تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805593221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت‌هاي‌ قهرماني جهان؛ فرصتي براي المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رقابت‌هاي‌ قهرماني جهان؛ فرصتي براي المپيك
كشتي ورزش اول ايران است و اهميت اين رشته ورزشي در كشورمان بر كسي پوشيده نيست.
نویسنده : سعيد احمديان 
كشتي ورزش اول ايران است و اهميت اين رشته ورزشي در كشورمان بر كسي پوشيده نيست. در مسابقات مختلفي هم كه كاروان ايران اعزام مي‌شود، از بازي‌هاي‌ آسيايي گرفته تا المپيك، همه نگاه‌ها براي مدال‌آوري به سمت كشتي است و سهم زيادي از مدال‌هاي‌ كاروان ايران براي اين رشته كنار گذاشته مي‌شود. حالا هم قرار است گوش‌شكسته‌هاي‌ كشورمان از دوشنبه در رقابت‌هاي‌ قهرماني جهان روي تشك بروند، رقابت‌هايي كه با توجه به اينكه در سال پيش از المپيك برگزار مي‌شود و مسابقات كسب سهميه المپيك است،اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و همه كشورها با تمام قوا و ستاره‌هايشان پا به اين مسابقات مي‌گذارند تا براي حريفان اصلي‌شان در المپيك ريو خط و نشان بكشند. همين سبب شده تا قهرماني جهان امسال كه در لاس وگاس برگزار مي‌شود، نتايج آن مهم باشد و بتواند يك نماي كلي از مدعياني كه قرار است تابستان آينده در برزيل روي تشك بروند به دست بدهد و همين سبب شده تا نگاه‌ها به امريكا و جدال فرنگي‌كاران و آزادكاران باشد. كشتي‌گيران كشورمان هم در حالي به اين مسابقات اعزام شده‌اند كه انتظارها از آنها بالا است، به هر حال كشتي همواره در جهان روي سكو بوده و حالا هم همين انتظار وجود دارد كه گوش‌شكسته‌ها در لاس وگاس بتوانند مانند دوره‌هاي‌ قبل بدرخشند.
البته بايد توجه داشت كه كشتي آزاد و فرنگي ايران در  اين مسابقات با تركيبي از قهرمانان باتجربه و جوان پا به ميدان گذاشته و اين مسابقات مي‌تواند فرصت خوبي براي كشتي‌گيران جواني باشد كه در مسابقات قبلي نشان دادند چيزي از حريفان نامدارشان در كشتي جهان كم ندارند و حتي از آنها سرتر هستند. وجود چنين استعدادهايي نشان‌دهنده يك آينده روشن براي ورزش اول كشورمان است كه هيچ وقت از استعداد خالي نمي‌شود و هميشه جواناني را رو مي‌كند كه جاي قهرماناني كه دورانشان به پايان رسيده را مي‌گيرند و اين همواره در طول تاريخ ورزش ايران يك پوئن مثبت براي كشتي بوده و حالا هم در مسابقات قهرماني جهان، حضور اين چهره‌هاي‌ جوان كه مي‌توانند سال‌ها‌ دوبنده تيم ملي را بپوشند، مي‌تواند علاوه بر اينكه به تجربه آنها اضافه كند، اين ميدان سخت يك محك جدي براي جوانان كشتي هم باشد كه خوب آبديده شوند.
با توجه به اين ظرفيت و پتانسيل، كشتي ايران مي‌تواند از رقابت‌هاي قهرماني جهان به عنوان يك ميدان خوب و بزرگ به عنوان پيش‌زمينه‌اي براي حضور در المپيك ريو كه تابستان آينده برگزار مي‌شود استفاده كند. پتانسيل‌هاي كشتي ايران در امريكا روي تشك خواهند رفت و اين يك فرصت خوب براي ارزيابي گوش‌شكسته‌ها در فاصله كمتر از يك سال مانده به المپيك است.در اينكه رقابت‌هاي‌ المپيك  از قهرماني جهان مهم‌تر است شكي نيست، المپيك بزرگ‌ترين ميدان ورزشي دنيا است و نهايت آرزوي هر ورزشكاري است كه در المپيك شركت كند و مدال بگيرد. به همين خاطر رقابت‌هاي‌ كشتي قهرماني جهان كه در لاس وگاس برگزار مي‌شود يك ميدان تداركاتي خوب براي گوش‌شكسته‌هاي‌ كشورمان است تا قبل از المپيك بتوانند خودشان را به خوبي محك بزنند. حضور اين مسابقات مي‌تواند از دو بعد براي كشتي ايران اهميت داشته باشد، كشتي‌گيران كشورمان هر چند با ناملايمات زيادي آماده مسابقات شده‌اند و مسئولان آن‌طور كه بايد به اين قهرمانان توجه ندارند اما با اين وجود، ملي‌پوشان كشتي فرنگي و آزاد مي‌توانند در اين رقابت‌ها به خوبي نقاط ضعف و قوتشان را در رقابت با حريفانشان بشناسند و تا فرصتي كه تا المپيك دارند بتوانند اين ضعف‌ها را برطرف كنند.  علاوه بر اين ملي‌پوشان كشتي در رقابت‌هاي قهرماني جهان مي‌توانند به خوبي وضعيت حريفان اصلي‌شان را برانداز كنند و آمادگي‌شان را بسنجند و با يك آناليز خوب روي نقاط ضعف اين كشتي‌گيران در المپيك آينده با شناخت بيشتري نسبت به رقيبان اصلي‌شان وارد تشك شوند. اين شناخت به طور حتم مي‌تواند در درخشان‌تر شدن كارنامه كشتي ايران در المپيك سال آينده تأثير زيادي داشته باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن