تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرف معامله‌ با هيات هاي خارجي، دولتي‌ها هستند، نه بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۱ب.ظ)
نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين تاکيد کرد طرف معامله‌ با هيات هاي خارجي، دولتي‌ها هستند، نه بخش خصوصي موج - نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين گفت:خصولتي ها کارنامه خوبي در عملکرد اقتصادي خود در زمينه اشتغالزايي ندارند و دولت بايد مراقب باشد تا دوران پسا تحريم زمينه ساز حضور پر رنگ خصولتي ها در اقتصاد نشود.
مجيد رضا حريري، نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين درباره ارزيابي خود از ميزان فضاسازي دولت براي ورود بخش خصوصي مذاکرات تجاري، به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: نشانه‌هاي مثبتي از رفت‌وآمد هيات هاي اقتصادي به کشور به چشم مي‌خورد، اما همواره بزرگ‌ترين تهديدي که اقتصاد را در فضاي پساتحريم با مشکل مواجه مي‌سازد، حضور نابهنگام دولتي‌ها در پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري مشترک اقتصادي است.
وي ادامه داد: دولت مکرراً حمايت از ورود بخش خصوصي به اقتصاد را اعلام کرده است، ولي امروز شاهد بر اين موضوع هستيم که مجدداً طرف معامله و حساب با هيات هاي خارجي، شرکت‌هاي دولتي، نهادهاي عمومي غيردولتي و صندوق‌هاي بازنشستگي هستند که احکام مديريتي آن‌ها، توسط دولت تعيين مي‌شود.
عضو سابق اتاق بازرگاني تهران با اشاره به مضرات ورود دولتي‌ها به اقتصاد کشور، گفت: دولت نبايد دوران پساتحريم را تبديل به بهترين فرصت براي تقويت بيش‌ازپيش بخش هاي غيرخصوصي در اقتصاد کند، زيرا تجربه ورود خصولتي‌ها به اقتصاد حاکي از آن است که شرکت‌هاي غيرخصوصي در امر اشتغال‌زايي بسيار ناتوان هستند و تنها به خاطر وجود منابع قدرت و ثروت توانسته‌اند در انجام پروژه‌ها از بخش خصوصي پيشه بگيرند.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني ايران و چين همچنين با اشاره به نگاه کلان دولت در پروژه‌هاي اقتصادي نيز تصريح کرد: تمرکز و برنامه‌ريزي دولت بيشتر در پروژه‌هاي نفتي، گاز، پتروشيمي، فولاد، خودروسازي و صنايع کلان دولتي قرارگرفته است که بخش خصوصي در هيچ‌کدام از اين صنايع توانايي حضور ندارد و حتي بايد اشاره‌کنيم که دولت در برنامه خروج از رکود نيز بيشتر بر روي اين حوزه‌ها به‌عنوان صنايع پيشران، متمرکزشده بود.
وي خاطرنشان کرد: سؤال اعضاي بخش خصوصي از دولت را اين‌گونه بايد مطرح ساخت که صنايع کلان کشور، به چه ميزان مي‌تواند اشتغال‌زايي و رفاه نسبي و معيشتي را در جامعه به ارمغان بياورد ؛ زماني که اکثر اعضاي بخش خصوصي در بنگاه‌هاي کوچک و متوسط مشغول به فعاليت‌اند و دولت نيز برنامه‌ريزي در راستاي خروج از رکود اين بنگاه‌هاي اقتصادي ارائه نداده است، وضعيت اشتغال در شرايط رکود حاکم بر آن باقي خواهند ماند و اهداف کلان اشتغال‌زايي نيز محقق نمي‌شود.
حريري اضافه کرد: اتفاق بدي که امروز زيرپوست اقتصاد در حال رخ دادن است، آمارهايي است که عمدتاً درخصوص شاخص‌هاي اقتصادي اعلام مي‌شود، تمامي اين آمارها صحيح است يعني امروز ديگر شاهد رشد منفي در اقتصاد نيستيم و شايد اين شاخص به سطح صفر يا به سمت رشد مثبت درحرکت باشد، ولي آيا اين رشد اقتصادي همراه با اشتغال‌زايي نيز بوده است.
وي در پايان گفت: طبيعتاً تا زماني که رشد اقتصادي، توليد، توجه به بخش خصوصي، رشد بنگاه‌هاي کوچک و متوسط بدون اشتغال‌زايي در کشور باشد، نتيجه آن مرفه شدن مردم نيست و گره‌هاي رکود را هم باز نمي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن