تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت چین - پاکستان با هند و امارت در جنوب آسیا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رقابت چین - پاکستان با هند و امارت در جنوب آسیا
دو کشور در سطح امنیتی علیه تروریسم همکاری خواهند کرد که شامل به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در شبکه‌های فراملی مستقر در کشورهای سوم می‌باشد. اولین نشانه‌ آن این می‌باشد که گروه‌های تروریستی که پاکستان حامی آنها است، بزودی دامنه عملیات‌های خود را در کشور امارات گسترش خواهند داد.
کد خبر: ۵۲۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ - 06 September 2015


هند پس از قرارداد تجاری میان پاکستان و چین به ارزش ۴۶ میلیارد دلار، با امارات برای رقابت با رقیب دیرینه خود قراردادی به ارزش ۷۵ میلیون دلار بسته است.

به گزارش تسنیم، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین چندی قبل با سفر به پاکستان قرارداد تجاری به ارزش 46 میلیارد دلار و ایجاد راهروی اقتصادی چین - پاکستان را به امضا رساندند.

بر اساس این راهروی اقتصادی، این احتمال وجود دارد که پاکستان پس از فعال کردن بندر «گوادر»، به مرکز اقتصادی در منطقه تبدیل شود.

با این حال، اظهارات «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار اخیرش از چین مبنی بر توقف راهرو اقتصادی پکن- اسلام‌آباد نشان می‌دهد که همکاری استراتژیک چین و پاکستان برای هند نگران کننده است.

اما رئیس جمهور چین با رد خواسته دولت هند، بر تکمیل پروژه 46 میلیارد دلاری در پاکستان  تاکید کرده است.

این امر باعث شد تا «نارندا مودی» نخست وزیر هند راهی امارات متحده عربی شود.

در حالی که روابط پاکستان با امارات به‌دلیل عدم شرکت اسلام‌آباد در ائتلاف عربستان و همچنین عدم اعزام ارتش برای جنگ در یمن تحت تاثیر قرار گرفته، اکنون هند و امارات تلاش می‌کنند تا شریک استراتژیک جدیدی در منطقه باشند.

مقامات کشورهای هند و امارات در حال بررسی همخوانی منافع اقتصادی و ژئوپولیتیکی می‌باشند تا تعهد سرمایه‌گذاری 75 میلیارد دلاری این کشور عربی را در زیرساخت‌های دهلی‌نو کامل کنند.

پس از بازدید «نارندا مودی» نخست وزیر هند از ابوظبی و دبی، «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات به همراه هیئتی 95 نفره به دهلی‌نو سفر کرد تا در مورد سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون مانند انرژی تجدیدپذیر برای امور دفاعی، امنیتی، گردشگری و آموزش عالی بحث و تبادل نظر کند.

وزیر امور خارجه امارات دیدارهایی با «مانوهار پریکار» وزیر دفاع، «سورش پربهو» وزیر راه‌آهن و «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه و «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند داشت.

«انیل وادهوا» وزیر امور خارجه در شرق این کشور گفت: همخوانی منافع ژئوپولیتیکی موجب تقویت و تسریع روابط هند و امارات پس از سفر نارندا مودی شده است.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه هند آمده است دو کشور موافقت کرده‌اند تا روابط تجاری دوجانبه را به میزان 60 درصد در طول پنج سال آینده افزایش دهند و علاوه‌برآن، امارات متعهد به تشویق سازمان‌های سرمایه‌گذاری خود برای افزایش سرمایه‌ گذاری در هند شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل ایجاد «صندوق سرمایه‌گذاری زیرساختی هند-امارات» می‌باشد که هدف آن رسیدن به مرز 75 میلیارد دلار است.

دو کشور در سطح امنیتی علیه تروریسم همکاری خواهند کرد که شامل به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در شبکه‌های فراملی مستقر در کشورهای سوم می‌باشد. اولین نشانه‌ آن این می‌باشد که گروه‌های تروریستی که پاکستان حامی آنها است، بزودی دامنه عملیات‌های خود را در کشور امارات گسترش خواهند داد.

همچنین مبارزه علیه گروه تروریستی داعش نیز یکی دیگر از موضوعات همکاری دو کشور است.

انیل وادهوا ادامه داد: هند و امارات در بخش‌های دفاعی، انرژی، آی‌تی، تجارت و الکترونیکی همکاری خواهند کرد. هر دو کشور لیستی از پروژه‌هایی در زمینه تولیدات دفاعی را در حالی تهیه کردند که «نیرمالا سیتهارامن» وزیر اقتصاد با همراهی هیئتی بزرگ هندی در آینده‌ای نزدیک به امارات سفر خواهد کرد تا روابط اقتصادی را تقویت کنند.

وزیر امور خارجه در شرق هند افزود: امارات در ساخت ذخایر استراتژیک پترولیوم هند مشارکت خواهد داشت. از طرفی هند هم موافقت کرده تا برخی از مشکلات معلق را حل کند.

علاوه‌برآن، شرکت‌های هندی تمایل خود را برای مشارکت در پروژه‌‌های نفتی در امارات اعلام کرده‌اند.

وزیر امور خارجه امارات گفت: مصمم هستیم تا سرمایه‌ بیشتری را در بخش‌های مختلف هند تزریق کنیم. امارات به هند پیشنهاد همکاری با شرکت‌های این کشور در کشورهای سوم بخصوص آفریقا داده است.

کارشناسان معتقدند که دهلی‌نو تلاش می‌کند تا پیامی به پاکستان دهد مبنی بر این که با سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری در راهرو اقتصادی پکن- اسلام‌آباد، هند را پشت سر نگذاشته است زیرا امارات 75 میلیارد دلار در بخش‌های مختلف در هند سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه بر آن، برخی تحلیل‌گران معتقدند که رابطه اخیر هند و امارات متحده عربی تلاشی برای ایجاد موانع در طرح توسعه بندر «گوادر» و فعالیت‌های اکتشافی در ایالت بلوچستان پاکستان است.

 رقابت هند و پاکستان علاوه بر زمینه‌های سیاسی -دفاعی به اقتصادی نیز کشیده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن