تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران از ارتقاي همکاري با قرقيزستان استقبال مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۷ق.ظ)
لاريجاني: ايران از ارتقاي همکاري با قرقيزستان استقبال مي‌کند موج- رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران از گسترش روابط خود با قرقيزستان استقبال مي‌کند گفت: روابط تجاري و اقتصادي ايران و قرقيزستان با ظرفيت‌هاي موجود متناسب نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، «الماس بيک آتامبايف» رئيس جمهور قرقيزستان با «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو کرد.
لاريجاني گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي ارتقاي سطح مناسبات خود با قرقيزستان را در زمينه‌هاي مختلف تجاري و اقتصادي از جمله در بخش‌هاي کشاورزي، شيلات، انرژي، ساخت نيروگاه و سد توسط متخصصان و شرکت‌هاي ايراني در قرقيزستان، ساختمان سازي، خدمات فني و مهندسي، گردشگري و ساير زمينه‌هاي علمي و فناوري محور دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: لغو رواديد ميان دوکشور نيز مي‌تواند علاوه بر تقويت صنعت گردشگري، کمک شاياني به ارتقاي سطح روابط بخش‌هاي خصوصي و تجار دو کشور کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت همکاري‌هاي دو کشور در سازمان‌هاي بين المللي گفت: جمهوري اسلامي ايران از ارتقاي سطح همکاري‌هاي خود با قرقيزستان در سازمان‌هاي منطقه اي و بين المللي استقبال مي‌کند.
لاريجاني افزود: با توجه به استفاده سياسي و ابزاري کشورهاي بزرگ غربي از موضوع حقوق بشر، همکاري دو کشور در سازمان‌هاي متولي اين امر حائز کمال اهميت است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توافق کشورمان به 1+5 بر سر مساله هسته اي تصريح کرد: طولاني شدن مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 بر سر موضوع هسته اي نتيجه زياده خواهي طرف مقابل، عدم عزم جدي براي توافق و اصرار آن‌ها بر ممانعت از دستيابي ايران بر حق خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي به وسيله ابزار تحريم بود که در نهايت با ايستادگي و پايداري ملت ايران ناکارآمدي تحريم‌ها عيان گشته و طرفين به توافق کنوني رسيدند.

آزادي خواهي و استقلال طلبي مردم ايران و قرقيزستان

الماس بيک آتامبايف رييس جمهوري قرقيزستان در اين ديدار قرابت‌هاي فرهنگي و ديني مردم دو کشور را يادآور شد و گفت: عاملي که بيش از هرچيز ديگر جمهوري اسلامي ايران و قرقيزستان را به هم نزديک کرده، روح آزادي خواهي و استقلال طلبي مردم دو کشور است که اين ظرفيت بزرگ در کنار قرابت‌هاي فرهنگي و ديني فيمابين، کمک شاياني به تسريع همکاري‌هاي دو کشور خواهد کرد.
رئيس جمهور قرقيزستان دربخش ديگري از سخنان خود به انتخابات پارلماني پيش رو در قرقيزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به جايگاه ممتاز پارلمان قرقيزستان و مجلس شوراي اسلامي در تصميم گيري‌هاي کلان دو کشور، توسعه همکاري‌هاي ميان مجالس ايران و قرقيزستان قطعاً در تسهيل و پيشبرد همکاري‌هاي فيمابين نقش سازنده اي ايفا مي‌کند.
الماس بيک آتامبايف در ادامه توسعه همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي دو کشور را عنصري مهم در روابط دو کشور توصيف کرد و گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان ايران و قرقيزستان در زمينه‌هاي مختلف، مسوولان دو کشور بايد اهتمام خاصي به توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي داشته باشند و دراين راستا برقراري پرواز مستقيم و تأسيس خط راه آهن ميان دو کشور و ترانزيت کالا ازاين مسير مي‌تواند نقش عمده اي داشته باشد.
رئيس جمهور قرقيزستان درپايان دستيابي جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 به توافق هسته اي را به رئيس مجلس شوراي اسلامي تبريک گفت و افزود: اين توافق که حاصل پافشاري جمهوري اسلامي ايران بر استقلال و خودکفايي خود بود، فصل جديدي در روابط جمهوري اسلامي ايران با ساير کشورها گشوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن