباره نعمت زاده به شدت به آقای وزیر انتقاد کرد. روزنامه آرمان هم که روز گذشته در قبال اظهارات جنجالی وزیر دولت تدبیر و امید، سیاست سکوت را اختیار کرده بود امروز گزارشی با عنوان «خودروها روی دست خودروسازان» را منتشر کرد. شرق، دیگر روزنامه‌ اصلاح طلبان هم از رئیس‌جمهور خواست تا به وزیرش تذکر دهد. در این روز، روزنامه اعتماد این که شخصی افراد حامی کمپین نخریدن خودروی ایران را به مثابه خائن معرفی کند را به شدت محکوم کرد. * گزارش آفتاب یزد از کمک 500 میلیاردی به خودروسازان! روزنامه آفتاب یزد همچنین روز چهارشنبه دو مطلب را درباره خودروسازان و صحبت های وزیر صنعت منتشر کرد. در مطلب اول این روزنامه در گزارشی با تیتر «کمک 500 میلیاردی به خودروسازان!» نوشت: طی روزهای گذشته محمدرضا نعمت زاده ، وزیر صنعت و معدن بر خلاف انتظار مشتریان به دفاع تمام قد از دو شرکت خودرویی داخلی پرداخت که لحن او در این حمایت ،خود نیز جنجال ها و حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. این دفاع وزیر صنعت از خودروسازان داخلی که چند سال اخیر تقریبا بی سابقه بوده حالا مدیران خودرویی کشوررا بسیار دلگرم کرده است. البته در این بین یک اتفاق مثبت دیگر به نفع دو شرکت خودروسازی داخلی رقم خورده چرا بر اساس جدیدترین اخبار آنها اجازه پیدا کرده اند که از بانک ها تا سقف پانصد میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری دریافت کنند.

  * روزنامه آفتاب یزد: وزیر ثروتمند کابینه عضو هیأت مدیره ده‌ها شرکت است/ جای نعمت‌زاده در دولت نیست همچنین این روزنامه اصلاح طلب در گزارشی با عنوان «درباره اظهارات نعمت زاده» نوشت: محمدرضا نعمت زاده یکی از ثروتمندان کابینه است، در دهها شرکت عضو هیات مدیره است، آنقدر وضع مالی وزارتخانه اش خوب است که روزنامه اختصاصی خود را یعنی صمت را رایگان و آن‌هم با پست توزیع می کند . این وزیر کمپین خود جوش مردم برای ارزان کردن خودروهای ایرانی را خیانت می داند، چرا؟! نعمت زاده حق دارد تمام عمر جزو مقامات ارشد باشد و آنطور که شایعه ها می گویند میلیاردی سرمایه دارد ولی مردم به عنوان مشتری حق ندارند برای مقداری صرفه جویی طرف تقاضا را کاهش دهند تا خودرویی که چند برابر قیمت تمام شده اش به دست مردم می رسد و عده زیادی را به ثروت های بادآورده می رساند، چرا؟ چون وزیر تنها خودش و هم طبقه های پولدار خود را تحویل می‌گیرد، چون به وزارت آسان عادت کرده است.  وزیری که خریداران را به خاطر خواست قانونی شان برای ارزان شدن محصولی خائن می داند جایش در دولت نیست، بلکه باید توسط دولت در معرض بازخواست قرار بگیرد و اگر مجلس که به دلایل دوری و نزدیکی جناحی دست به استیضاح و عدم استضیاح می زند اگر دل در گرو مردم داشت حتما این وزیر را بازخواست می کرد. اما نباید منتظر این اتفاق‌ها بود.

  * روزنامه شرق: چرا رئیس‌جمهور حقوق‌دان به نعمت‌زاده تذکر نداد یا از وی نخواست از مردم عذرخواهی کند؟ روزنامه شرق دیگر روزنامه اصلاح طلب در یادداشتی به قلم نعمت احمدی از حقوق‌دانان کشورمان روز چهارشنبه 94/6/11 نوشت: باعث تعجب است که چگونه و چرا رئیس‌جمهور حقوق‌دان به وزیر کابینه خود تذکر ندادند یا از وی نخواستند از مردم عذرخواهی کند؟ خائن و ضدانقلاب، کسانی هستند که علیه منافع ملی اقدام می‌کنند، نه مردمی که بحق می‌خواهند بعد از پنج دهه از حضور صنعت گذار خودروسازی در ایران و درجازدن این صنعت در مرحله مونتاژ، خودرویی در شأن خود خریداری کنند.

  * روزنامه آرمان: خودروسازان بدهی تاریخی به مردم دارند/ این کمپین خیانت نیست «خودروها روی دست خودروسازان» عنوان گزارشی بود که روزنامه آرمان در روز چهارشنبه برای صفحه اصلی خود استفاده کرد. در این گزارش سعید لیلاز از اقتصاددانان کشورمان با تاکید بر این که خودروسازان بدهی تاریخی به مردم دارند به آرمان گفت: به هیچ عنوان این کمپین را نه خیانت، نه هنر، نه بد و نه خوب می‌دانم. این بازتابی از واقعیتی است از بازار خرید که در ایران وجود دارد و آن واقعیت، همین نداشتن قدرت خرید مردم است.

  * روزنامه اعتماد: کمپین نخریدن خودروی داخلی، زنگ خطر خوبی است برای همه که متوجه شوند دوران انحصار رسانه‌ای گذشته  روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز طی یادداشتی با اشاره به این که «درست نیست که کمپین نخریدن خودروی ایران را به مثابه خیانت معرفی کرد و انگ زد، حتی اگر ضرر هم داشته باشد باید با ادبیاتی متین و عقلانی با آن برخورد کرد»، تصریح کرد: این زنگ خطر خوبی است برای همه که متوجه شوند دوران انحصار رسانه‌ای گذشته است. این حرکت، در کلیت خود حرکتی معمول در کشورهای توسعه‌یافته است، اینکه مردم حق داشته باشند و از آن مهم‌تر اینکه مردم بتوانند در برابر هر موضوع مطلوب یا نامطلوبی واکنش مثبت یا منفی نشان دهند. یکی از واکنش‌های منفی تحریم و نخریدن یک کالا یا رای ندادن به یک سیاستمدار و... است.

  - پنج شنبه 12 شهریور در روز پنج شنبه علی رغم این که اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بود اما انتقادات علیه خودروسازان و وزیر حامی آن‌ها تمام نشد؛ روزنامه آفتاب‌یزد در این روز اظهارات نعمت‌زاده را به اندازه ده‌ها گل به خودی تعبیر کرد، روزنامه شرق این اطلاعیه را عقب‌نشینی به سبک نعمت زاده خواند و روزنامه قانون از وزیر خواست تا با زبان خواهش با مردم سخن بگوید.   * روزنامه آفتاب‌یزد: اظهارات نعمت‌زاده به اندازه ده‌ها گل به خودی حساب می‌شود روزنامه آفتاب یزد روز پنج‌شنبه 94/6/12 طی یادداشتی به قلم سیدعلیرضا کریمی تاکید کرد: درحال حاضر اتمسفر رسانه‌ای کشور از مسائل هسته‌ای و موفقیتهای دولت و همچنین امید ایجاد شده به سمت اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت، شیفت و به نقل محافل تبدیل شده است. به هر حال این موضوع حاکی از هنرمندی خاص آقای وزیر است (!) که توانسته به بهانه حمایت از صنعت خودرو، کمک کند دلواپسان کل عملکرد دولت را زیرسوال ببرند؛ حمایتی که به اندازه ده ها گل به خودی حساب می‌شود.

  * واکنش «کمپین نخریدن خودروی ساخت داخل» به اظهارات اخیر وزیر صنعت همچنین این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان «فاز جدید تجریم خودروی داخلی» نوشت: سخنان وزیر صنعت درواکنش به کمپین نه به خرید خودروی داخلی،  آنقدر عجیب وغیرقابل انتظار بود که با وجود گذشت چند روز از آن ، کماکان در صدر اخبار و گزارش‌های رسانه‌های مختلف قرار دارد و البته در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب زیادی داشته است. یک فعال کمپین تحریم خودروهای ساخت داخل به روزنامه آفتاب برد توضیح داد: انتظار می‌رفت که طرف صحبت و انتقاد وزیر صنعت، مدیران و مسئولان خودروسازی داخلی باشد، نه مردمی‌که نسبت به عملکرد آنها اعتراض دارند.   * روزنامه شرق: عقب نشینی به سبک نعمت زاده روزنامه شرق روز پنج شنبه در مطلبی با عنوان «خودرو بدون کمپین هم خریدار ندارد» که اشاره به سخنان وزیر صنعت داشت، خاطرنشان کرد: کمپین «خودروی صفر نخرید» رو به خاموشی بود که با اظهارنظرهای مسئولان و کارشناسان، دوباره شعله‌ور شد و زمانی‌که وزیر صنعت به عنوان اصلی‌ترین متولی بازار خودرو به این کمپین واکنش نشان داد، به‌مثابه بنزین بر آتش روبه‌خاموشی عمل کرد. همچنین این روزنامه اصلاح طلب افزود: گویا فشار رسانه‌ها عرصه را چنان بر وزیر تنگ کرد که قائم‌مقامش با حضور در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» در مقام دلجویی از مردم و کاهش فشارها بر رئیس برآمد.

  * توضیحات وزارت صنعت درباره اظهارات جنجالی نعمت‌زاده روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز با جنجالی خواندن اظهارات نعمت‌زاده، توضیحات وزارت صنعت را منتشر کرد.

  * روزنامه قانون: آقای وزیر از مردم خواهش کنید، نه پرخاش داوود حشمتی، روزنامه نگار طی یادداشتی که روزنامه قانون آن را روز پنجشنبه 94/6/12 منتشر کرده بود نوشت: جامعه ایران حق دارد ازخائن خطاب شدن توسط وزیر صنعت به خشم بیاید.اگراهل سیاست ما،عادت کرده‌اند به هربهانه واهی،آنها را «ضدانقلاب» و «خائن» خطاب کنند، اما توده‌های مردم نه تنها چنین صبری ندارند،بلکه روانیست با آنها که در سخت‌ترین شرایط،باربی‌کفایتی مدیران وسختی شرایط تحریم رابردوش کشیدند،این‌گونه صحبت شود. همچنین این روزنامه ادامه داد: لازم است یادآوری کنیم که برآن صندلی با اتکا به رای مردم تکیه زدید.وقتی که مردم ناراضی هستندبایدصدای آنها را به گوش جان بشنوید. قدرت به شما واگذار شد تا از حقوق آنها دفاع کنید. متاسفانه وقتی دولت به بنگاهداری اقتصادی آن هم در این سطح وارد می‌شود، ناچار است نه تنها مشکلات شرکت‌ها را از جیب ملت تامین کند، بلکه در نقطه مقابل آنها ایستاده و استفاده از حق طبیعی آنها را فعل «حرام» و «خیانت» عنوان کرده و آنها را «ضدانقلاب» خطاب می‌کند.

    بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

94/06/15 - 10:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن