تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گستردن «سفره ایرانی» در اکسپو میلان چقدر خرج برداشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گستردن «سفره ایرانی» در اکسپو میلان چقدر خرج برداشت؟
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن دفاع از شمایل پاویون ایران در اکسپو 2015، هزینه‌های انجام‌شده برای گستردن «سفره ایرانی» در میلان را تشریح کرد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصاد نیوز، ایران از 11 اردیبهشت پاویونی با الهام از سفره ایرانی در اکسپو 2015 میلان برپا کرده است که تا 11 آبان‌ماه میزبان بازدیدکننده‌های اکسپو خواهد بود. طراحی و انتخاب طرح این پاویون، که مورد استقبال بسیاری از خارجی‌های حاضر در محل نمایشگاه بزرگ است، با انتقادهایی نیز همراه شد. کمیسر جنرال ایران در اکسپو که مسئول رده بالای پاویون ایران است، دراین‌باره توضیحاتی به اقتصادنیوز ارائه داد.

حسین اسفهبدی درباره نحوه ساخت پاویون ایران با بیان اینکه غرفه ایران توسط 50 معمار ایرانی به سرپرستی کامران صفامنش از استادان بزرگ معماری ایران طراحی شده است، افزود: کار طراحی پاویون ایران نزدیک به یک‌سال‌ونیم زمان برد؛ زیرا بارها درباره کار نهایی تجدید نظر می‌شد تا به بهترین شکل پاویونی مناسب با شان ایران و مرتبط با موضوع این دوره از اکسپو طراحی و آماده اجرا شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درباره هزینه‌های ساخت پاویون ایران در اکسپو گفت: هزینه طراحی پاویون کمتر از شش میلیون یورو است؛ به اندازه یک آپارتمان در شمال تهران که البته همه این هزینه را به کشور برمی‌گردانیم. هزینه‌کرد ایران در برابر اغلب هزینه‌های انجام شده برای طراحی و ساخت غرفه‌های دیگر کشورها بسیار ناچیز است. به‌طور مثال آلمان بیش از 40 میلیون یورو برای طراحی و اجرای پاویون خود هزینه کرده است. با این هزینه ما توانستیم بازخورد خیلی خوبی از مسئولان ایتالیایی و بازدیدکننده‌ها بگیریم و ایران را به خوبی به جهان معرفی کنیم.

اسفهبدی افزود: در تیم طراحی اکسپو میلان از تجربه و استعداد افرادی 30 ساله تا 70 ساله در بازه زمانی بیش از یک سال بهره برده شده است. در نهایت طرحی که اجرا شد مورد تایید قرار گرفت که برای اجرا به یک شرکت ایتالیایی داده شد. ایتالیایی‌هایی که قرار بود طرح را اجرا کنند، باور نمی‌کردند که این طرح ایده ایرانی‌ها باشند.

رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ادامه داد: در نمایشگاه، پاویون‌های بسیاری وجود دارد که تنها یک ورودی و یک خروجی دارند و به اصطلاح «بسته» هستند و به دلیل بسته بودن برای ورود مردم با مشکل مواجه می‌شوند زیرا باید در صف منتظر بمانند؛ اما در پاویون ایران به دلیل طراحی خاصی که دارد، از هر دو طبقه و از چندین نقطه امکان ورود و خروج را برای مردم فراهم کرده‌ایم. به این دلیل با توجه به بازدید و ازدحام زیاد باز هم ورود به پاویون ایران صف ندارد، چرا که یک فضای باز و جاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما تا روزی 32 هزار نفر بازدید هم داشته‌ایم؛ بدون اینکه مردم مجبود باشند در برابر پاویون ما صف بکشند. شاید پاویون‌های دیگر نیز همین تعداد بازدید را داشته باشند ولی به دلیل بسته بودن و امکان ورود از تنها یک ورودی، مردم را در سختی قرار می‌دهند و برای بازدید از برخی از غرفه‌ها مانند ژاپن باید مدت زیادی در صف ایستاد.

کمیسر جنرال ایران در اکسپو میلان یادآور شد: من حتی درباره این اتفاق و تشکیل صف‌های نمایشی به رئیس غرفه ژاپن هم گفتم «این سیاست شماست که می‌خواهید مردم را در صف نگه دارید تا همه بگویند غرفه ژاپن عجب غرفه‌ای است که چنین صفی دارد» و به نوعی می‌خواهند بازارگرمی کنند. اما ما برای وقت مردم ارزش قائل شدیم و البته نیازی به این کارها نداریم.

اسفهبدی در بیان فعالیت‌های غرفه ایران برای تعامل با بازدیدکنندگان گفت: در غرفه ایران عناصری گذاشته شده و فیلم‌هایی پخش می‌شود تا جاذبه‌های گردشگری ایران مانند قنات که یکی از افتخارات ایران است را به جهانیان معرفی کند. همچنین چند سی‌دی، کتاب و بروشورهای مختلف شامل تصاویر و اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان در پاویون ایران در اختیار خارجی‌های علاقمند قرار می گیرد. از طرفی، معرفی غذای ایرانی هم از دیگر مواردی است که با استقبال خوبی از سوی خارجی‌ها مواجه شده است. بسیاری از افراد برای چندین بار به غرفه ایران می‌آیند تا غذای ایرانی بخورند. حتی همسر نخست‌وزیر ایتالیا هم برای صرف نهار به غرفه ایران آمد و با تماس تلفنی با پاویون اعلام کرد که تصمیم دارد بار دیگر و این بار با خانواده و مهمان‌هایی به رستوران ایران بیاید.

وی با تاکید بر اینکه مجموع فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز اطلاع‌رسانی‌هایی که در پاویون ایران انجام می‌شود، سبب شده بسیاری از بازدیدکنندگان بخواهند به ایران سفر کنند، یادآور شد: دو هدف از حضور در اکسپوی میلان داشتیم. اول ایجاد اشتیاق در بازدیدکنندگان برای جذب گردشگر بود که با توجه به صفی که در هر وعده غذایی نهار و شام برای صرف غذای ایرانی در رستوارن پاویون ما شکل می‌گیرد و میزان زیاد بازدید در هر روز، به این هدف خود رسیده‌ایم و دوم افزایش صادرات محصولات ایرانی است که در این زمینه هم با بازخوردهای خوبی مواجه شده‌ایم و در این زمینه گروه تجاری پاویون ایران فعال هستند.

اسفهبدی در ادامه در پاسخ به انتقادهایی که درباره واگذاری طراحی پاویون ایران به گروهی جز برندگان مسابقه طراحی پاویون سپرده شد، با تاکید بر اینکه رد شدن طرح برنده قبل از آمدن من به عنوان مسئول انجام شده بود، یادآور شد: قرار بود دو نفر نماینده از سوی شرکت نمایشگاه‌ها در زمان رای‌گیری هیات داوران شرکت کنند، اما نتیجه داوری بدون حضور این دو نماینده مشخص و نهایی شده است. همچنین طبق قرارداد اعلام‌شده باید این طرح توسط دو نماینده شرکت نمایشگاه‌ها امضا می‌شد که این کار هم صورت نگرفته است. مهم‌تر از همه طبق همان قرارداد کار فرما مختار به قبول یا رد طرح برنده اعلام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پس از بررسی شرایط داوری مسابقه و رد طرحی که گفتند برنده شده است توسط کارشناسان شرکت نمایشگاه‌ها، مهندس صفامنش مسئول تشکیل تیمی شدند که کار طراحی پاویون ایران را انجام دهند. براساس بسیاری از رده‌بندی‌ها غرفه ایران جزو برترین غرفه‌ها از نظر طراحی است. تلوزیون چین پاویون ایران را چهارمین و سی‌ان‌ان هفدهمین پاویون برتر معرفی کرده است.





۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن