تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعاوني موجب تقويت روابط اجتماعي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
نماينده ولي‌ فقيه در لرستان؛ تعاوني موجب تقويت روابط اجتماعي مي‌شود موج-خرم آباد-نماينده ولي‌ فقيه در لرستان از تعاون به‌عنوان يک تعهد اخلاقي ياد کرد و گفت: تعاوني موجب تقويت روابط اجتماعي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج،حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌ فقيه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد امروز، 14 شهريورماه در ديدار با تعاون‌گران و کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان، با تبريک هفته تعاون، گفت: يکي از آموزه‌هاي مهم و کليدي در اسلام مسئله تعاون و همکاري در کارهاي نيک است.
وي با يبان اين‌که تعاون را مي‌توان از منظرهاي مختلف مورد بررسي قرار داد، عنوان کرد: از نظر اعتقادي که ما اعتقاد بر تعاون داشته باشيم. در کنار هم باشيم و همديگر را ياري کنيم کما اين که اگر در مقام عمل توفيقاتي در مسئله تعاون وجود دارد مديون آن باور اعتقادي است.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که از منظر اخلاقي تعاون يک تعهد و پيمان اخلاقي است، خاطرنشان کرد: اگر بين چند نفر يک تعهد اخلاقي ايجاد شود بايد بر پايبندي به تعاون و بر هم نزدن آن تأکيد شود.
نماينده ولي فقيه در لرستان افزود: از نظر فقهي تعاون مالکيت مي‌آورد و آثار فقهي اقتصادي، مالي و عملي دارد زيرا در تعاون بهره‌وري و سود مشترک وجود دارد و براي هر کدام مالکيت خاصي است.
امام‌جمعه مردم خرم‌آباد ادامه داد: آن‌چه امروز در تعاون وجود دارد تعاون در امر اقتصاد و اجتماع است که آثار فراواني دارد کمااينکه بهترين راه جلوگيري از تبعيض اقتصادي و رانت‌خواري، کمک به تعاوني‌هاست.
وي گفت: تعاون در جلوگيري از فساد سيستمي نقش مهمي دارد و اگر کارها و شرکت‌ها به‌صورت تعاوني باشد کمتر دچار فساد مي‌شود.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که تعاوني‌ها موجب تقويت روابط اجتماعي مي‌شود، ادامه داد: در تعاوني‌ها افراد در کنار هم قرار مي‌گيرند و از توان همديگر استفاده مي‌کنند و اين امر باعث تشويق به سرمايه‌‌گذاري در اجتماع مي‌شود.
نماينده ولي‌ فقيه در لرستان در مورد آثار معنوي تعاون اظهار کرد: تعاون باعث تقويت اخوت و برادري، قرب به سوي خدا، افزايش رزق و روزي، حفظ عزت و کرامت انساني مي‌شود.
امام‌جمعه مردم خرم‌آباد در تشريح موانع سد راه تعاون خاطرنشان کرد: اولين مانع مسئله تعاون، نبود روحيه کار جمعي است کمااينکه تنگ نظري‌ها، حسادت‌ها، وسوسه‌هلس شيطاني، عداوت و دشمني‌ها از موانع شکل‌گيري تعاوني‌ها هستند.
وي با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي، عنوان کرد: تعاوني‌ها در اقتصاد مقاومتي نقش کليدي دارند زيرا تعاوني‌ها موجب خودباوري و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي مي‌شود لذا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بايد به بررسي نقش تعاون در اقتصاد مقاومتي بپردازد چون تقويت تعاون باعث رهايي از وابستگي اقتصادي است.
ميرعمادي در خصوص سياست‌هاي تعاون در حال حاضر، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي بايد سياست تبليغي و ترويجي داشته باشد با تبليغ کار، تبليغ تعاون، تبليغ توليد و انجام کارهاي فرهنگي ديگر فرهنگ کار کردن عوض شود زيرا ارزش انسان به کار کردن است.
نماينده ولي فقيه در لرستان سياست تعليمي و آموزشي را ضرورت ديگر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي دانست و افزود: آموزش تعاون، حرفه، فناوري و کار بايد به يک سياست ثابت تبديل شود کمااينکه ما به جاي سياست حمايتي و تحت پوشش قرار دادن بايد سياست تعليمي را انجام بدهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن